فایل ورد کامل مبانی نظری نظریه های یادگیری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مبانی نظری نظریه های یادگیری دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری نظریه های یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری نظریه های یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری نظریه های یادگیری :

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری نظریه های یادگیری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های یادگیری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

دیدگاههای مختلفی در روانشناسی تربیتی مطرح شده است که هرکدام نظرات گوناگونی را در مورد یادگیری بیان کرده اند، که دراین مبحث مورد بحث و بررسی قرار می گیرند و نظریه خبر پردازی که پایه شکل گیری راهبردهای شناختی، فراشناختی بوده است، به طور مفصل توضیح داده خواهد شد. اما جدیدترین طبقه بندی از نظریه های یادگیری به صورت زیر است (هرگنهان ولسون، ترجمه سیف، ۱۳۸۳)

‏۱- دیدگده کارکردگرایی ۲- دیدگاه تداعی گرایی ۳- دیدگاه شناختی ۴- دیدگاه عصبی فیزیولوژیکی ۵- دیدگاه تکاملی .

۱-۱-۲-۲ دیدگاه کارکردگرایی
نظریات دانشمندانی از قبیل ادوارد لی ثراندایک بوروس فردریک اسکینر وکلارک لئونارد هال دراین پارادایم قرار می گیرند و این نظریه پردازان به مقدار زیادی متأثر از نوشته های داروین بودند.

۱- نظریه ادوارد ثراندایک:
ثراندایک در واقع نخستین روانشناسی است که با آزمایشهای تجربی خود پایه های علمی روانشناسی تربیتی و یادگیری را بنا نهاد و پژوهشهای خود را در مورد هوش حیوانی منتشر ساخت. ثراندایک معتقد است که یادگیری ‏چیزی جز حل مسأله نیست(پارسا،۱۳۷۵‏). برای ثراندایک اساسی ترین شکل یادگیری، یادگیری ازطریق کوشش وخطا بود وی در آزمایشهایی که برروی حیوانات انجام داده بود به این نتیجه رسیده بود. به این صورت که حیوان را درقفس می کرد وحیوان برای خارج شدن از قفس راههای مختلفی را امتحان می کرد تا اینکه به نتیجه می رسید. براساس این نظریه یادگیری امری اتفاقی وخود به خودی است و تلاشهای حیوان کورکورانه است و فهم و ‏بصیرت هیچ دخالتی در آن ندارد وشرط اصلی یادگیری تکرار وتمرین است.

ثراندایک یادگیری را تابع سه قانون می داند:
الف.قانون آمادگی ب.قانون اثر ج. قانون تکرار یا تمرین(شریعتمداری،۱۳۷۷ ).

فایل ورد کامل مبانی نظری نظریه های یادگیری
فهرست مطالب

۱-۷-۱ تعاریف نظری یادگیری

۲-۷-۱ تعاریف عملیاتی یادگیری

فصل دوم : چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های یادگیری

۱-۲ مقدمه .۱۴
۲-۲ یادگیری .۱۵
۱-۲-۲ نظریه های یادگیری ۱۷
۱-۱-۲-۲ دیدگاه کارکردگرایی ۱۷
۲-۱-۲-۲ دیدگاه تداعی گرایی ۱۹
۳-۱-۲-۲ دیدگاه شناختی ۲۱
۴-۱-۲-۲ دیدگاه عصبی _ فیزیولوژیکی .۲۴
۵-۱-۲-۲ دیدگاه تکاملی ۲۴
۶-۱-۲-۲ نظریه خبرپردازی یا پردازش اطلاعات ۲۵
۲-۲-۲ پژوهش ها انجام شده در زمینه راهبردهای شناختی.۲۷
۱-۲-۲-۲ تکرار یا مرور.۲۷
۲-۲-۲-۲ بسط یا گسترش معنایی.۲۸
۳-۲-۲-۲ سازمان دهی۲۹

۶-۲-۲ پیشینه پژوهش
۱-۶-۲.تحقیقات انجام شده در ایران
۲-۶-۲ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.