فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی :
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری و ناسازگاری اجتماعی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
سازگاری یا ناسازگاری امری ساده و به آسانی قابل وصول نیست، چون سازگاری امری است که با ملاک عینی ثابت نداردکه بتوان آن را دقیقاً اندازه گرفت، یک رفتار معین میتواند در یک فرهنگ سازگار، همان رفتار در فرهنگ دیگر ناسازگار باشد. رفتار انسان به شدت تابع زمینههای فرهنگی است. اساس تعریف ناسازگاری را رفتار شکل میدهد. ناسازگار یا کژخو به افرادی گفته میشود که معمولاً از هوش عادی و یا حتی هوش بالایی برخوردارند ولی دارای رفتار غیر عادی بوده یا به اصطلاح دچار اختلالات سازگاری هستند.عطاری و همکاران؛(۱۳۸۲). سازگار شدن با محیط مهمترین منظور و غایت همه¬ی فعالیتهای ارگانیزم است. در همه¬ی دوران زندگی خود در هر روز و ساعت سرگرم آنیم که خود دگرگون شده و دگرگون نشده را سازگارکنیم. زندگی کردن درحقیقت چیزی جز عمل سازگاری نیست. به نظر مک دالند وقتی میگوییم فردی سازگار است که پاسخهایی که او را به تعامل با محیطش قادر میکنند، آموخته باشد. در نتیجه به نحو قابل قبول مانند اعضای جامعه¬ی خود رفتار کند تا احتیاجاتش ارضا شود. زارع پور و ندپور؛(۱۳۸۳).
از نظری لغوی فعل سازگار شدن به معنی متناسب بودن، مربوط بودن و انطباق یا وفق دادن می باشد.درلغت نامه دهخدا سازگاری موافقت درکار- حسن سلوک معنی شده است میرویسی؛ (۱۳۸۵)
سازگاری یک فرآیند پویای روانشناسی است که از مراحل به هم پیوستهای تشکیل شده است، افراد برای ایجاد سازگاری باید مراحلی را پشت سر بگذارند. فرایند سازگاری از نیاز یا سائق شروع میشود و با ارضای آن تمام میشود، به عنوان مثال در صورتی که یک نوجوان احساس طرد شدن کند، به احساس تعلق نیاز پیدا میکند که از طریق پذیرفته شدن توسط والدین، معلمان یا گروه همسالان میسر میشود. بنابراین میتوان مراحل سازگاری را خروج از حالت تعادل و رسیدن به حالت تعادل مجدد دانست. بیلدر و رابرت ؛(۱۹۹۰)، به نقل از کدیور؛(۱۳۷۱).
روانشناسان سازگاری فرد را در برابر محیط مورد توجه قرار دادهاند و ویژگیهایی از شخصیت را بهنجار تلقی کردهاند که به فرد کمک میکنند تا خود را با جهان پیرامون خویش سازگار نماید، یعنی با دیگران در صلح و صفا زندگی کند و جایگاهی برای خود به دست آورد. اتکینسون و هیلگارد ؛(۱۹۸۹)به نقل از براهنی و همکاران؛(۱۳۸۲). در این میان، سازگاری اجتماعی انعکاسی از تعامل فرد با دیگران، رضایت از نقشهای خود و نحوه¬ی عملکرد در نقشهاست که به احتمال زیاد تحت تأثیر شخصیت قبلی، فرهنگ و انتظارات خانواده قرار دارد.
فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی
فهرست مطالب
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری و ناسازگاری
۱-۲ مقدمه ۱۱
۲-۲ تاریخچه ی آموزش مهارتهای زندگی در جهان ۱۲
۳-۲ تاریخچه ی آموزش مهارتهای زندگی در ایران ۱۲
۴-۲ تعریف سازمان بهداشت جهانی از مهارت های زندگی ۱۳
۵-۲ طبقه بندی بین المللی مهارتهای زندگی ۱۳
۵-۱-۲ مهارت عمومی، اصلی یا مشترک ۱۴
۵-۲-۲ مهارت های خاص یا غیرمشترک ۱۴
۶-۲ کاربرد مهارتهای زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی) ۱۶
۷-۲ اهداف آموزش مهارت های زندگی ۱۶
۸-۲ انواع مهارت های زندگی ۱۷
۹-۲ نقش مهارت های زندگی در ارتقای بهداشت روان ۱۹
نمودار شکل یک پنج حوزه اصلی مهارت های زندگی ۱۹
۱۰-۲ مهارت ارتباط مؤثر ۱۹
۱۱-۲ تعریف ارتباط ۲۰
۱۲-۲ ضرورت و اهمیت ارتباطات ۲۰
۱۳-۲ اصول و مقررات ارتباطات بین فردی ۲۱
۱۴-۲ عناصر اصلی ارتباط ۲۱
۱۵-۲ عوامل مؤثر در شروع ارتباط ۲۱
۱۶-۲ موانع ارتباط ۲۲
۱۷-۲ مهارت جرأتمندی ۲۲
۱۸-۲ قدرت ابراز وجود ۲۳
۱۹-۲ اهمیت مهارت جرأتمندانه ۲۵
۲۰-۲ شیوه های آموزش مهارت های زندگی ۲۶
۲۱-۲ اجرای برنامه ی آموزش مهارت های زندگی ۲۸
نمودار شکل دوآثارمختلف آموزش مهارت های زندگی در طی زمان ۲۸
۲۲-۲ سازگاری و ناسازگاری ۲۸
۲۳-۲ تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی ۲۹
۲۴-۲ تحلیل فرآیند سازگاری اجتماعی ۳۲
۲۵-۲ علائم بالینی اختلالات سازگاری ۳۳
۲۶-۲ انواع ناسازگاری ۳۳
۲۶-۲-۱ گروه اول ناسازگاران اجتماعی ۳۳
۲۶-۲-۲ گروه دوم ناسازگاران حسی و حرکتی ۳۴
۲۶-۲-۳ گروه سوم ناسازگاران ذهنی و عقلی ۳۴
۲۷-۲ بهداشت روان و سازگاری ۳۴
۲۸-۲ ملاک و معیارسازگاری ۳۴
۲۹-۲ عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی ۳۵
۲۹-۲-۱ عوامل فردی ۳۵
۲۹-۲-۲ هوش ۳۵
۲۹-۲-۳ عوامل خانوادگی ۳۶
۲۹-۲-۴ عوامل اجتماعی ۳۷
۲۹-۲-۵ رسانه های گروهی ۳۷
۲۹-۲-۶ گروه همسالان ۳۷
۲۹-۲-۷ عوامل مذهبی و اخلاقی ۳۸
۳۰-۲ سازگاری با دانشگاه ۳۸
۳۱-۲ مبانی نظری ۴۰
۳۱-۲-۱ نظریه های روانشناسی ۴۰
۳۱-۲-۱-۱ نظریه ی اریکسون ۴۰
۳۱-۲-۱-۲ نظریه ی روانشناسی فردی آدلر ۴۱
۳۱-۲-۱-۳ نظریه ی بین فردی سالیوان ۴۲
۳۱-۲-۲ نظریه های جامعه شناسی ۴۴
۳۱-۲-۲-۱ نظریه ی ناهنجاری دورکیم ۴۴
۳۱-۲-۲-۲ نظریه ی ناهنجاری مرتون ۴۵
۳۱-۲-۲-۳ نظریه ی کنش اجتماعی ماکس وبر ۴۶
۳۱-۲-۳ نظریه های مددکاری اجتماعی ۴۷
۳۱-۲-۳-۱ نظریه ی توانمند سازی مدافعه ۴۷
۳۱-۲-۳-۲ نظریه ی سلامت اجتماعی کییز ۴۷
نمودار شکل سه مدل پنج عاملی کییز ۴۸
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی مددکاری اجتماعی شناختی- رفتاری ۴۹
نمودار شکل چهار الگوی عمومی مورد استفاده در تئوری شناختی – رفتاری ۴۹
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی یادگیری اجتماعی ۵۰
۳۱-۲-۴ دیدگاه ها و مکاتب ۵۰
۳۱-۲-۴-۱دیدگاه روان تحلیل گری ۵۰
۳۱-۲-۴-۲دیدگاه علوم رفتاری ۵۱
۳۱-۲-۴-۳ دیدگاه زیستی- روانی- اجتماعی ۵۲
۳۱-۲-۴-۴ سازگاری اجتماعی در مکتب انسان گرایی ۵۲
۳۲-۲ پیشینه ی پژوهش در خارج ازکشور ۵۳
۳۳-۲ پیشینه ی پژوهش در داخل ازکشور ۵۵
۳۴-۲ چارچوب نظری ۵۷
۳۵-۲ مدل نظری ۵۸
نمودارشکل پنج مدل نظری نحوه ی آموزش مهارت های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی) ۵۸
۳۶-۲ سئوالهای تحقیق ۵۹
۳۷-۲ فرضیه های اصلی پژوهش ۵۹
۳۸-۲ فرضیه های فرعی پژوهش ۵۹
یشینه تحقیقاتی
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 