فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی :

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری و ناسازگاری اجتماعی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

سازگاری یا ناسازگاری امری ساده و به آسانی قابل وصول نیست، چون سازگاری امری است که با ملاک عینی ثابت نداردکه بتوان آن را دقیقاً اندازه گرفت، یک رفتار معین می‏تواند در یک فرهنگ سازگار، همان رفتار در فرهنگ دیگر ناسازگار باشد. رفتار انسان به شدت تابع زمینه‏های فرهنگی است. اساس تعریف ناسازگاری را رفتار شکل می‏دهد. ناسازگار یا کژخو به افرادی گفته می‏شود که معمولاً از هوش عادی و یا حتی هوش بالایی برخوردارند ولی دارای رفتار غیر عادی بوده یا به اصطلاح دچار اختلالات سازگاری هستند.عطاری و همکاران؛(۱۳۸۲). سازگار شدن با محیط مهم‏ترین منظور و غایت همه¬ی فعالیت‏های ارگانیزم است. در همه¬ی دوران زندگی خود در هر روز و ساعت سرگرم آنیم که خود دگرگون شده و دگرگون نشده را سازگارکنیم. زندگی کردن درحقیقت چیزی جز عمل سازگاری نیست. به نظر مک دالند وقتی می‏گوییم فردی سازگار است که پاسخ‏هایی که او را به تعامل با محیطش قادر می‏کنند، آموخته باشد. در نتیجه به نحو قابل قبول مانند اعضای جامعه¬ی خود رفتار کند تا احتیاجاتش ارضا شود. زارع پور و ندپور؛(۱۳۸۳).

از نظری لغوی فعل سازگار شدن به معنی متناسب بودن، مربوط بودن و انطباق یا وفق دادن می باشد.درلغت نامه دهخدا سازگاری موافقت درکار- حسن سلوک معنی شده است میرویسی؛ (۱۳۸۵)
سازگاری یک فرآیند پویای روان‏شناسی است که از مراحل به هم پیوسته‏ای تشکیل شده است، افراد برای ایجاد سازگاری باید مراحلی را پشت سر بگذارند. فرایند سازگاری از نیاز یا سائق شروع می‏شود و با ارضای آن تمام می‏شود، به عنوان مثال در صورتی که یک نوجوان احساس طرد شدن کند، به احساس تعلق نیاز پیدا می‏کند که از طریق پذیرفته شدن توسط والدین، معلمان یا گروه همسالان میسر می‏شود. بنابراین می‏توان مراحل سازگاری را خروج از حالت تعادل و رسیدن به حالت تعادل مجدد دانست. بیلدر و رابرت ؛(۱۹۹۰)، به نقل از کدیور؛(۱۳۷۱).

روان‏شناسان سازگاری فرد را در برابر محیط مورد توجه قرار داده‏اند و ویژگی‏هایی از شخصیت را بهنجار تلقی کرده‏اند که به فرد کمک می‏کنند تا خود را با جهان پیرامون خویش سازگار نماید، یعنی با دیگران در صلح و صفا زندگی کند و جایگاهی برای خود به دست آورد. اتکینسون و هیلگارد ؛(۱۹۸۹)به نقل از براهنی و همکاران؛(۱۳۸۲). در این میان، سازگاری اجتماعی انعکاسی از تعامل فرد با دیگران، رضایت از نقش‏های خود و نحوه¬ی عملکرد در نقشهاست که به احتمال زیاد تحت تأثیر شخصیت قبلی، فرهنگ و انتظارات خانواده قرار دارد.

فایل ورد کامل مبانی نظری سازگاری و ناسازگاری اجتماعی
فهرست مطالب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری و ناسازگاری

۱-۲ مقدمه ۱۱
۲-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در جهان ۱۲
۳-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در ایران ۱۲
۴-۲ تعریف سازمان بهداشت جهانی از مهارت های زندگی ۱۳
۵-۲ طبقه بندی بین المللی مهارت‏های زندگی ۱۳
۵-۱-۲ مهارت عمومی، اصلی یا مشترک ۱۴
۵-۲-۲ مهارت های خاص یا غیرمشترک ۱۴
۶-۲ کاربرد مهارت‏های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی) ۱۶
۷-۲ اهداف آموزش مهارت های زندگی ۱۶
۸-۲ انواع مهارت های زندگی ۱۷
۹-۲ نقش مهارت های زندگی در ارتقای بهداشت روان ۱۹
نمودار شکل یک پنج حوزه اصلی مهارت های زندگی ۱۹

۱۰-۲ مهارت ارتباط مؤثر ۱۹
۱۱-۲ تعریف ارتباط ۲۰
۱۲-۲ ضرورت و اهمیت ارتباطات ۲۰
۱۳-۲ اصول و مقررات ارتباطات بین فردی ۲۱
۱۴-۲ عناصر اصلی ارتباط ۲۱
۱۵-۲ عوامل مؤثر در شروع ارتباط ۲۱
۱۶-۲ موانع ارتباط ۲۲

۱۷-۲ مهارت جرأتمندی ۲۲
۱۸-۲ قدرت ابراز وجود ۲۳
۱۹-۲ اهمیت مهارت جرأتمندانه ۲۵
۲۰-۲ شیوه های آموزش مهارت های زندگی ۲۶
۲۱-۲ اجرای برنامه ی آموزش مهارت های زندگی ۲۸
نمودار شکل دوآثارمختلف آموزش مهارت های زندگی در طی زمان ۲۸

۲۲-۲ سازگاری و ناسازگاری ۲۸
۲۳-۲ تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی ۲۹
۲۴-۲ تحلیل فرآیند سازگاری اجتماعی ۳۲
۲۵-۲ علائم بالینی اختلالات سازگاری ۳۳
۲۶-۲ انواع ناسازگاری ۳۳
۲۶-۲-۱ گروه اول ناسازگاران اجتماعی ۳۳
۲۶-۲-۲ گروه دوم ناسازگاران حسی و حرکتی ۳۴
۲۶-۲-۳ گروه سوم ناسازگاران ذهنی و عقلی ۳۴
۲۷-۲ بهداشت روان و سازگاری ۳۴
۲۸-۲ ملاک و معیارسازگاری ۳۴

۲۹-۲ عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی ۳۵
۲۹-۲-۱ عوامل فردی ۳۵
۲۹-۲-۲ هوش ۳۵
۲۹-۲-۳ عوامل خانوادگی ۳۶
۲۹-۲-۴ عوامل اجتماعی ۳۷
۲۹-۲-۵ رسانه های گروهی ۳۷
۲۹-۲-۶ گروه همسالان ۳۷
۲۹-۲-۷ عوامل مذهبی و اخلاقی ۳۸
۳۰-۲ سازگاری با دانشگاه ۳۸

۳۱-۲ مبانی نظری ۴۰
۳۱-۲-۱ نظریه های روانشناسی ۴۰
۳۱-۲-۱-۱ نظریه ی اریکسون ۴۰
۳۱-۲-۱-۲ نظریه ی روانشناسی فردی آدلر ۴۱
۳۱-۲-۱-۳ نظریه ی بین فردی سالیوان ۴۲
۳۱-۲-۲ نظریه های جامعه شناسی ۴۴
۳۱-۲-۲-۱ نظریه ی ناهنجاری دورکیم ۴۴
۳۱-۲-۲-۲ نظریه ی ناهنجاری مرتون ۴۵
۳۱-۲-۲-۳ نظریه ی کنش اجتماعی ماکس وبر ۴۶
۳۱-۲-۳ نظریه های مددکاری اجتماعی ۴۷
۳۱-۲-۳-۱ نظریه ی توانمند سازی مدافعه ۴۷
۳۱-۲-۳-۲ نظریه ی سلامت اجتماعی کییز ۴۷
نمودار شکل سه مدل پنج عاملی کییز ۴۸
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی مددکاری اجتماعی شناختی- رفتاری ۴۹
نمودار شکل چهار الگوی عمومی مورد استفاده در تئوری شناختی – رفتاری ۴۹
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی یادگیری اجتماعی ۵۰
۳۱-۲-۴ دیدگاه ها و مکاتب ۵۰
۳۱-۲-۴-۱دیدگاه روان تحلیل گری ۵۰
۳۱-۲-۴-۲دیدگاه علوم رفتاری ۵۱
۳۱-۲-۴-۳ دیدگاه زیستی- روانی- اجتماعی ۵۲
۳۱-۲-۴-۴ سازگاری اجتماعی در مکتب انسان گرایی ۵۲
۳۲-۲ پیشینه ی پژوهش در خارج ازکشور ۵۳
۳۳-۲ پیشینه ی پژوهش در داخل ازکشور ۵۵
۳۴-۲ چارچوب نظری ۵۷
۳۵-۲ مدل نظری ۵۸
نمودارشکل پنج مدل نظری نحوه ی آموزش مهارت های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی) ۵۸
۳۶-۲ سئوالهای تحقیق ۵۹
۳۷-۲ فرضیه های اصلی پژوهش ۵۹
۳۸-۲ فرضیه های فرعی پژوهش ۵۹

یشینه تحقیقاتی
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.