فایل ورد کامل مقاله تاثیر آموزش خانواده بر اصلاح اختلالات رفتاری کودکان ۸۶ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله تاثیر آموزش خانواده بر اصلاح اختلالات رفتاری کودکان ۸۶ صفحه در word دارای ۸۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله تاثیر آموزش خانواده بر اصلاح اختلالات رفتاری کودکان ۸۶ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله تاثیر آموزش خانواده بر اصلاح اختلالات رفتاری کودکان ۸۶ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله تاثیر آموزش خانواده بر اصلاح اختلالات رفتاری کودکان ۸۶ صفحه در word :

دانلود فایل ورد کامل مقاله تاثیر آموزش خانواده بر اصلاح اختلالات رفتاری کودکان ۸۶ صفحه در word
نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : ۷۹صفحه

قسمتی از متن :

تعریف مسئله و اهمیت موضوع
هر انسانی فرایند رشد معینی را طی می کند که تحت تأثیر دو عامل وراتت و محیط قرار دارد . این فرایند در دوران کودکی بسیار سریع و گاهی نا آرام است کودکان در طی این فرایند سریع و نا آرام ، با مشکلاتی روبرو می شوند که والدین آنها را نگران کرده و این تصور را برایشان بوجود می آورد که کودکشان دارای اختلال یا مشکل خاصی است ، در حالی که این مشکلات جزئی از رشد کودک بوده و معمولاً زود گذر می باشند به همین دلیل به آنها بحرانهای رشدی زودگذر گفته می شود. این مشکلات باعث می شود تا کودک با تجربه های مختلفی آشنا شود این تجربیات به او یاد می دهد که چطور با عواطف و محیط پیرامونش روبرو شوند ، و چگونه از پس مشکلات و موقعیتهای دشوار برآید ، البته اگر مشکلات دوران کودکی به درازا بکشد یا باعث بروز مشکلات دیگری شود جای نگرانی دارد و باید در فکر چاره ای برای آنها بود کودکی دارای اختلالات رفتاری است که رفتارهایش نسبت به همسالانش غیر عادی است، به عبارت دیگر رفتارها و احساسات او نسبت به همسالان و بزرگسالان نامناسب و ناپخته است. اینگونه کودکان در ایجاد و حفظ روابط سالم اجتماعی بین خود با همسالان و بزرگان ناتوان می باشد. البته باید بگوییم کودکان عمیقاً درگیر رفتار روانی والدین خود هستند و عجب نیست که منشاء بیشترین اختلال روانی در دوران کودکی، محیط ناخوشایند روانی خانه است. دستگاه عصبی کودک همانند دستگاه عصبی بزرگسالان به درجه رشد و نمو کامل نرسیده، چون رشد ادامه دارد و به عبارت دیگر کودک در حال تغییر و تحول است و به همین ترتیب، رفتار او نیز در حال تغییر و تحول خواهد بود. کودکان در مقابل فشارهای زندگی عکس العملهای نسبتاً تند و سریع از خود بروز می دهند .
به همین منوال هم به محض اینکه فشارهای وارده از بین رفت ، واکنشهایشان نیز تغییر می یابد . ولی از آنجا که شدیداً به والدین و دیگران وابسته اند و از نظر توانمندیهای جسمانی و ذهنی نارس هستند ، در مقابل فشارها و ناراحتیها تنها کاری که می توانند بکنند بروز اختلالات رفتاری است . در واقع رفتار کودک زبان گویای اوست هر چه کودک در ارتباط با دیگران و بیان احساسات و نیازهای خود، مشکلات بیشتری داشته باشد دارای اختلالات رفتاری و روانی بیشتری خواهد بود .
والدین و پزشک ، هیچ کدام شیوه بیان کودک را بخوبی درک نمی کنند. چون کودک در بروز احساسات خود از قبیل درد، محرومیت، اضطراب و ترس عاجز و ناتوان است . بنابراین ، برای بروز آنها از علایم جسمانی خاص مانند شب اداری، کم و بدخوابی، بی قراری، بی اشتهایی، دل درد و تهوع که بصورت اختلالات رفتاری مطرح هستند، استفاده می کند . پس والدین و کسانی که در ارتباط با تربیت و پرورش کودکان هستند باید به این امر توجه داشته باشند که هر نوع رفتار غیر عادی کودک یا هر نوع ناراحتی جسمانی که علت عضوی نداشته باشد را به عنوان عکس العمل نسبت به شرایطی که در محیط اطراف کودک وجود دارد، در نظر بگیرند .
در این دوران مؤثرترین منابع برای رسیدن کودک به شرایط ایده آل والدینش می باشند . در صورتیکه پدر ، مادر و اعضای خانواده نتوانند ناتوانایی کودک را فهمیده و در صدد رفع آن برآیند بعید به نظر می رسد که بتوان در رفع آن اختلال رفتاری به نتایج مطلوبی دست یافت .

اهمیت و ضرورت تحقیق
این اصل که همواره در برخورد با پدیده ها، در حل مشکلات و اصلاح امور می بایست به علل آنها توجه داشت بسیار منطقی و مورد قبول همه می باشد لذا وقتی با پدیده های مادی و طبیعی از قبیل آلودگیها ، بیماریها و … مواجه هستیم بهترین راه برای از بین بردن آلودگی و بیماری ، یافتن منبع اصلی آلودگی و علت بیماری است و طبیعی است با خشک کردن ریشه آلودگی و از بین بردن علت بیماری گام اساسی در بهبود محیط زیست و تندرستی بیماران مثلاً مبتلا به بیماری خاص برداشته ایم اما در مورد نابسامانیهای اجتماعی با توجه به سادگی یا پیچیدگی پدیده مورد نظر مسأله به شیوه دیگری مطرح می شود. یافتن علل نابسامانیهای اجتماعی از قبیل استعمال مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی ، فحشاء ، گرانفروشی ، بیکاری ، بزهکاری ، دزدی ، قتل و جنایت و موارد زیاد دیگر با در نظر گرفتن میزان پیچیدگی هر کدام چندان ساده و دور از اشکال نیست اغلب مسئولان و دست اندرکاران مسائل اجتماعی وقتی دلیلی رابه عنوان علت اصلی مثلاً گرانی یا استعمال مواد مخدر اعلام می دارند تازه عده ای دیگر با ادعاهای جدید قد علم کرده و می گویند که علت آن علتی که شما می گوئید این است که ما یافته ایم و علت شما معلول این علت است .
بدرستی دستیابی به علت واقعی یا به قولی علت العلل به طریق عینی در پدیده های اجتماعی بسیار دشوار است . در واقع به انسان و رفتارهای گوناگون انسان که می رسیم مسأله بسیار غامض و پیچیده تر می شود .
منابع و مآخذ :

۱ ) آیزنبرگ ، نانسی ، رفتارهای اجتماعی کودکان . ترجمه بهار ملکی ، تهران : انتشارات شمشاد، ۱۳۷۹.
۲ ) افروز ، غلامعلی ، مقدمه ای بر روانشناسی آموزش و پرورش کودکان استثنائی. تهران : انتشارات دانشگاه تهران ، ۱۳۷۵ .
۳ ) احمدی ، علی اصغر ، اصول تربیت . تهران : انتشارات سازمان انجمن اولیاء،۱۳۷۸
۴ ) استوپارد ، میر یام ، پاسخ به پرسشهای کودکان ، ترجمه سهیلا آزادگان ، تهران : نشر رامین ، ۱۳۷۸ .
۵ ) اسپارگی ، برنارد ، آموزش در دوران کودکی ، ترجمه محمد حسین نظری نژاد . مشهد : انتشارات آستان قدس ، ۱۳۷۴ .
۶ ) بیابانگرد ، اسماعیل ، روانشناسی نوجوانان . تهران : انتشارات دفتر نشر و فرهنگ ، ۱۳۷۸ .
۷ ) بهشتی ، احمد ، تربیت کودک در جهان امروز . قم : انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزهعلمیه، ۱۳۷۷ .
۸ ) برگ و گال ، روش تحقیق در علوم تربیتی ، ترجمه قربانعلی سلیمی . تهران : ۱۳۷۹ .
۹ ) جعفری ، علامه محمد تقی ، تعلیم و تربیت اسلامی . تهران : انتشارات گلشن ، ۱۳۷۸ .
۱۰ ) جهانگرد ، یداله ، نحوه رفتار والدین با فرزندان . تهران : انتشارات انجمن و اولیاء و مربیان،۱۳۷۸ .
۱۱ ) جان بست ، روشهای تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری ، ترجمه پاشا شریفی و نرگس طالقانی. تهران : انتشارات سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ۱۳۷۱ .
۱۲ ) حسنخانی ، بابک ، اندیشه مچاله ، اعتیاد جوانان و خانواده . ساری : انتشارات ندای ضحی ، ۱۳۷۸ .
۱۳ ) داگلاس ، یو ، اصلاح رفتار کودکان ، ترجمه سیاوش جمالفر . تهران : موسسه نشر ویرایش، ۱۳۷۶ .
۱۴ ) رشید پور ، مجید ، چگونه می توان تربیت کرد ، تهران : انتشارات انجمن اولیاء و مربیان ، ۱۳۷۵ .
۱۵ ) رشید پور ، مجید ، چگونه باید تربیت کرد . تهران : انتشارات آرین ، ۱۳۷۵ .
۱۶ ) فرهادیان ، رضا ، آنچه والدین و مربیان باید بدانند . قم : انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، ۱۳۷۷ .
۱۷ ) ظهیری ، علی اصغر ، دریاب جوانی را . تهران : موسسه فرهنگی انتشاراتی انصاری ، ۱۳۷۸.
۱۸ ) فرهادیان ، رضا ، ارتباط اولیاء و مربیان در پرورش اخلاقی دانش آموزان . قم : انتشارات مرکز نشر دفتر تبلیغات اسلامی ، پائیز ۱۳۷۵ .
۱۹ ) فرهادیان ، رضا ، والدین و مربیان مسئول . قم : انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، ۱۳۷۷ .
۲۰ ) فرهادی ثابت ، عباس ، چرا کودکم دروغ می گوید – انگشت می مکد – ناخن می جود. تهران : انتشارات چاپار فرزانگان ، ۱۳۷۶ .
۲۱ ) فصاحت ، اعظم و تقدسی ، محسن ، الفبای پدری و مادری . تهران : انتشارات زهد و نذیر ، ۱۳۷۸ .
۲۲ ) قلی زاده کلان ، فرض الله ، بهداشت روانی کودکان . قم : انتشارات ظفر ، ۱۳۷۶ .
۲۳ ) کاکاوند ، احمد ، انتظارات نوجوانان از والدین . تهران : انتشارات طه ، ۱۳۷۸ .
۲۴ ) گوستاویونگ، کارل ، رشد شخصیت ، ترجمه هایده تولایی ، تهران : انتشارات آتیه، ۱۳۷۷ .
۲۵ ) گیلبرت ، سارا ، روان درمانی چیست ، ترجمه حسین لطافت و محمد خدایاری فرد ، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان ، ۱۳۷۷ .
۲۶ ) گنجی ، حمزه، روانشناسی عمومی . تهران : انتشارات دانشگاه پیام نور ، ۱۳۷۶ .
۲۷ ) لاندرشا، کاترین ، آموزش و یادگیری در دوران پیش دبستان ، ترجمه ناصر قلی بوالحسنی ، تهران : انتشارات گلبرگ ، ۱۳۷۸ .
۲۸ ) مظاهری ، علی اکبر ، هشدارهای تربیتی . تهران : انتشارات هجرت ، ۱۳۷۷ .
۲۹ ) مو گهی ، عبدالرّحیم ، احکام خانواده – احکام متأهلین . قم : انتشارات دفتر تبلیغات حوزه علمیه ، ۱۳۷۴ .
۳۰ ) نوابی نژاد ، شکوه ، رفتارهای بهنجار و نابهنجار . تهران : انتشارات انجمن اولیاء و مربیان ، ۱۳۷۵ .
۳۱ ) نرمان ل ، مان ، اصول روانشناسی ، ترجمه محمود ساعتچی . تهران : انتشارات امیر کبیر ، ۱۳۷۸ .
۳۲ ) نادری ، عزت اله و سیف نراقی ، مریم ، روشهای تحقیق در علوم انسانی . تهران : انتشارات بدر ، ۱۳۸۱ .
۳۳ ) هومن ، حیدر علی ، شناخت روش علمی در علوم رفتاری ، تهران : انتشارات پارسا ، ۱۳۷۴ .

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.