فایل ورد کامل مقاله بررسی ارتباط عملکرد مدرسه بر بهداشت روانی دانش آموزان دختر ۸۶ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله بررسی ارتباط عملکرد مدرسه بر بهداشت روانی دانش آموزان دختر ۸۶ صفحه در word دارای ۸۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله بررسی ارتباط عملکرد مدرسه بر بهداشت روانی دانش آموزان دختر ۸۶ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله بررسی ارتباط عملکرد مدرسه بر بهداشت روانی دانش آموزان دختر ۸۶ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله بررسی ارتباط عملکرد مدرسه بر بهداشت روانی دانش آموزان دختر ۸۶ صفحه در word :

دانلود فایل ورد کامل مقاله بررسی ارتباط عملکرد مدرسه بر بهداشت روانی دانش آموزان دختر ۸۶ صفحه در word

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : ۷۹صفحه

قسمتی از متن :

مقدمه
درسالهای اخیرهدف تعلیم تربیت بیش از بیش متوجه آماده کردن افراد باشخصیت سالم است امروزهمه معتقدندبا آوردن وتربیت کردن یک انسان با شخصیت سالم، بسیار مهمتراست از آن که قدرت وشعوراستفاده از آن را داشته باشد اکنون اغلب مسایل ومشکلات روابط انسان هاراکمک علم روانشناسی حل میکنند واز زمانی که مسئله شناخت روان افراد مطرح شده قضاوت هاوملاک ها تغییر کرده یعنی واقعا فهمیده وقبول کرده اندکه حرکات، اعمال وخواسته های ما عکس العمل عقده هایی است که از دوران کودکی ونوجوانی در مابه وجود آمده است بهداشت روانی یکی از علم هایی است که هر معلمی برای کمک به رشدصحیح کودکان وتامین آتیه آن ها باید بداندوبه آن عمل کند البته نمی توان مسئولیت حفظ بهداشت روانی کودکان رافقط به عهده معلم گذارد زیرا دراین کار مدرسه وریاست آن ووالدین نقش مهمی را نیز به عهده دارند.روی هم رفته هر کس به نحوی با کودکی یا نوجوانی سر و کار دارد ومی خواهدبرای آنها مفید بوده ورفتار صحیح داشته باشدبایدبه این علم توجه کند (ردل وواتنبرگ ۱۳۵۳)یکی از مراحل تکوین شخصیت جوان ونوجوان مدرسه ومحیط آموزشی است که فرد قسمت عمده وقت خود یعنی حدود۱۲هزار ساعت آن رادر این نهاد تربیتی می گذارند واکثر وقایعی را که در زندگی بزرگسالی اومی افتد درمدرسه می آموزد او می آموزد که با دیگران کنش وواکنش نشان دهد وارتباط برقرار کندچگونه کردار ورفتار خود را براساس نرم های اجتماعی تنظیم وکنترل نماید.چگونه مسایل ومشکلات خود راحل کند چگونه حد ومرز خود را حفظ کرده از آن تجاوز ننماید .چگونه دیگران وخود را بشناسد وبه آنان احترام بگذارد چگونه به مسئولیت وهمکاری گروهی پی برد .از این روملاحظه می شودکه جریانات تربیتی مزبورچه نقش عمده ای درتکوین شخصیت جوان ونوجوان دارند.نقش تربیتی آموزشگاه که به صورت صحیح عمل میکندوموجبات تنفر وانزجار ومدرسه گریزی را در دانش آموز ان به وجود نیاورد بایدمورد توجه قرار گیرد . نقش درست معلم ومسئولان مدرسه ونقش برنامه ریزان آموزشی وبه کارگیری نیروی فعال جوانان وتشویق آنان به انواع کارهای علمی وفنی وحرفه ای وغیره توجه وهمدلی معلم یا دانش آموزودل پذیر بودن محیط مدرسه وجاذبه داشتن محتوای درسی وکلاس ودهها مطالب نظیر آن همه درتکوین شخصیت متعادل دانش آموز نقش به سزایی دارند.
منابع
۱-ردل،فرتیس-واتنبرگ،ویلیام -ترجمه وتلخیص:ناهیدفخرایی،بهداشت روانی درآموزش –بنگاه ترجمه ونشرکتاب –تهران ۱۳۵۳.
۲-فرجاد،محمدحسین–مشکلات واختلال روانی، رفتاری در خانواده، تهران- انتشارات بدر، ۱۳۷۴.
۳-عمید حسن،فرهنگ فارسی،تهران،انتشارات امیرکبیر، چاپ اول ۱۳۶۳.
۴-فصلنامه تعلیم وتربیت،نشریه پژوهشکده تعلیم وتربیت،وزارت آموزش وپرورش، سال بیستم شماره ۳،پاییز ۸۳.
۵-وهاب زاده،جواد-مفهوم بهداشت روانی،تاریخچه وخطوط اصلی آن دارو ودرمان،تهران،شماره مسلسل۲۵، ۱۳۷۴.
۶-موسوی،اشراف السادات،عملکردنظام خانواده وبهداشت روانی اعضاءخانواده (مجله اندیشه ورفتار )تهران شماره۳۲و۲۳و۱۳۷۹.
۷-میلانی فر،بهروز، بهداشت روانی،تهران –نشر قومس، ۱۳۷۳.
۸- مجموعه مقالات سومین سمپوزیوم جایگاه تربیت نوجوان، جوان آموزش وپرورش تابستان ۷۳ (نام تحقیق نقش مدرسه در رشد ارزش های اخلاقی واجتماعی گروه نوجوان وجوان دکتر خلیل سلطان القرایی )ناشر :دبیرخانه سمپوزیوم جایگاه تربیت .
۹- شعبان ورکی،بختیار–روش های تامین احتیاجات اساسی(زیستی–روانی کودکان)ماهنامه پیوند بهمن،۱۳۷۱ شماره۱۵۹. ۱۶۰.
۱۰-هاشمی مقدم،سید شمس الدین–فضلنامه معلم ومدرسه،اداره کل آموزش وپرورش استان مرکزی، پاییز ۷۲.
۱۱-گنجی،حمزه –روان شناسی رشد،جیمز دبلیو وفرزندان،تهران،انتشارات بعثت، ۱۳۷۶.
۱۲لیدنز-آنتونی،جامعه شناسی،ترجمه منصور صبوری، تهران،نشرنی،چاپ سوم ۱۳۷۶
۱۳-لطف آبادی،حسین-بهداشت روانی کودکان درمدرسه.فصلنامه تعلیم وتربیت، دوره سوم شماره ۳و۴. ۱۳۶۴.

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.