فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم و دکتری) سازگاری اجتماعی ۴۲ صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم و دکتری) سازگاری اجتماعی ۴۲ صفحه در word دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم و دکتری) سازگاری اجتماعی ۴۲ صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم و دکتری) سازگاری اجتماعی ۴۲ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم و دکتری) سازگاری اجتماعی ۴۲ صفحه در word :
دید کلی :
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی در ۳۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات کامل :
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی در ۳۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگی های این فایل
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی در ۳۷ صفحه ورد قابل ویرایش
- شامل ۳۱ صفحه متن و ۶ صفحه منابع
- اندازه فونت ۱۴ از نوع b lotus و فاصله خط ۱ و نیم
- منبع نویسی درون متنی و پایانی به شیوه APA
- منابع بخش مبانی نظری تا ۲۰۲۳ و بخش پیشینه تا ۱۴۰۲
- تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است
- پشتیبانی تخصصی
- آماده سازی توسط دکتری روان شناسی
- قابل استفاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری روان شناسی، علوم تربیتی و سایر رشته های مرتبط
بخشی از متن فایل
مبانی نظری
تعریف سازگاری
سازگاری اجتماعی سازه ای است که در ویژگی ها و رفتارهای مختلف افراد به طرق مختلف خود را نشان می دهد (دینگ و همکاران، ۲۰۲۳). سازگاری اجتماعی، هماهنگ ساختن رفتار به منظور برآورده ساختن نیازهای محیطی که غالباً مستلزم کنترل تکانه ها، هیجانات یا نگرش ها می باشد، تعریف می شود (فارسیجانی و همکاران، ۲۰۲۲). سازگاری اجتماعی مانند رشد جسمی، عاطفی و عقلی یک کمیت پیوسته است و به تدریج به کمال می رسد و در طول زندگی به طور طبیعی و در برخورد با تجربه ها حاصل می شود (هوسانگ و همکاران، ۲۰۲۲). دوره نوجوانی، دوره حساسی است و سازگاری اجتماعی نوجوانان در این دوره دستخوش تحولات اجتماعی، عاطفی، جسمانی و شناختی فوق العاده شدید است و هنوز به طور کامل رشد نیافته است. سازگاری فرد را مجموعه ای از ویژگیهای شخصیت بهنجار که افراد در برابر محیط از خود نشان می دهند و با جهان خویش سازگاری ایجاد کند و با آرامش و صلح و صفا به دست آوردن جایگاهی در جامعه برای خود تلاش می کنند. سازگاری اجتماعی انعکاسی از تکامل مراجع با دیگران رضایت از نقشه-ای خود و نحوه عملکرد در نقش هاست که به دنبال زیاد تحت تاثیر شخصیت قبلی فرهنگ و انتظارات خانواده قرار دارد (چانگ و همکاران، ۲۰۲۲).
پیشینه پژوهش
محمودپور و همکاران (۱۴۰۲) پژوهشی با عنوان پیش بینی سازگاری اجتماعی در سالمندان براساس تحمل پریشانی، تنظیم هیجان و حمایت اجتماعی ادراک شده انجام دادند. جامعه آماری این پژوهش کلیه سالمندان شهر اهواز در بازه زمانی آبان ماه ۱۴۰۰ تا آذرماه ۱۴۰۰ در محدوده سنی ۵۷ تا ۷۴ سال بودند. نمونه پژوهش حاضر شامل ۲۹۶ نفر از سالمندان شهر اهواز بودند. اطلاعات به وسیله پرسشنامه سازگاری اجتماعی بل، تحمل پریشانی سیمونز و گاهر، تنظیم هیجان گراس و جان و حمایت اجتماعی گردآوری شد. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه) تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین تحمل پریشانی، تنظیم هیجان و حمایت اجتماعی ادراک شده با سازگاری اجتماعی ارتباط مستقیم وجود دارد. راهبردهای تنظیم هیجان، تحمل پریشانی و حمایت اجتماعی ادراک شده در سالمندان میتواند ظرفیت سازگاری اجتماعی را در آنها تغییر داده و بدینترتیب سلامت روان آن ها را تحت تأثیر قرار دهد.
بدیعی و همکاران (۱۴۰۲) پژوهشی با عنوان مقایسه اثربخشی آموزش تابآوری و روانشناسی مثبتنگر بر تاب آوری و سازگاری اجتماعی مادران افراد مبتلا به اختلال ملال جنسیتی انجام دادند. روش این پژوهش حاضر از نوع نیمهتجربی با طرح پیش آزمون، پس آزمون با گروه گواه و پیگیری دو ماه بود. جامعه آماری، شامل کلیه مادران دارای فرزند مبتلا به ملال جنسیتی بودند که از طریق عضویت در گروههای رسمی افراد مبتلا به ملال جنسیتی و با تشخیص قطعی از طریق مصاحبه تشخیصی روانشناس بالینی در شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱ بودند. نمونه گیری به روش در دسترس مبتنی بر معیارهای ورود انجام و ۴۵ تن از مادران انتخاب و به طور تصادفی و با استفاده از قرعهکشی در سه گروه (دو گروه مداخله و یک گروه گواه) و هر گروه به تعداد ۱۵ تن جایگزین شدند. داده ها از طریق پرسشنامههای سازگاری اجتماعی بل و تابآوری کانر و دیویدسون جمع آوری شد. آموزش تابآوری و روانشناسی مثبتنگر مبتنی بر نظریه سلیگمن و همکاران هر یک طی ۹ جلسه ۹۵ دقیقه ای اجرا و گروه گواه آموزش را بعد از اتمام کار دریافت کردند. در راستای تحلیل استنباطی، داده ها از طریق تحلیل واریانس اندازههای تکرار شده و آزمون تعقیبی بونفرونی تحلیل شد. نتایج نشان داد آموزش تابآوری و روانشناسی مثبتنگر بر ارتقا تابآوری مادران اثربخش بود. اما آموزش تاب آوری و روانشناسی مثبتنگر بر ارتقا سازگاری اجتماعی مادران اثربخش نبود. همچنین بین دو گروه آموزش تاب آوری و آموزش مثبتنگر با گروه گواه تفاوت معناداری وجود داشت ولی بین دو گروه آزمایش تفاوت معناداری وجود نداشت. نتایج نشاندهنده اثربخشی آموزش تاب آوری و روانشناسی مثبتنگر بر افزایش تابآوری مادران افراد دارای ملال جنسیتی بود. میتوان از این دو نوع آموزش برای کمک به ارتقاءتابآوری مادران این افراد استفاده کرد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 