فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع مطالعه شیوع خرید بی رویه و اجباری در میان مصرف کنندگان PDF


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع مطالعه شیوع خرید بی رویه و اجباری در میان مصرف کنندگان PDF دارای ۲۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل پی دی اف فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع مطالعه شیوع خرید بی رویه و اجباری در میان مصرف کنندگان PDF  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع مطالعه شیوع خرید بی رویه و اجباری در میان مصرف کنندگان PDF،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع مطالعه شیوع خرید بی رویه و اجباری در میان مصرف کنندگان PDF :

دانلود فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع مطالعه شیوع خرید بی رویه و اجباری در میان مصرف کنندگان PDF

در قالب pdf و در ۲۳ اسلاید،قابل ویرایش، شامل:

موضوع به انگلیسی:A study of the prevalence of
impulsive and compulsive buying
among consumers in the apparel
and accessories market

بخشی از متن:

Abstract
Purpose – This paper aims to examine the presence of impulsive and compulsive buying among
consumers. It studies the various factors that affect and moderate the impulsiveness and compulsiveness of
buying.
Design/methodology/approach – Literature review resulted in four constructs – social media influence,
social media preferences, hedonic motivation and shop in COVID-19. On conducting factor analysis in
statistical package for the social sciences, the variables were divided under the influence of social media,
social commerce, electronic word of mouth (EWOM) of social commerce, hedonic happiness, hedonic fun and
shopping in times of COVID-19. Structural equation modeling is conducted in AMOS (statistical software) for
a diagrammatic representation of the relationship between the variables. Regression analysis is used to reaffirm
the above relationship. Testing of hypotheses is done with the help of the chi-square test.
Findings – All six latent variables are significantly related to impulsive and compulsive buying. However,
the regression analysis shows social media influence as the strongest predictor for impulse buying and
hedonic happiness for compulsive buying. Also, the presence of the pandemic COVID-19 leads to impulsive
buying as well as compulsive buying in the apparel and accessory segment.
Practical implications – Marketers should capitalize on spontaneous buying in both forms – impulsive
buying and compulsive buying. Social media influencers, as well as more consumer engagement on social
media, can promote impulsive buying. However, compulsive buyers will be more attracted towards great instore
experiences or hedonically driven advertisements, as they do not just shop for buying the product; they
shop for the experience of shopping.
Originality/value – This study uncovers the difference in factors that affect impulsive and compulsive
buying. Though both behaviours seem points of the same scale, they are inherently different and can be
predicted with socialmedia influence and hedonic happiness.
Keywords EWOM, Social commerce, COVID-19, Compulsive buying, Impulsive buying,
Social media influence, Social media, Hedonism

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.