فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع گردشگری و COVID-19: تغییرات در سفر الگوها و رفتار گردشگران در ایران PDF


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع گردشگری و COVID-19: تغییرات در سفر الگوها و رفتار گردشگران در ایران PDF دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل پی دی اف فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع گردشگری و COVID-19: تغییرات در سفر الگوها و رفتار گردشگران در ایران PDF  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع گردشگری و COVID-19: تغییرات در سفر الگوها و رفتار گردشگران در ایران PDF،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع گردشگری و COVID-19: تغییرات در سفر الگوها و رفتار گردشگران در ایران PDF :

دانلود فایل پی دی اف کامل مقاله با موضوع گردشگری و COVID-19: تغییرات در سفر الگوها و رفتار گردشگران در ایران PDF

در قالب pdf و در ۱۳ اسلاید،قابل ویرایش، شامل:

موضوع به انگلیسی:Tourism and COVID-19: changes in travel
patterns and tourists’ behavior in Iran

بخشی از متن:Abstract
Purpose – This paper aims to investigate the changes in travel patterns and tourist behavior due to the
COVID-19 outbreak. This study realizes these changes and reports them to help restore tourism.
Design/methodology/approach – This applied study used library sources and a survey conducted through
an online questionnaire. The questionnaire incorporated data from previous studies and the most recent online
databases. Items were exploratory factors analyzed using the principal component method and varimax
rotation. The interpretation of the data collected was consistent with the attributes the questionnaire was
designed to measure.
Findings – The research findings show that health and safety have come to the forefront of travelers’ needs.
The hygiene and disinfection of tourism facilities have changed from hygiene factors to motivator factors. The
extended length of trips is perceived as a risk to their health; hence travelers prefer to take shorter trips. They
also rather get help from professionals to book their trips.
Research limitations/implications – This research was conducted only in Iran, where travel restrictions were
periodically put on and removed. If this study could be conducted in countries with no domestic travel
restrictions, other valuable findings such as changes in consumer spending and preferences toward travelling
and safety could be found.
Practical implications – This paper provides information on the latest changes to travel patterns and tourists’
behavior which can be implied by DMOs (Destination Marketing Organization), governments and private tour
operators to understand and consider travelers emerging needs.
Originality/value – This paper enables better planning and organization for the future and restart of tourism
post-COVID-19.
Keywords COVID-19, Travel pattern, Tourists’ behavior, Crisis, Iran
Paper type Research paper

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.