پاورپوینت کامل مهدویت (دیدگاه اثنیعشریه) ۲۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مهدویت (دیدگاه اثنیعشریه) ۲۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مهدویت (دیدگاه اثنیعشریه) ۲۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مهدویت (دیدگاه اثنیعشریه) ۲۸ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل مهدویت (دیدگاه اثنیعشریه) ۲۸ اسلاید در PowerPoint
مهدویت به معنای اعتقاد به امام مهدی (علیهالسلام) میباشد. همه ادیان بر آنند که سرانجام، مردی ظهور میکند که با رسالتی الهی، انسان را از تاریکی ظلم و گمراهی و گناهکاری میرهاند و برای زمین و زمینیان، خوشبختی و خیر و برکت میآورد. این منجی، در مذهب تشیع، همنام و از نسل پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) و امام دوازدهم است.
فهرست مندرجات
۱ – ضرورت بحث
۲ – اعتقاد به مهدویت در اثنی عشریه
۳ – موعود امت در اثنی عشریه
۴ – سفارت نواب اربعه در غیبت صغری
۵ – غیبت کبری
۵.۱ – برنامه ریزی برای دوران غیبت
۶ – مفهوم انتظار
۷ – پانویس
۸ – منبع
ضرورت بحث
اعتقاد به منجی بشریت مخصوص دین اسلام نبوده بلکه با بشارتهای آسمانی و مقدس در ادیان مختلف دیگر نیز دنبال میشده است. در دین اسلام، نجاتبخش موعود و هدایتگر امت کاملا معرفی شده است. شیعه با دریافت صحیح این اعتقاد به موجودیت خویش استمرار بخشیده است. زیرا دوازدهمین امام خویش و جانشین پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) را موعود الهی میداند و به همین جهت اثنی عشریه بر شیعه امامیه اطلاق میشود.
اعتقاد به مهدویت در اثنی عشریه
امامیه فقط با مهدویت است که کامل شده و در این صورت است که به آنها شیعه اثنی عشریه گفته میشود. علاوه بر اینکه مفهوم مهدویت در این مذهب از همان ابتدا به طور صحیح تبیین شده بود، مصداق حقیقی و منحصر آن نیز بی شک در این مذهب شناخته شده است. این مفهوم و مصداق در این مکتب از ابتدای ظهور اسلام برای امت اسلامی بیان میشده و هرگز مفهومی ساخته و پرداخته در قرن سوم نیست. بلکه موعود بودن چنین شخصیتی به همراه فرهنگ مهدویت در ادیان الهی گذشته بوده است و آنان نیز میدانستند که مهدی از فرزندان پیامبر آخرالزمان است.
موعود امت در اثنی عشریه
ایشان فرزند نهم از ذریه امام حسین (علیهالسّلام) میباشند. پدر بزرگوارشان امام حسن العسکری (علیهالسّلام) و مادر مکرمه ایشان نرجس از نوادگان قیصر روم میباشد.
[۱] فتال نیشابوری، محمد بن حسن، روضه الواعظین، قم، انتشارات رضی، یک جلد، ج۱، ص۲۵۲.
نام و کنیه آن حضرت، نام و کنیه نبی مکرم اسلام ابوالقاسم محمد (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) است و القاب آن حضرت، قائم، حجت، منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب الزمان، ولی عصر، امام عصر و مهدی میباشد.
پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) فرمودند:
مهدی از فرزندان من است. اسم او اسم من و کنیه او کنیه من است. از نظر خلقت و خوی، شبیهترین مردم به من میباشد. برای او غیبت و حیرتی است که امتها درآن گمراه میشوند، سپس مانند شهاب ثاقب میآید و زمین را پر از عدل و قسط میکند چنانکه پر از ظلم و جور شده باشد.
[۲] مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، بیروت، موسسه الوفا، ۱۴۰۴، ۱۱۰ جلدی، ج۳۶، ص۳۰۹.
ولادت باسعادت آن حضرت در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هـ ق واقع شد.
[۳] کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ۸جلد، ۱۳۶۵شمسی، ج۱، ص۵۱۴.
به علت روایات مختلفی که از پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) و ائمه اطهار (علیهمالسّلام) در مورد آن حضرت شایع بود، دشمنان به کنترل بیت وحی افتادند و در فکر جلوگیری از موجودیت آن حضرت بودند. در حالی که به اذن پروردگار، آن حضرت از دید ناپاکان و دشمنان مخفی شد و جز عده محدودی از شیعیان مخلص به دیدار او نائل نشدند.
پنج سال از عمر شریف آن حضرت به همین منوال گذشت و دیدار علنی او با مردم میسر نبود تا اینکه در سال ۲۶۰ ه. ق بعد از شهادت پدر گرامیشان، به طور علنی حاضر شد و عموی خویش جعفر را که مدعی امامت بود کنار زد و در برابر دید دوست و دشمن بر بدن مبارک پدر نماز خواند و نیز به سوالات برخی شیعیان پاسخ داد.
[۴] راوندی، قطب الدین، الخرائج و الجرائح، ۳ جلد، مؤسسه امام مهدی عجّلاللهفرجهالشریف قم، ۱۴۰۹ هجری قمری، ج۳، ص۱۱۰۲.
[۵] صدوق، کمال الدین، قم، دار الکتب الاسلامیه، ۲ جلد در یک مجلد، ۱۳۹۵ هجری قمری، ج۲، ص۴۷۵.
[۶] نباطی بیاضی، علی بن یونس، الصراط المستقیم، ۳ جلد در یک مجلد، چاپ کتابخانه حیدریه، نجف، ۱۳۸۴ هجری قمری، ج۲، ص۲۵۷.
سفارت نواب اربعه در غیبت صغری
همانطور که شیعیان در زمان جد و پدر بزرگوار حضرت ولی عصر (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) در تنگنای ظلم حکومت بودند و به راحتی ملاقات امام (علیه
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 