پاورپوینت کامل موفقیت در اصلاح (قرآن) ۲۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل موفقیت در اصلاح (قرآن) ۲۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل موفقیت در اصلاح (قرآن) ۲۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل موفقیت در اصلاح (قرآن) ۲۷ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل موفقیت در اصلاح (قرآن) ۲۷ اسلاید در PowerPoint

اصلاح یعنی سامان بخشیدن و پیراستن، نقطه مقابل افساد است که به معنی نابسامانی ایجاد کردن است؛ هرچند «اصلاح» گاهی میان دو نفر می‌باشد و گاهی در محیط خانواده و برای اصلاح نابسامانی‌های میان زوجین به کار می‌رود و گاهی نیز اصلاحات در نظام اجتماعی به کار می‌رود، اما مراد از اصلاحات، اصلاح نظام اجتماعی است و در واقع، اصلاح اجتماعی است. در منطق قرآن، پیامبران مصلحان اجتماعی تلقی می‌شوند. برای نمونه قرآن از زبان حضرت شعیب می‌فرماید: جز اصلاح تا آخرین حد توانایی، هدفی ندارم.

فهرست مندرجات

۱ – عامل موفقیت در اصلاح
۱.۱ – تفسیر آیه
۱.۱.۱ – مراد از اخاهم
۱.۱.۲ – مراد از مدین
۱.۱.۳ – دعوت به توحید
۱.۱.۴ – مراد از مکیال و میزان
۱.۱.۵ – ادله
۱.۱.۶ – مراد از محیط
۱.۲ – بیان آیه
۱.۲.۱ – هدف شعیب از بیان سخنان
۱.۲.۲ – اصلاح جامعه
۲ – پانویس
۲.۱ – منبع

عامل موفقیت در اصلاح

از دیدگاه حضرت شعیب (علیه‌السلام) عامل موفقیت در اصلاح، توفیق الهى است:

•• «وَإِلَى مَدْیَنَ أَخَاهُمْ شُعَیْبًا قَالَ یَا قَوْمِ اعْبُدُواْ اللّهَ مَا لَکُم مِّنْ إِلَهٍ غَیْرُهُ وَلاَ تَنقُصُواْ الْمِکْیَالَ وَالْمِیزَانَ إِنِّیَ أَرَاکُم بِخَیْرٍ وَإِنِّیَ أَخَافُ عَلَیْکُمْ عَذَابَ یَوْمٍ مُّحِیطٍ»؛

[۱] هود/سوره۱۱، آیه۸۴.

«و به‌سوى «مدین» برادرشان شعیب را (فرستادیم)؛ گفت: «اى قوم من! خدا را پرستش کنید، که جز او، معبود دیگرى براى شما نیست! پیمانه و وزن را کم نکنید (و دست به کم‌فروشى نزنید)! من (هم‌اکنون) شما را در نعمت مى‌بینم؛ (ولى) از عذاب روز فراگیر، بر شما بیمناکم!».

تفسیر آیه

در آغاز می‌گوید: و به سوی مدین برادرشان شعیب را فرستادیم: (و الی مدین اخاهم شعیبا)

مراد از اخاهم

کلمه اخاهم (برادرشان) همان‌گونه که سابقا هم اشاره کردیم به خاطر آن است که نهایت محبت پیامبران را به قوم خود بازگو کند، نه فقط به خاطر اینکه از افراد قبیله و طایفه آنها بود؛ بلکه علاوه بر آن خیرخواه و دلسوز آنها همچون یک برادر بود.

مراد از مدین

مدین (بر وزن مریم) نام آبادی شعیب و قبیله اوست، این شهر در مشرق خلیج عقبه قرار داشته و مردم آن از فرزندان اسماعیل بودند، و با مصر و لبنان و فلسطین تجارت داشته‌اند.
امروز شهر مدین به نام معان نامیده می‌شود؛ ولی بعضی از جغرافیون نام مدین را بر مردمی اطلاق کرده‌اند که میان خلیج عقبه تا کوه سینا می‌زیسته‌اند.
در تورات نیز نام مدیان آمده؛ اما به عنوان بعضی از قبائل (و البته اطلاق یک نام بر شهر و صاحبان شهر معمول است).

دعوت به توحید

این پیامبر این برادر دلسوز و مهربان همان‌گونه که شیوه همه پیامبران در آغاز دعوت بود، نخست آنها را به اساسی‌ترین پایه‌های مذهب یعنی توحید دعوت کرد و گفت: ای قوم! خداوند یگانه یکتا را بپرستید که جز او معبودی برای شما نیست (قال یا قوم اعبدوا الله ما لکم من اله غیره).
چراکه دعوت به توحید دعوت به شکستن همه طاغوت‌ها و همه سنت‌های جاهلی است، و هر‌گونه اصلاح اجتماعی و اخلاقی بدون آن میسر نخواهد بود.

مراد از مکیال و میزان

آنگاه به یکی از مفاسد اقتصادی که از روح شرک و بت‌پرستی سرچشمه می‌گیرد و در آن زمان در میان اهل مدین سخت رایج بود، اشاره کرده و گفت: به هنگام خرید و فروش پیمانه و وزن اشیا را کم نکنید (و لا تنقصوا المکیال و المیزان).

[۲] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۹، ص۲۰۰، ذیل آیه.

مکیال و میزان به معنی پیمانه و ترازو است و کم کردن آنها به معنی کم‌فروشی و نپرداختن حقوق مردم است.
رواج این دو کار در میان آنها نشانه‌ای بود از نبودن نظم و حساب و میزان و سنجش در کارهایشان، و نمونه‌ای بود از غارتگری و استثمار و ظلم و ستم در جامعه ثروتمند آنها.

ادله

این پیامبر بزرگ پس از این دستور بلافاصله اشاره به دو علت برای آن می‌کند:
نخست می‌گوید: قبول این اندرز سبب می‌شود که درهای خیرات به روی شما گشوده شود، پیشرفت امر تجارت، پایین آمدن سطح قیمت‌ها، آرامش جامعه، خلاصه من خیرخواه شما هستم و مطمئنم که این اندرز نیز سرچشمه خیر و برکت برای جامعه شما خواهد بود. (انی اراکم ب

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.