پاورپوینت کامل منع دائمی از حمل ۲۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل منع دائمی از حمل ۲۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل منع دائمی از حمل ۲۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل منع دائمی از حمل ۲۱ اسلاید در PowerPoint :

تعقیم

تعقیم (عقیم‌سازی) دائم و یا پاورپوینت کامل منع دائمی از حمل ۲۱ اسلاید در PowerPoint به معنای انجام اموری است که قدرت و توان صاحب فرزند شدن را از زن یا مرد و یا هر دو، به‌طور دائم بگیرد. این روش از دیدگاه فقهی حرام است.
ادله حرمت تعقیم دائمی علاوه بر اینکه این‌کار مستلزم نظر و لمس حرام است که انجام آن جز در وقت ضرورت، جایز نیست، آیات قرآن، اطلاق قاعده لاضرر و روایات وارد شده در این مورد است.

فهرست مندرجات

۱ – واژه‌شناسی
۲ – حکم فقهی
۳ – ادله حرمت
۳.۱ – آیات قرآن
۳.۲ – قاعده لاضرر
۳.۳ – روایات
۴ – پانویس
۵ – منبع

واژه‌شناسی

تعقیم از عَقَمَ گرفته شده و عَقَمَ در لغت بمعنی قطع و خشکاندن و مانع از قبول اثر است. زن و مرد عقیم به کسانی گفته می‌شود که نمی‌توانند صاحب فرزند شوند و تعقیم، انجام عمل عقم است.

[۱] ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج۱۲، ص۴۱۲.

[۲] جمعی از نویسندگان، معجم الوسیط، ص۶۱۷.

حکم فقهی

و مقصود از تعقیم در مسائل فقهی، انجام اموری است که قدرت و توان صاحب فرزند شدن را از زن یا مرد و یا هر دو، به‌طور دائم بگیرد. این روش از دیدگاه فقهی حرام است.
امام خمینی (قدّس سرّه) در این‌باره می‌نویسد: «حرام است مرد از دارویی استفاده کند که قوّت تناسلی او را قطع نماید، هم‌چنین اگر زن با خوردن دارو و یا هر وسیله دیگر، خود را عقیم سازد، حرام است».

[۳] امام خمینی، سیدروح‌الله، تحریر الوسیله، ج۲، ص۱۶۳.

هم‌چنین آیت‌الله فاضل لنکرانی می‌گوید: «جایز نیست انسان خود را عقیم نماید، زیرا نقص است».

[۴] فاضل لنکرانی، محمد، جامع المسائل، ج۱، ص۴۸۸.

[۵] فاضل لنکرانی، محمد، جامع المسائل، ج۲، ص۴۵۸.

عبارت برخی دیگر از فقها

[۶] خویی، سیدابوالقاسم، صراط النجاه، ج۱، ص۳۶۰، سؤال ۹۸۹.

[۷] گلپایگانی، سیّدمحمّدرضا، مجمع المسائل، ج۲، ص۱۷۳.

[۸] مجلّه فقه اهل‌بیت، شماره۲۱، ص۵۶ و بعد از آن.

نیز شبیه آن‌چه ذکر شد می‌باشد.

ادله حرمت

حرمت عقیم‌سازی و منع دائم از باروری، علاوه بر این‌که در بعضی موارد مستلزم نظر و لمس حرام است که انجام آن جز در وقت ضرورت، جایز نیست، ممکن است با این ادلّه اثبات گردد، مانند:

آیات قرآن

اطلاق آیه شریفه قرآن که می‌گوید: خود را با دست خویش به هلاکت نیافکنید. «وَلَا تُلْقُوا بِاَیْدِیکُمْ اِلَی لتَّهْلُکَهِ

[۹] بقره/سوره۲، آیه۱۹۵.

». تهلکه و هلاکت هر دو به معنی نابودی است و گفته شده تهلکه در موردی به‌کار گرفته می‌شود که نتیجه و عاقبت انجام کاری به هلاکت و نابودی آن بیانجامد.

[۱۰] ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج۱۰، ص۵۰۶.

[۱۱] شیخ طوسی، محمد بن حسن، تفسیر التبیان، ج۲، ص۱۵۲.

این جمله مفهوم وسیع و گسترده‌ای دارد که مساله مورد بحث را شامل می‌شود.
علاّمه طباطبایی در توضیح آن می‌نویسد: «این کلام الهی مطلق است و از هر چیزی که موجب هلاکت و نابودی انسان گردد، نهی می‌نماید».

[۱۲] طباطبایی، سیدمحمدحسین، تفسیر المیزان، ج۲، ص۶۴.

به بیانی روشن‌تر، این جمله دلیل است بر این‌که اضرار به نفس در صورتی‌که منجر به قتل نفس یا قطع عضوی از اعضای بدن یا تعطیلی قوّه‌ای از قوای انسان گردد، مانند: از کار افتادن قوّه مردانگی و توان فرزنددار شدن حرام است.

[۱۳] جعفر سبح

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.