فایل ورد کامل رساله بررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستم ۲۲۲ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل رساله بررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستم ۲۲۲ صفحه در word دارای ۲۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل رساله بررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستم ۲۲۲ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل رساله بررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستم ۲۲۲ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل رساله بررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستم ۲۲۲ صفحه در word :

دانلود فایل ورد کامل رساله بررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستم ۲۲۲ صفحه در word 212 ص فرمت Word

چکیده :

وقوع انقلاب صنعتی ، ایجاد مصالح و فنآوری های جدید سبب تغییر مفهوم فضا در هنرهای مختلف از جمله مجسمه سازی و معماری گردید. این تغییر در دوران مدرنیسم سبب ایجاد مفهوم جدیدی به نام تفکیک فضا به عناصر سازنده در مجسمه سازی و معماری گردید و در دوره پست مدرن سبب استفاده از عناصر سیاسی ، اجتماعی و … در ساخت مفهومی فضاو عدم تفکیک فضا در این دو شاخه هنری گشت. به طور کلی پس از مدرن مفهوم پیوستگی فضایی بوجود می آید که نمونه های آن را می توان در سبک های جدید فولدینگ، پیدایش کیهانی، و …. جستجو نمود. این مقاله به مقایسه تطبیقی فضا در بین مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستم می پردازد و ویژگی های عنصر فضا و مشابهت ها و تفاوت های تعاریف فضایی را دراین دوره ، بین مجسمه سازی و معماری بر می شمارد. سوالات اصلی این تحقیق به ترتیب شامل موارد زیر است:

وجوه اشتراک و افتراق فضای معماری و مجسمه سازی در آثار نیمه ۲ قرن ۲۰ کدام است؟ تاثیرات دگرگونی مفاهیم هنری بر تعریف فضا در مجسمه سازی در نیمه دوم قرن بیستم چیست؟ روش تحقیق این پژوهش را می توان براساس ماهیت و روش از نوع تحقیق توصیفی- تحلیلی و براساس هدف از نوع بنیادی نظری قلمداد نمود.

کلید واژه ها: مجسمه سازی، معماری، فضا، نیمه دوم قرن۲۰

پیشگفتار نظری

بیان مساله ۲

پیشینه تحقیق ۹

ضرورت و اهمیت تحقیق ۲۰

اهداف تحقیق ۲۴

فرضیات تحقیق ۲۴

سوالات تحقیق ۲۴

روش تحقیق ۲۵

فصل اول: جریان های تاریخی و جغرافیایی

۱-۱ مدرنیسم ۲۷

۱-۲ مینی مالیسم ۲۹

۱-۲-۱ ویژگی های مینی مالیسم ۳۱

۱-۲-۲ پیش زمینه های مینیمالیسم در هنر دوران مدرن ۳۳

۱-۲-۳ مینی مالیسم در معماری ۳۴

۱-۳ پست مدرنیسم ۳۷

۱-۳-۱ نگاهی به تحولات هنر مجسمه سازی در عصر پست مدرن ۳۷

۱-۳-۱-۱ واقع گرایی ۳۸

۱-۳-۱-۲ قالب گیری از مدل زنده ۳۹

۱-۳-۱-۳ کثرت گرایی ۴۰

۱-۳-۱-۴ نمایش در مکان های عمومی ۴۰

۱-۳-۲ پست مدرنیسم در معماری ۴۲

۱-۳-۳ پاپ آرت ۴۵

۱-۳-۴ تاثیر تئوری های علمی بر مجسمه سازی قرن بیستم ۴۶

۱-۳-۵ سیر تحول مفهوم فضا در نیمه دوم قرن بیستم ۴۷

فصل دوم: دیدگاه های گوناگون اجتماعی، مذهبی، زیبایی شناسی

۲-۱ دیدگاه های زیبایی شناسی ۵۲

۲-۱-۱ زیبایی شناسی در معماری و مجسمه سازی مدرن ۵۲

۲-۱-۱-۱ برخی از ویژگی های هنر مدرن ۵۴

۲-۱-۱-۲ زیبایی شناسی هنر مدرن ۵۴

۲-۱-۲ هنر مینی مالیستی ۵۶

۲-۱-۳ زیبایی شناسی در معماری و مجسمه سازی پست مدرنیسم ۶۱

۲-۱-۴ زیبایی شناسی در معماری و مجسمه سازی دیکانستراکشن ۶۳

۲-۱-۵ زیبایی شناسی در معماری و مجسمه سازی فولدینگ ۶۵

۲-۱-۶ زیبایی شناسی در معماری و مجسمه سازی پرش کیهانی ۷۰

۲-۱-۶-۱ نظریه هرج و مرج ۷۲

۲-۱-۶-۲ هندسه نااقلیدسی ۷۳

۲-۱-۶-۳ پیچیدگی ۷۴

۲-۱-۶-۴ معماری پرش کیهانی ۷۵

۲-۱-۶- ۵ بازگشت به یک طبیعت متفاوت ۷۷

۲-۱-۶- ۶ تکامل طبیعی ثانوی ۷۸

۲-۲ دیدگاه های اجتماعی و تاریخی ۷۹

۲-۲-۱ مینی مالیست ۷۹

۲-۲-۱ پست مدرنیست ۸۱

۲-۲-۳ دیکانستراکشن ۹۰

فصل سوم: تجزیه و تحلیل موضوعی، ارتباط تصویری و ارتباط آنها با هم

۳-۱ تجزیه و تحلیل موضوعی و فضای تصویری در مجسمه سازی نیمه دوم قرن بیستم ۱۰۴

۳-۱-۱ مجسمه سازی مینی مالیستی ۱۰۴

۳-۱-۱-۱ بررسی اصول موضوع و مبانی تصویری مجسمه سازی مینی مالیستی ۱۰۴

۳-۱-۱-۲ بررسی آثار مجسمه سازان مینی مالیست ۱۰۸

۳-۱-۱-۲-۱ دن فلاون ۱۰۸

۳-۱-۱-۲-۲ تونی اسمیت ۱۱۵

۳-۱-۲ مجسمه سازی پست مدرن ۱۱۹

۳-۱-۲ -۱ بررسی اصول موضوع و مبانی تصویری مجسمه سازی پست مدرنیستی ۱۱۹

۳-۱-۲ -۲ بررسی موضوعی و ویژگی های تصویری مجسمه سازان پست مدرن ۱۲۱

۳-۱-۲ -۲-۱ جرج سگال ۱۲۱

۳-۱-۲ -۲-۲ گئورگ بازلیتز ۱۲۹

۳-۱-۳ تجزیه و تحلیل موضوعی و فضای تصویری در مجسمه سازی دیکانستراکشن ۱۳۴

۳-۱-۴ بررسی برخی از آثار مشهور مجسمه سازی پست مدرن ۱۳۶

۳-۲ تجزیه و تحلیل موضوعی و فضای تصویری در معماری نیمه دوم قرن بیستم ۱۴۶

۳-۲-۱ مینی مالیسم ۱۴۶

۳-۲-۱-۱ رویدادهای موثر بر معماری مینی مالیستی ۱۴۸

۳-۲-۱-۱-۱ تاثیر بصری جنبش De Stijl بر معماری مینی مالیستی ۱۴۸

۳-۲-۱-۱-۲ تاثیر طراحی سنتی ژاپنی بر معماری مینی مالیستی ۱۴۹

۳-۲-۱-۲ بررسی موضوعی و ارتباط تصویری در آثار طراحان مینیمالیست ۱۵۰

۳-۲-۱-۲-۱ باک مینیستر فولر ۱۵۰

۳-۲-۱-۲-۲ لودویگ مایس ون در روهه ۱۵۲

۳-۲-۲ معماری پست مدرن ۱۵۴

۳-۲-۲-۱ ویژگی های معماری پست مدرنیستی ۱۵۴

۳-۲-۲-۲ بررسی آثار معماری پست مدرن ۱۵۴

۳-۲-۲-۲-۱ رابرت ونتوری ۱۵۴

۳-۲-۲-۲-۲ چارلز مور ۱۵۶

۳-۲-۳ معماری دیکانستراکشن ۱۵۷

فصل چهارم: بررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری

۴-۱ مفهوم فضا در معماری ایرانی ۱۶۵

۴-۱-۱ بررسی فضا در معماری ایرانی از بعد شفافیت فضایی ۱۶۵

۴-۱-۲ اصالت فضای تهی در معماری ایرانی ۱۶۶

۴-۱-۳ شفافیت و تداوم فضای تهی در معماری ایرانی ۱۶۷

۴-۲ مفهوم فضا در معماری ایرانی ۱۶۹

۴-۲-۱ فضا در مجسمه سازی تا پیش از دوران مدرن ۱۶۹

۴-۲-۲ فضا در مجسمه سازی دردوران مدرن ایران ۱۷۷

۴-۲-۲-۱ فضا در آثار پرویز تناسلی ۱۷۸

۴-۲-۲-۲ فضا در آثار ژازه طباطبایی ۱۷۹

۴-۲-۲-۳ فضا در آثار قدرت الله معماریان ۱۸۲

۴-۲-۲-۴ فضا در آثار بهمن محصص ۱۸۵

فصل پنجم: جمع بندی و نتیجه گیری

۵-۱ جمع بندی و نتیجه گیری ۱۸۹

۵-۲ مقایسه تطبیقی ۱۹۴

۵-۳ پاسخ به سوالات تحقیق ۱۹۶

منابع و مآخذ ۲۰۲

فایل ورد کامل رساله بررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستم ۲۲۲ صفحه در word
فهرست تصاویر

۱-۱: ساختمان پست مدرنیستی سیگرام ۴۳

۳-۱: شمایل( قلب) Goven-Bell ۱۱۱

۳-۲: شمایل (مسیر صلیب)Goven-Bell ۱۱۱

۳-۳: نور زرد فلورسنت Goven-Bell ۱۱۳

۳-۴: نور صورتی فلورسنت Goven-Bell ۱۱۳

۳-۵: نورفلورسنت زرد،قرمز،آبی Goven-Bell ۱۱۴

۳-۶: نور روز، نورفلورسنت زرد،صورتی Goven-Bell ۱۱۴

۳-۷: نورفلورسنت آبی موزه هنرهای معاصر Goven-Bell ۱۱۴

۳-۸: چیدمان،گالری دوان، نیویورک Goven-Bell ۱۱۴

۳-۹: سبز در حال عبور از سبز، نور سبز فلورسنت Smith ۱۱۵

۳-۱۰: ششمین نمایشگاه بین المللی گوگنهایم Goven-Bell ۱۱۵

۳-۱۱: چیدمان نشنال گالری اتاوا، کانادا Goven-Bell ۱۱۵

۳-۱۲: آثار مجسمه سازی تونی اسمیت ۱۱۶

۳-۱۳: گردش آزاد اثر Tony Smith ۱۱۷

۳-۱۴ : فلزی برنج طلایی اثر Larry Bell ۱۱۸

۳-۱۵: دیوار زردآلو اثر Anne Truitt ۱۱۸

۳-۱۶: ورودی کتابخانه دانشگاه پترزبورگ اثر Tony Smith ۱۱۹

۳-۱۷ : مجسمه منحنی از کاج و فایبرگلاس اثر John McCracken ۱۱۹

۳-۱۸: مجسمه راه برو، راه نرو، ۱۹۷۶ ، برنز رنگ شده ۱۲۱

۳-۱۹ : سینما، ۱۹۶۳ ، قالب گیری گچی ۱۲۲

۳-۲۰ : در عبور از خیابان، ۱۹۹۲ ، برنز رنگ شده ۱۲۶

۳-۲۱: افسردگی صف نان، ۱۹۹۱ ، برنز قالب گیری شده ۱۲۶

۳-۲۲: شام، ۱۹۶۴ ، قالب گیری گچی ۱۲۸

۳-۲۳: پیکره و چهار صندلی، ۱۹۷۹ ، برنز رنگ شده ۱۲۸

۳-۲۴: مجسمه مردی با بازوهای افراشته اثر گئورگ بازلیتز ۱۳۰

۳-۲۵: خشونت و هیجان نمایی حاصل از کار با چوب در مجسمه های بازلیتز ۱۳۱

۳-۲۶: آثار مجسمه سازی مارین بوئیسکی ۱۳۵

۳-۲۷: باغ موزه هیروشام از آگوست رودین ۱۳۶

۳-۲۸: گالری طبیعی استرالیا از گاستون لاچیز ۱۳۶

۳-۲۹: پایه هنری مور از هنری مور ۱۳۷

۳-۳۰: سری سیاه از هنری ماتیس ۱۳۷

۳-۳۱: تلاقی از مارک دی سوورو ۱۳۸

۳-۳۲: مجسمه با سبک پست مدرنیسم اثر Amedeo Modigliani ۱۳۸

۳-۳۳: مجسمه مهر مادر اثر Raymond duchamp ۱۳۹

۳-۳۴: یادبود جنگ جهانی از Kthe Kollwitz ۱۳۹

۳-۳۵: اثری از Julio Gonzlez ۱۴۰

۳-۳۶: تولد موش ها اثری از Jacques Lipchitz ۱۴۰

۳-۳۷: سنگ یکپارچه اثری از Barbara Hepworth ۱۴۱

۳-۳۸: میله ها و صفحات فلزی اثری از Alexander Calder ۱۴۱

۳-۳۹: چهار مربع در صفحه اثری از George Rickey ۱۴۲

۳-۴۰: صفحه آهنی تاب خورده اثری از Alexander Calder ۱۴۲

۳-۴۱: محیط و اتمسفر اثری از Louise Nevelson ۱۴۳

۳-۴۲: پوسته تخت اثری از Sir Anthony Caro ۱۴۳

۳-۴۳: موز اثری از Joan Mir ۱۴۴

۳-۴۴: زنان و پرندگان اثری از Joan Mir ۱۴۴

۳-۴۵: مادر اثری از Karlheinz Oswald ۱۴۵

۳-۴۶: مرد آهنین اثری از Antony Gormley ۱۴۵

۳-۴۷: چترها اثری از Christo and Jeanne ۱۴۶

۳-۴۸: دایره بانک جنوبی اثری از Richard Long ۱۴۶

۳-۴۹: فضای مینی مالیستی در معماری سنتی ژاپنی ۱۵۰

۳-۵۰: فضای مینی مالیستی گنبد های سازه ای فولر ۱۵۱

۳-۵۱: ساختمان کرون هال شیکاگو، طراح:ون درروهه ۱۵۳

۳-۵۲: مرکز فرهنگی بارسلون، میس وندرروهه ۱۵۴

۳-۵۳: خانه مادر ، طراح: رابرت ونتوری ۱۵۶

۳-۵۴: میدان ایتالیایی ها ، طراح: رچارلز مور ۱۵۷

۳-۵۵: سایت پلان و تصویر بیرونی مرکز هنرهای بصری وکسنر، طراح: آیزنمن ۱۵۹

۳-۵۶: ساختار دیکانستراکت شده داخلی و ساختمان بازسازی شده مرکز هنرهای بصری وکسنر ۱۶۰

۳-۵۷: تصاویری از پارک دلاویلت، طراح: برنارد چومی ۱۶۳

۴-۱: مجسمه کوچک از جنس سنگ لاجورد در تخت جمشید ۱۷۱

۴-۲: مجسمه کوچک از جنس سنگ لاجورد در تخت جمشید ۱۷۳

۴-۳: مجسمه «اوتال» پادشاه «الحضر» که در موزه موصل محفوظ است ۱۷۶

۴-۴: فضای درونی و مبهم آثار پرویز تناسلی ۱۷۹

۴-۵: آثار مجسمه های انتزاعی معماریان ۱۸۵

۴-۶: آثار مجسمه های محصص در فضای بی مکان و زمان ۱۸۷

فایل ورد کامل رساله بررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستم ۲۲۲ صفحه در word
فهرست جداول

۵-۱: بررسی تطبیقی فضا در معماری و مجسمه سازی نیمه دوم قرن بیستم ۱۹۵

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.