پاورپوینت کامل منصوریه ۴۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل منصوریه ۴۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل منصوریه ۴۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل منصوریه ۴۷ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل منصوریه ۴۷ اسلاید در PowerPoint
یکی از انگیزههای مهم تشکیل فرقه، حب ریاست است و در فرق منشعبه از مذهب شیعه این انگیزه شدت بیشتری پیدا کرده است.
فهرست مندرجات
۱ – انگیزه مهم تشکیل فرقه
۲ – مبدع فرقه پاورپوینت کامل منصوریه ۴۷ اسلاید در PowerPoint
۳ – مبانی معرفتی ابومنصور
۳.۱ – اول
۳.۲ – دوم
۳.۳ – سوم
۳.۴ – چهارم
۳.۵ – پنجم
۳.۶ – ششم
۳.۷ – هفتم
۳.۸ – هشتم
۳.۹ – نهم
۳.۱۰ – دهم
۳.۱۱ – یازدهم
۳.۱۲ – دوازدهم
۳.۱۳ – سیزدهم
۳.۱۴ – چهاردهم
۳.۱۵ – پانزدهم
۳.۱۶ – شانزدهم
۳.۱۷ – هفدهم
۳.۱۸ – هجدهم
۳.۱۹ – نوزدهم
۳.۲۰ – بیستم
۳.۲۱ – بیست و یکم
۳.۲۲ – بیست و دوم
۳.۲۳ – بیست و سوم
۳.۲۴ – بیست و چهارم
۳.۲۵ – بیست و پنجم
۳.۲۶ – بیست و ششم
۴ – مراد از بیان عقاید فوق
۵ – استدلالهای ابومنصور
۶ – کاربرد تشبیه پاورپوینت کامل منصوریه ۴۷ اسلاید در PowerPoint در امامت
۷ – استدلال یا توجیه اسقاط تکلیف
۸ – مکتب تفسیر ابومنصور
۸.۱ – آیه ۴۴ سوره طور
۹ – مهدویت در اندیشه ابومنصور
۱۰ – برخورد اما صادق (ع) با ابیمنصور
۱۰.۱ – ترجمه
۱۱ – قتل ابومنصور
۱۲ – ادامه دهنده راه ابیمنصور
۱۲.۱ – حسینیه
۱۲.۲ – محمدیه
۱۳ – پانویس
۱۴ – منبع
انگیزه مهم تشکیل فرقه
یکی از انگیزههای مهم تشکیل فرقه، حب ریاست است و در فرق منشعبه از مذهب شیعه این انگیزه شدت بیشتری پیدا کرده؛ زیرا در این مکتب امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) ابر مرد تاریخ بشریت و جانشین حقیقی رسول اکرم (صلیاللهعلیهوآله) است و بدیهی است که هر کسی بخواهد در این مکتب نفوذ انحرافی داشته و ادعای رهبری کند. نمیتواند نسبت به علی (علیهالسلام) و جانشینان حقیقی او بیتفاوت باشد تا بتواند خود را مقرب و یا جانشین ایشان جا بزند. در این میان عدهای به معرفی ناصحیح ائمه اطهار (علیهمالسلام) پرداختند تا بتوانند در پرتوی این اندیشه مفرطانه به مقاصد خویش برسند و مطلب مهمتر این است که در این فرقهها برای اعتقادات کفرآمیز خویش به تأویلهایی از قرآن کریم و روایات پیامبر اکرم نیز تمسک جستهاند و از قرآن و روایات بر علیه شارع مقدس و تعلیماتش استفاده کردهاند فرقهای مانند خطابیه، مغیریه، پاورپوینت کامل منصوریه ۴۷ اسلاید در PowerPoint، بیانیه را میتوان در این گروه و دسته از فرق قرار داد. با ذکر این مقدمه به عقاید فرقه (پاورپوینت کامل منصوریه ۴۷ اسلاید در PowerPoint) میپردازیم.
مبدع فرقه پاورپوینت کامل منصوریه ۴۷ اسلاید در PowerPoint
ابومنصور العجلی از قبیله بنیعجل بوده، از اهالی کوفه و در محله عبدالقیس زندگی میکرده. دوران کودکی او در بیابان و بادیه سپری شد و فردی بیسواد و بدون بهره از علم است
[۱] نوبختی، ابیمحمد الحسن بن موسی، فرق الشیعه، قم، مکتبه الفقیه، ص۵۴.
و مدعی دعاوی باطله است؛ به همین دلیل جز گروه غلات میباشند، به اصحاب او کسفیه و پاورپوینت کامل منصوریه ۴۷ اسلاید در PowerPoint و عجلیه نیز گفته میشود.
در ابتدای کارش خود را به امام محمدباقر (علیهالسلام) نزدیک مینمود؛ ولی امام او را به خاطر کذب و عقاید فاسدش از خود طرد نمود و در این موقعیت بود که مردم را به امامت خود دعوت کرد و بعد از وفات آن ایشان خود در انائب آن حضرت معرفی کرد و با این خدعه به جمعآوری طرفداران خویش کوشید.
[۲] شهرستانی، محمد بن عبدالکریم، الملل و النحل، بیروت، دارالمعرفه، ج۱، ص۲۰۹.
مبانی معرفتی ابومنصور
عقایدی که از کتب شیعه و سنی به او نسبت داده شده، مفرطانهترین معتقدات را تشکیل میدهد که بهطور اشاره به آنها میپردازیم:
اول
آل محمد آسمان و شیعه ایشان زمین است.
[۳] الحمیری، نشوان، حورالعین، ج۱، ص۱۶۹.
دوم
در دورهای از عمر خود علی بن ابیطالب را (قطعه آسمانی) در آیه معرفی کرد.
سوم
در دورهای دیگری از عمر خویش خود را کسف (قطعهای از آسمان) در آیه معرفی کرد.
[۴] شهرستانی، محمد بن عبدالکریم، الملل و النحل، بیروت، دارالمعرفه، ج۱، ص۲۰۹.
[۵] الایجی، المواقف، دار الجیل، بیروت، الطبعه الاولی، ۱۹۹۷، ج۳، ص۶۷۳.
چهارم
خداوندش او را به آسمانها عروج داده است.
پنجم
با خدایش ملاقات نموده و خداوندگارش با دست بر سر او نوازش نموده است.
ششم
خداوند با او به زبان پارسی و یا سریانی، او را خطاب به پسرکم نموده است.
[۶] الایجی، المواقف، دارالجیل، بیروت، الطبعه الاولی، ۱۹۹۷، ج۳، ص۶۷۳.
[۷] نوبختی، ابیمحمد الحسن بن موسی، فرق الشیعه، قم، مکتبه الفقیه، ص۵۴.
[۸] مجلسی، محمدباقر، بیروت، موسسه الوفا، ۱۴۰۴، ج۲۵، ص۲۸۲.
هفتم
خداوند او را نبی و رسول و خلیل خویش نموده است.
[۹] نوبختی، ابیمحمد الحسن بن موسی، فرق الشیعه، قم، مکتبه الفقیه، ص۵۴.
هشتم
اولین مخلوق خدا عیسی بن مریم است و بعد از او علی بن ابی طالب خلق شد.
[۱۰] شهرستانی، محمد بن عبدالکریم، الملل و النحل، بیروت، دارالمعرفه، ج۱، ص۲۰۹.
نهم
ارسال رسل و بعثت فرستادگان الهی همیشگی است و هرگز انقطاع نمیپذیرد.
[۱۱] شهرستانی، محمد بن عبدالکریم، الملل و النحل، بیروت، دارالمعرفه، ج۱، ص۲۱۰.
[۱۲] الایجی، المواقف، دار الجیل، بیروت، الطبعه الاولی، ۱۹۹۷، ج۳، ص۶۷۳.
دهم
بهشت و دوزخ را نپذیرفته و به آن کفر ورزید.
یازدهم
بهشت را کسانی میدانند که امر به اطاعت و ولایت ایشان شده باشند.
[۱۳] شهرستانی، محمد بن عبدالکریم، الملل و النحل، بیروت، دارالمعرفه، ج۱، ص۲۱۰.
[۱۴] الایجی، المواقف، دار الجیل، بیروت، الطبعه الاولی، ۱۹۹۷، ج۳، ص۶۷۳.
دوازدهم
دوزخ را کسانی دانسته که امر به دشمنی ایشان شده باشند.
سیزدهم
زنان و محارم را حلال میشمرد و در این مورد برای پیروانش فتوا به حلیت صادر کردهاند.
چهاردهم
هر حرامی را حلال کرده است؛ مانند: خون، خمر، میته، گوشت خوک.
پانزدهم
محرمات را اسماء کسانی میدانست که خداوند ولایت ایشان را حرام کرده.
[۱۵] شهرستانی، محمد بن عبدالکریم، الملل و النحل، بیروت، دارالمعرفه، ج۱، ص۲۱۰.
[۱۶] الایجی، المواقف، دار الجیل، بیروت، الطبعه الاولی، ۱۹۹۷، ج۳، ص۶۷۳.
شانزدهم
واجبات و فرائض را اسقاط نمود.
هفدهم
واجبات را اسامی کسانی میدانست که خداوند ولایت ایشان را واجب نموده.
هجدهم
ترور دشمنان خویش را جایز کرد و جان و مال و ناموس ایشان را حلال کرد.
نوزدهم
مدعی است امام باقر (علیهالسلام) پس ازوفاتش امر امامت را به او تفویض نموده و وصی اوست.
بیستم
معتقد است که علی بن ابی طالب و فرزندان طاهرین او، تا امام باقر (علیهالسلام) همگی نبی و رسول هستند.
بیست و یکم
خود و شش تن از نسل او همگی انبیا هستند.
بیست و دوم
ششمین فرزند از نسل خویش را قائم این امت اعلام نمود.
بیست و سوم
مخالفین خود را مشرک و کافر میدانست.
بیست و چهارم
قتل مخالفینش را واجب میدانست و ترور را جهاد مخفی اعلام کرد.
بیست و پنجم
مدعی نزول فرشته وحی (جبریل) بر خود بود.
بیست و ششم
حضرت خاتم الانبیا را مبعوث به تنزیل میدانست.
[۱۷] نوبختی، ابیمحمد الحسن بن موسی، فرق الشیعه، قم، مکتبه الفقیه، ص۵۴.
مراد از بیان عقاید فوق
این عقاید بیانکننده این است که ابومنصور به هیچ مکتبی جز لاابالیگری پایبند نیست. ن
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 