فایل ورد کامل مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی (فصل ۲) ۲۸ صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی (فصل ۲) ۲۸ صفحه در word دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی (فصل ۲) ۲۸ صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی (فصل ۲) ۲۸ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی (فصل ۲) ۲۸ صفحه در word :
دانلود ورد با موضوع مبانی نظری و پیشینه پژوهشی طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی (فصل ۲) دارای ۲۵ صفحه و با فرمت .docx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.
تعداد صفحه : ۲۵ صفحه
فرمت فایل: ورد .docx و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس
قسمتی از متن نمونه:
طرحواره های ناسازگار اولیه
۲-۳-۱ مقدمه
طرحوارهها را میتوان ساختارهایی برای بازیابی مفاهیم کلی ذخیره شده در حافظه، یا مجموعهی سازمان یافتهای از اطلاعات، باورها و فرضها دانست، محتوای هر طرحواره از طریق تجربه های زندگی فردی ساخته و پرداخته میشود، سازمان مییابد، در ادراک و ارزیابی اطلاعات جدید مورد استفاده قرار میگیرد . طرحوارهها طرز برخورد و نگرش شخص نسبت به خویشتن، جهان و آینده تعیین میشود اگر این طرحوارهها طبیعی و مثبت باشند، گرایش فرد نسبت به همه چیز مثبت، امیدورانه و موفقیتآمیز خواهد بود وگرنه چنین کسی خود را ناتوان، بیکفایت و بیارزش خواهد پنداشت و بنابراین احساس خواهد کرد که در برخورد با مشکلات موانع نفوذ ناپذیری بر سر راه او قرار دارد و هر کاری بکند با شکست و ناکامی روبرو خواهد شد از این رهگذر فرد نسبت به جهان پیرامون، خویشتن و آینده نگرش منفی پیدا میکند (یانگ و همکاران، ۲۰۰۳، ترجمه ی حمید پور و اندوز، ۱۳۹۲).
۲-۳-۲ طرحواره۱:
طرحواره الگوی ثابت و درازمدتی است که در دوران کودکی به وجود آمده و تا زندگی بزرگسالی نیز ادامه یافته است. ما از طریق این طرحوارهها به جهان نگاه میکنیم، طرحوارهها باورها و احساسات مهمی در مورد خود و محیط میباشند که افراد آنها را بدون چون و چرا پذیرفتهاند آنها خود تداوم بخشند و در برابر تغییر مقاومت زیادی نشان میدهند. معمولاً این طرحوارهها به غیر از بافت درمانی در جای دیگری تغییر نمیکنند. حتی موفقیت قاطع در زندگی نیز برای تغییر آنها کافی به نظر نمیرسند طرحوارهها برای زنده ماندنشان میجنگند و اغلب در این راه موفقاند. تفکر هر فردی دارای سه سطح می باشد: نخستین سطح که نسبتاً به راحتی دست یافتنی است، افکار سطحی را شامل میشود که آنها را افکار خودآیند مینامد. دومین سطح شامل باورهایی است که نسبت به سطح اول عمیق تر است. سطح سوم در واقع، هسته مرکزی همه افکار، تصورات و باورهای انعطافناپذیر را تشکیل میدهند و «طرحواره» نامیده میشود. طرحواره در واقع کارگران پشت صحنهای است که افکار خودآیند و باورها را هدایت میکند. طرحوارههای افسردگی شامل فرضیههای اساسی هستند مبنی بر اینکه «خود» ناتوان، دنیای بیرون پر از مشکلات و آینده ناامید کننده است (یانگ، ۱۹۹۰).
یانگ معتقد است که طرحواره الگوی ثابت و درازمدتی است که در دوران کودکی به وجود آمده و تا زندگی بزرگسالی نیز ادامه یافته است. ما از طریق این طرحوارهها به جهان نگاه میکنیم، طرحوارهها باورها و احساسات مهمی در مورد خود و محیط میباشند که افراد آنها را بدون چون و چرا پذیرفتهاند آنها خود تداوم بخشند و در برابر تغییر مقاومت زیادی نشان میدهند. معمولاً این طرحوارهها به غیر از بافت درمانی در جای دیگری تغییر نمیکنند. حتی موفقیت قاطع در زندگی نیز برای تغییر آنها کافی به نظر نمیرسند طرحوارهها برای زنده ماندنشان میجنگند و اغلب در این راه موفقاند (یانگ و همکاران، ۲۰۰۳، ترجمه ی حمید پور و اندوز، ۱۳۹۲).
طرحواره ها با توجه به پنج نیاز اصلی (تحولی) :۱- پیوستگی و پذیرش ۲- خودگردانی و استقلال ۳- محدودیتهای منطقی ۴- خود جهت مندی ۵- بیان خود و خود انگیختگی، به پنج حوزه وسیع نقسیم می شوند. اگر این پنج نیاز تحولی درکودک از سوی والدین ارضاء نشود، به ترتیب این طرحواره ها (۱- بریدگی و طرد ۲- خودگردانی مختل ۳- محدودیتهای غیرمنطقی ۴- دیگرجهت مندی ۵- بازداری و نگرانی مداوم) به وجود می آیند. پس هنگامی که رفتار والدین و شرایط محیط در حد بهینه و مطلوب باشد، در ساختار شخصیت کودکان در این پنج حوزه شیوه و الگویی بهنجار ساخته می شود . چنانچه والدین و شرایط محیط در حد بهینه و مطلوب نباشد کودک مستعد ایجاد طرحواره های ناکارآمد اولیه در یک یا چند حوزه می شود و هسته مرکزی شخصیت انسان را تشکیل می دهند (یانگ، ۱۹۹۹).
طرحواره: واژه طرحواره در روان شناسی و به طور گسترده تر در حوزه ی شناختی، تاریخچه ای غنی و برجسته دارد. در حوضه ی رشد شناختی، طرحواره را به صورت قالبی در نظر می گیرند که بر اساس واقعیت یا تجربه شکل می گیرد تا به افراد کمک کند تجارب خود را تبیین کنند. علاوه بر این، ادراک از طریق طرح واره، واسطه مندی می شود و پاسخهای افراد نیز توسط طرحواره جهت پیدا می کنند. طرحواره، بازنمایی انتزاعی خصوصیات متمایز کننده ی یک واقعه است. به عبارت دیگر، طرحی کلی از عناصر برجسته ی یک واقعه را طرحواره می گویند (یانگ و همکاران، ۲۰۰۳، ترجمه ی حمیدپور و اندوز، ۱۳۹۲).
۲-۳-۳ طرحواره های ناسازگار اولیه (SME):
طرحوارههای ناکارآمد اولیه عمیق ترین سطح شناخت هستند و اصول ثابت و دراز مدتی هستند که در دوران کودکی به وجود میآیند، در زندگی بزرگسالی تداوم مییابند و با ناکارآمدی زیاد مشخص میشوند. این طرحوارههای الگویی برای پردازش تجارب بعدی محسوب میشوند. ابعاد طرحوارههای ناکارآمد اولیه عبارتند از: الف- بریدگی و طرد ب- خودگردانی مختل ج- محدودیتهای غیرمنطقی د- دیگر جهت مندی و- بازداری و نگرانی مفرط (یانگ و همکاران، ۲۰۰۳، ترجمه ی حمید پور و اندوز، ۱۳۹۲).
طرحواره بریدگی و طرد۱:
طرحواره های بریدگی یعنی نیازهای شخص برای امنیت، ثبات، محبت، همدلی، بیان احساسات، پذیرش و احترام در دوره کودکی ارضاء نشده است. در خانواده هایی ایجاد می شود که بریده، سرد، منزوی، تکانشی، انتقادگر، غیر قابل پیش بینی، بد رفتار و رها کننده هستند. طرحواره های بریدگی و طرد عبارتند ازشدگی/ بی ثباتی، بی اعتمادی/ بد رفتاری، محرومیت هیجانی، نقص/ شرم، انزوای اجتماعی/ بیگانگی (همان منبع).
طرحواره خودگردانی مختل۱:
طرحواره های خودگردانی مختل یعنی احساس اینکه فرد نمی تواند در جهان به طور مستقل و بدون حمایت دیگران عمل کند. این افراد یک هویت مستقل از خود ندارند و هنگام مواجهه با یک مشکل جزئی احساس شکست می کنند. طرحواره های خودگردانی مختل عبارتند از: وابستگی/ بی کفایتی، آسیب پذیری نسبت به ضرر، خود تحول نیافته/ خود گرفتار، شکست (یانگ و همکاران، ۲۰۰۳، ترجمه ی حمید پور و اندوز، ۱۳۹۲).
طرحواره محدودیتهای غیرمنطقی۱:
محدودیتهای غیرمنطقی یعنی نقص در محدودیتهای درونی مانند مسؤولیت پذیری نسبت به خود و دیگران، این طرحواره منجر به عدم رعایت حقوق دیگران می شود. این کودکان با سهل انگاری، فقدان جهت دهی وخود کنترلی درست ازسوی والدین مواجهه اند و با آنها به گونه ای رفتار می شود که گویی از دیگران برترند. طرحواره های محدودیتهای غیرمنطقی عبارتند از: استحقاق/ بزرگمنشی، خود کنترلی پایین/ خود انضباطی پایین (همان منبع).
طرحواره دیگر جهت مندی۱:
این کار به منظور دریافت محبت، پذیرش و اجتناب از انتقاد دیگران انجام می شود. این الگو منجر به رشد طرحواره های زیر می شود: اطاعت، فداکاری، تأییدجویی/ توجه طلبی (یانگ و همکاران، ۲۰۰۳، ترجمه ی حمید پور و اندوز، ۱۳۹۲).
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 