پاورپوینت کامل منشأ چشمه (قرآن) ۲۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل منشأ چشمه (قرآن) ۲۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل منشأ چشمه (قرآن) ۲۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل منشأ چشمه (قرآن) ۲۴ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل منشأ چشمه (قرآن) ۲۴ اسلاید در PowerPoint

تمامی چشمه‌ها و سفره‌های آب زیر زمینی به اذن و قدرت خداوند عالم است که در اختیار انسان ها قرار گرفته است.

فهرست مندرجات

۱ – آفرینش چشمه‌ها
۱.۱ – معنای عین
۱.۲ – چشمه‌های پر برکت
۱.۳ – زراعت فراوان
۱.۴ – جوشش آب
۲ – پانویس
۳ – منبع

آفرینش چشمه‌ها

خلق کردن و ایجاد چشمه‌ها، با قدرت الهی و رحمانیت پروردگار است.
•وجعلنا فیها جنـت من نخیل واعنـب وفجرنا فیها من العیون• لیاکلوا من ثمره وما عملته ایدیهم افلا یشکرون.
«و در آن زمین باغهایى از درختان خرما و تاک قرار دادیم و چشمه‌ها در آن روان کردیم •تا از میوه آن و (از) کارکرد دستهاى خودشان بخورند آیا باز (هم) سپاس نمى‌گزارند.»

[۱] یس/سوره۳۶، آیه۳۴.

[۲] یس/سوره۳۶، آیه۳۵.

معنای عین

« کلمه (عین) به معناى عضو و جارحه است … ولى این کلمه به عنوان استعاره به عنایات مختلفى در معانى دیگر استعمال مى‌شود، البته همه آن معانى به وجهى از وجوه در عضو و جارحه هست، – تا آنجا که مى گوید – و منبع آب را هم به خاطر شباهت به چشم، به خاطر آبى که در آن هست، عین مى‌گویند. و کلمه (یفجرون) از باب تفعیل از مصدر تفجیر ساخته شده و (تفجیر در زمین) به معناى شکافتن زمین به منظور بیرون کردن آبهاى آن است.»

[۳] مفردات، راغب اصفهانی، ج۱، ص۳۵۵.

چشمه‌های پر برکت

«تنها تعبیر به احیاى زمینهاى مرده شده بود، که در قرآن مجید ، معمولًا با نزول باران همراه است، ولى، در این آیه، سخن از چشمه‌هاى آب جاری به میان آمده، زیرا براى بسیارى از زراعتها تنها آب باران کافى است، در حالى که درختان میوه، معمولًا نیاز به آب جارى نیز دارند….
آیه بعد، هدف آفرینش این درختان پر بار را چنین بیان مى‌کند: «هدف این است که از میوه آن بخورند، در حالى که دست آنها در ساختمان آن کمترین دخالتى نداشته، آیا شکر خدا را به جا نمى‌آورند»! «لِیَأْکُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ وَ …».
آرى، میوه‌هائى که به صورت غذاى کامل، بر شاخسار درختان ظاهر مى‌شود، بى‌آن که کمترین نیازى به پختن و یا تغییرات دیگر داشته باشد، به مجرد چیدن از درخت قابل استفاده است، و این نهایت لطف و عظمت پروردگار را درباره انسانها نشان مى‌دهد.
حتى این غذاى آماده و لذیذ را، آن چنان بسته‌بندى کرده که براى مدت زیادى قابل نگهدارى است، بى‌آن که ارزش غذائى خود را از دست دهد، بر خلاف غذاهائى که انسان از مواد طبیعى خدا داد، با دست خود مى‌سازد که غالباً به سرعت فاسد مى‌شود!»

[۴] تفسیر نمونه، مکارم شیرازی، ج۱۸، ص۳۹۶-۳۹۷.

« در مرجع ضمیر (من ثمره) اقوال بیهوده دیگرى است، مثل این قول که: ضمیر تنها به (نخیل) برمى‌گردد، و بدین جهت مفرد و مذکر آمده . و این قول که: ضمیر به کلمه (ماء) برمى‌گردد، که ماء از کلمه (عیون) استفاده مى‌شود، و یا محذوف است که در تقدیر بر عیون اضافه شده، و تقدیر آیه (و فجرنا فیها من ماء العیون) بوده و این قول که: ضمیر مذکور به (تفجیر) برمى‌گردد، البته تفجیرى که از کلمه (فجّرنا) استفاده مى‌شود.
و بنابراین دو وجه، مراد از (ثمر) مطلق فایده خواهد بود. و این قول که : ضمیر به خداى تعالى بر مى‌گردد، و اضافه ثمر به خداى تعالى از این بابت است که خدا خالق و مالک آن است.»

[۵] ترجمه تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج۱۷، ص۱۲۷.

زراعت فراوان

•الم تر ان الله انزل من السماء ماء فسلکه ینـبیع فی الارض ثم یخرج به زرعـا مختلفـا الونه ثم یهیج فتره مصفرا ثم یجعله حطـمـا ان فی ذلک لذکری لاولی الالبـب.
(مگر ندیده‌اى که خدا از آسمان آبى فرود آورد پس آن را به چشمه‌هایى که در (طبقات زیرین) زمین است راه داد آنگاه به وسیله آن کشتزارى را ک

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.