پاورپوینت کامل کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف ۲۲۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف ۲۲۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف ۲۲۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف ۲۲۳ اسلاید در PowerPoint :

دانلود پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف، در قالب ppt و در ۲۲۳ اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: مراحل فعالیتهای آموزشی : معرفی الگوی عمومی آموزشی

تعریف آموزش

الگوی عمومی آموزشی

فعالیتهای معلم در مرحله ۱

فعالیتهای معلم در مرحله ۲

فعالیتهای معلم در مرحله ۳

فعالیتهای معلم در مرحله۴

فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی

منابع انتخاب هدفهای آموزشی

طرح هفت مرحله ای هدف گزینی تایلر

روش های بیان هدفهای آموزشی

هدفهای آموزشی

نمونه هدفهای رفتاری

فواید استفاده از هدفهای رفتاری

اجزاء هدفهای رفتاری

انتقاد از هدفهای رفتاری

انواع هدفهای رفتاری

روش تهیه هدفهای رفتاری کامل

انواع هدفهای آموزشی

فواید استفاده از هدفهای رفتاری

چگونگی تعیین شرایط عملکرد

چگونگی تعیین ملاک یا معیار عملکرد

روش گرانلند در تهیه هدفهای آموزشی

انواع هدفهای آموزشی رفتاری

انواع هدفهای آموزشی رفتاری (برای درس زبان انگلیسی)

نظرهای موافق و مخالف کاربرد هدفهای رفتاری

فصل سوم: طبقه بندی هدفهای آموزشی

طبقه بندی هدفهای آموزشی معروف به طبقه بندی بلوم

حوزه شناختی

نمونه های اهداف کلی از حوزه شناختی

حوزه عاطفی

نمونه های اهداف کلی از حوزه عاطفی

حوزه روانی – حرکتی

نمونه های اهداف کلی از حوزه روانی – حرکتی

طبقه بندی هدفهای آموزشی

دانش

خرده طبقات دانش

دانش امور کلی و مسائل انتزاعی یک رشته

تواناییها و مهارتهای ذهنی

فهمیدن

تفسیر

برون یابی یا استخراج

کاربرد یا کاربستن

تحلیل

تحلیل روابط سازمانی

ترکیب

ارزشیابی

نمودار طبقه بندی هدفهای آموزشی

فصل چهارم: رفتار ورودی و سنجش آغازین

تعریف رفتار ورودی

جنبه های رفتارهای ورودی

رفتار نهایی (هدف آموزشی)

سلسله مراتب یادگیری یا تحلیل تکلیف از وول فولک (۱۹۸۷)

سنجش آغازین

تفاوت سنجش آغازین با پیش آزمون

راههای مقابله با شکل کمبود رفتارهای ورودی شناختی و روانی – حرکتی

ویژگیهای ورودی عاطفی

فنون ایجاد علاقه و انگیزش در یادگیرندگان

فصل پنجم: تعریف و انواع یادگیری

تعریف یادگیری

تفاوت یادگیری در رفتار

تفاوت رفتار با عملکرد

تفاوت یادگیری و تفکر

انواع یادگیری از نظر گانیه

انواع بازده های یادگیری از نظر گانیه

فصل ششم: یادگیری از راه شرطی شدن

یادگیری رفتارهای بازتابی از راه شرطی سازی کلاسیک (شرطی سازی پاسخگر)
فرایند شرطی شدن کلاسیک پاولفی

شرطی شدن سطح بالاتر

شرطی شدن سطح بالاتر در مورد یک دانش آموز دبستانی (از اکانر، ۱۹۷۱)

تقویت و خاموش

تعمیم و تمیز

یادگیری رفتارهای غیر بازتابی از راه شرطی سازی کنشگر

انواع تقویت کننده

تقویت کننده های نخستین (غیرشرطی)

تقویت کننده های شرطی

خاموشی رفتار کنشگر

محرک تمیزی

تعمیم محرک

بازخورد زیستی

فصل هفتم: یادگیری شناختی

تعریف یادگیری شناختی

بینش

اختلاف نظر بین رفتارگرایان و شناخت گرایان

یادگیری معنی دار کلامی آزوبل

یادگیری مشاهده ای یا نظری یادگیری اجتماعی (نظری بندورا)

مراحل یادگیری مشاهده ای

استفاده از یادگیری مشاهده ای در آموزش

فصل هشتم: حافظه و فراموشی

فرایندهای یادگیری و به یاد سپاری: مدل خبرپردازی یادگیری

آموزش مطالب معنی دار

آموزش مطالب غیرمعنی دار

فصل نهم: یادگیری مفاهیم و اصول

تعریف مفهوم

طبقه بندی مفاهیم

روش آموزش مفاهیم

تعریف اصل

روش آموزش اصول

فصل دهم: حل مسئله و آفرینندگی

تعریف مسئله و حل مسئله

مراحل آموزش و یادگیری حل مسئله

پیشنهادهای گوناگون صاحبنظران برای آموزش حل مسئله

تعریف آفرینندگی

تفاوت حل مسئله و آفرینندگی

رابطه آفرینندگی با هوش و پیشرفت تحصیلی

روش آموزش آفرینندگی

فصل یازدهم: روشهای کلی آموزش

۱۰ اصل مهم آموزشی

فنون مختلف آموزش با روش سخنرانی

موارد استفاده از روش سخنرانی

آموزش با روش بحث گروهی

فصل دوازدهم: آموزش برای یادگیری در حد تسلط

تعریف کارول از استعداد

مراحل آموزش برای یادگیری در حد تسلط

ارزشیابی تراکمی

ارزشیابی تکوینی

فصل سیزدهم: آموزش، به کمک روشهای تغییر رفتار

روشهای تغییر رفتار

روشهای افزایش رفتارهای مطلوب موجود

روشهای ایجاد رفتارهای مطلوب تازه

روشهای نگهداری رفتارهای مطلوب

روشهای کاهش و حذف رفتارهای نامطلوب

پیامدهای تنبیه

فصل چهاردهم: ارزشیابی و سنجش عملکرد

ارزشیابی

سنجش عملکرد

تاثیر روشهای مختلف نمره دهی بر یادگیرندگان

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.