پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint
در پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint اقتصاددانان با مطالعه نحوه انتخاب کالا توسط مصرفکننده، نظریه رفتار مصرفکننده را بنا نهادند. این نظریه در اقتصاد خرد، به بررسی دو موضوع مهم انتخاب و جانشینی پرداخته و تاثیر آن را بر تقاضا بررسی میکند.
فهرست مندرجات
۱ – نظریههای رفتار مصرفکننده
۱.۱ – روش مطلوبیت
۱.۲ – روش پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint
۲ – ترسیم پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint
۳ – مشخصات پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint
۴ – اشکال پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint
۴.۱ – کالای جانشین
۴.۲ – کالای مکمل
۴.۳ – کالای بد
۴.۴ – کالای خنثی
۴.۵ – اشباعپذیری
۴.۶ – کالای ناپیوسته
۵ – پانویس
۶ – منبع
نظریههای رفتار مصرفکننده
نظریه رفتار مصرفکننده از طریق دو راه زیر بررسی میگردد:
روش مطلوبیت
در این روش درجه رضایتمندی هر کالا با واحدی فرضی سنجیده میشود و مصرفکننده، کالایی را انتخاب میکند که از لحاظ عددی (واحد فرضی)، مطلوبیت بیشتری داشه باشد. البته اقتصاددانان، هنوز این واحد فرضی را نتوانستهاند، به قید عددی و ملموس درآورند.
روش پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint
در این روش، کالاها به صورت دستهبندی، نسبت به همدیگر، سنجیده میشوند و نحوه ترجیحات مصرفکننده در ترجیح دستههایی از کالاها بررسی میگردد.
اقتصاددانان مطلوبیت و رضایتمندی از کالا را کیفیتی میدانند که سبب تمایل و خواستنیشدن کالا برای مصرفکننده میگردد؛ البته با توجه به اینکه یافتن محک یگانه، به عنواناندازهگیری مطلوبیت، به علت تمایز فیزیکی کالاها و تمایز روانی افراد جامعه بسیار مشکل است، مباحث زیادی در این حوزه ذکر شده است.
قدمهای اولیه در این جهت توسط گوسن (۱۸۵۴)، جونز (۱۸۷۱) و والراس (۱۸۷۴) برداشته شد؛ که مطلوبیت را به عنوان کیفیتی با قابلیتاندازهگیری، همراه با خاصیت جمعپذیری، برای هر کالا در نظر میگرفتند. آنان یک تکه نان را ۵ یوتیل (واحد فرضیاندازهگیری مطلوبیت) و دو تکه نان را ۹ یوتیل؛ یک قالب پنیر را ۲۰ یوتیل، دو قالب را ۳۵ یوتیل و… را قابلاندازهگیری دانسته و کل مطلوبیت نان و پنیر را با همدیگر قابل جمع میدانستند؛ یعنی مثلا دو تکه نان و دو قالب پنیر را ۴۴ یوتیل میدانستند.
اما روند تحول این نظریه با همراهی اجورث (۱۸۸۱) و ایرونیگ فیشر (۱۸۹۲) با رد نظریه جمعپذیری رقم خورد. از این تاریخ مطلوبیت کل، در هر دوره، منفرد در نظر گرفته شد؛ نه جمع ساده مطلوبیتها. یعنی نان و قالب پنیر اول مطلوبیت ۳۰ یوتیل و نان و قالب پنیر دوم، ۱۹ یوتیل مطلوبیت داده میشد. سپس با تلاشهای ویلفرد پارتو (۱۹۰۶) این نظریه به اینگونه اصلاح شد، که امکان جانشینی یک کالا بر کالای دیگر، با فرض ثابت ماندن میزان مطلوبیت کل وجود دارد. این تحقیقات منجر به ارائه پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint شد.
[۱] فرگوسن، جی و یی، گلد، نظریه اقتصاد خرد، محمود روزبهان، تهران، مرکز نشر دانشگاهی، ۱۳۷۶، چاپ ششم، ج۱، ص۱۹-۲۳.
ترسیم پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint
اقتصاددانان جهت بیان سازگاری ترجیهات مصرفکننده با طراحی پاورپوینت کامل منحنیهای بیتفاوتی ۱۹ اسلاید در PowerPoint توانستند، مشکلات عدیده تئوری رفتار مصرفکننده را تبیین کنند. این منحنیها، مکان هندسی نقاطی (یا مجموعه مشخص از کالاها یا ترکیباتی از کالاها
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 