فایل کامل و عالی پرسشنامه ادراک از کلاس فراسر و همکاران (۱۹۹۶)


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

 فایل کامل و عالی پرسشنامه ادراک از کلاس فراسر و همکاران (۱۹۹۶) یک فایل تایپ شده کامل و عالی در Word می باشد و شما می توانید به راحتی مطالب داخل آن را کپی کرده و یا تغییرات لازم را در آن انجام دهید

مطالب داخل این فایل بسیار ساده و قابل درک برای همه می باشد و ما عالی بودن این فایل را تضمین می نماییم. فایل ورد فایل کامل و عالی پرسشنامه ادراک از کلاس فراسر و همکاران (۱۹۹۶)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده بر اساس استاندارد دانشگاه ها  و مراکز دولتی است.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل کامل و عالی پرسشنامه ادراک از کلاس فراسر و همکاران (۱۹۹۶)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


توضیحات فایل کامل و عالی پرسشنامه ادراک از کلاس فراسر و همکاران (۱۹۹۶) :

فایل کامل و عالی پرسشنامه ادراک از کلاس فراسر و همکاران (۱۹۹۶)

Perception of the class questionnaire

پرسشنامه ادراک از کلاس توسط فراسر، فیشر و مکروبی (۱۹۹۶) به منظور سنجش ادراک از کلاس طراحی و تدوین شده است.

سوالات و مولفه های پرسشنامه:

پرسشنامه ادراک از کلاس دارای ۵۴ سوال و ۷ مولفه همبستگی دانش آموزان، حمایت معلم، درگیری ذهنی دانش آموزان، مطالعه و پژوهش در انجام تکالیف، جهت گیری هدفی، همکاری ،عدالت- انصاف می باشد و بر اساس طیف لیکرت با سوالاتی مانند(معلم و دانش آموزان در کلاس از من میخواهند که در مورد چگونگی حل مسائل توضیح دهم.) به سنجش ادراک از کلاس می‌پردازد.

تعریف مفهومی پرسشنامه 

ادراک از کلاس: کلاس، به عنوان واحد سازمانی و محوری اکثر مدارس، شامل معلمان، دانش آموزان و تعاملاتی است که بین آنها به عنوان فعالیت های آموزشی جهت افزایش یادگیری رد و بدل می شود. محیط یادگیری کلاس فضا یا موقعیتی است که فراگیران و معلمان در آن با یکدیگر به تعامل می پردازند و از ابزارها و منابع اطلاعاتی گوناگون برای دنبال کردن فعالیت های یادگیری بهره مند می شوند. این تعاملات در سطوح چندگانه، شامل تعاملات معلم – دانش آموز، تعاملات دانش آموز – معلم، تعاملات دانش آموز دانش آموز و همچنین خلق کلی در کلاس است. اکلز و روزر (۲۰۱۱) باور دارند که ادراک از کیفیت محیط کلاس درس تعیین کننده اصلی یادگیری دانش آموز است و محیط روانشناختی یادگیری کلاس و ویژگی های بافتی و اجتماعی و حمایت معلم تاثیرات معناداری بر پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان دارد. مطالعه ادراک از محیط کلاس بر این فرض استوار است که ادراک دانش آموز از محیط با ویژگی های زمینه ای و شخصی او پیوند دارد و این امر به نوبه خود بر روشی که وی درباره دنیای اجتماعی خود می اندیشد و نیز رویکردش نسبت به محیط اطرافش، تأثیر می گذارد.

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه 

منظور از ادراک از کلاس نمره ای است که پاسخ دهندگان به سوالات ۵۴ گویه ای پرسشنامه ادراک از کلاس می دهند.

روایی و پایایی پرسشنامه 

 روایی ابزار جمع آوری داده 

اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).

روایی پرسشنامه ادراک از کلاس توسط اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.(توضیحات کامل در داخل فایل)

 پایایی ابزار جمع آوری داده 

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد، یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).

پایایی پرسشنامه ادراک از کلاس از طریق روش آلفای کرونباخ بالای ۷۰ صدم  به دست آمده است.(توضیحات کامل در داخل فایل).

 پایایی و روایی: دارد

 نوع فایل: ورد (Word)

مولفه: دارد (سوالات مرتبط با هر مولفه مشخص شده است)

مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی)

نحوه نمره گذاری: دارد

 منبع: دارد

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.