فایل ورد کامل بررسی مقایسه ای روشهای حل تعارض زناشویی و شیوه های فرزندپروری در پرستاران شیفت در گردش و شیفت ثابت بیمارستان های دولتی بندرعباس ۱۶۰ صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل بررسی مقایسه ای روشهای حل تعارض زناشویی و شیوه های فرزندپروری در پرستاران شیفت در گردش و شیفت ثابت بیمارستان های دولتی بندرعباس ۱۶۰ صفحه در word دارای ۱۶۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل بررسی مقایسه ای روشهای حل تعارض زناشویی و شیوه های فرزندپروری در پرستاران شیفت در گردش و شیفت ثابت بیمارستان های دولتی بندرعباس ۱۶۰ صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی مقایسه ای روشهای حل تعارض زناشویی و شیوه های فرزندپروری در پرستاران شیفت در گردش و شیفت ثابت بیمارستان های دولتی بندرعباس ۱۶۰ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی مقایسه ای روشهای حل تعارض زناشویی و شیوه های فرزندپروری در پرستاران شیفت در گردش و شیفت ثابت بیمارستان های دولتی بندرعباس ۱۶۰ صفحه در word :
دانلود فایل
با موضوع
بررسی مقایسه ای روشهای حل تعارض زناشویی و شیوه¬های فرزندپروری در پرستاران شیفت در گردش و شیفت ثابت بیمارستان های دولتی بندرعباس
فایل بصورت ورد
تعداد صفحات:
۱۵۰
در زیر بخش هایی از فایل دانلودی را مشاهده میفرمایید:
فایل ورد کامل بررسی مقایسه ای روشهای حل تعارض زناشویی و شیوه های فرزندپروری در پرستاران شیفت در گردش و شیفت ثابت بیمارستان های دولتی بندرعباس ۱۶۰ صفحه در word
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱
فصل اول کلیات تحقیق
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳
بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..۹
اهداف کلی………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۱
اهداف جزئی……………………………………………………………………………………………………………………………………۱۱
سؤالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………۱۱
فرضیه کلی………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۲
فرضیه های جزیی…………………………………………………………………………………………………………………………….۱۲
تعریف مفهومی………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۲
شیوه های حل تعارض زناشویی…………………………………………………………………………………………………………۱۲
شیوه های فرزندپروری……………………………………………………………………………………………………………………..۱۲
تعریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۲
فصل دوم پیشینه پژوهش
تعارض……………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۵
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵
زمینههای آشکار تعارض همسران……………………………………………………………………………………………………….۲۳
زمینههای پنهان تعارض همسران…………………………………………………………………………………………………………۲۵
سبکهای شایع مدیریت تعارض………………………………………………………………………………………………………..۲۵
سبکهای غیرمؤثر و مشکلساز………………………………………………………………………………………………………….۲۶
سبک مؤثر مدیریت تعارض……………………………………………………………………………………………………………….۲۷
«نگرش» و «نیاز» دو مقوله در تعارض همسران…………………………………………………………………………………….۲۸
تعارض زناشویی از نظروایل………………………………………………………………………………………………………………۳۲
دیدگاه های تعارض………………………………………………………………………………………………………………………….۳۲
دیدگاه سنتی…………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۲
هشت کارکرد مثبت تعارض از نظر ترنر………………………………………………………………………………………………۳۳
عوامل تعارض………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۴
زمینه های تعارضات زناشویی…………………………………………………………………………………………………………….۳۴
حل هر تعارض………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۵
سبک ها واستراتژی های حل تعارض…………………………………………………………………………………………………۳۶
۴ اشتباه مهلک………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۸
۵ سوال اساسی…………………………………………………………………………………………………………………………………۳۹
کمک به زوج ها به چه قیمتی…………………………………………………………………………………………………………….۴۱
ماهیت تعارض زناشویی……………………………………………………………………………………………………………………۴۲
مراحل بروز تعارض زناشویی…………………………………………………………………………………………………………….۴۴
موضوع تعارض………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۵
چرخه زندگی و تعارضات زناشویی……………………………………………………………………………………………………۴۹
سبک های حل تعارض زناشویی………………………………………………………………………………………………………..۵۲
خانواده……………………………………………………………………………………………………………………………………………۵۴
شیوه فرزندپروری و تعاریف آن…………………………………………………………………………………………………………۵۶
تاریخچه شیوه های فرزند پروری……………………………………………………………………………………………………….۵۸
طبقه بندی انواع شیوه های فرزند پروری……………………………………………………………………………………………..۵۹
الگوه های جدید فرزندپروری بامریند…………………………………………………………………………………………………۶۵
ابعاد شیوه های فرزندپروری………………………………………………………………………………………………………………۶۷
بُعد «گرم» بودن والدین……………………………………………………………………………………………………………………..۶۸
بُعد «کنترل»……………………………………………………………………………………………………………………………………..70
مهارت فرزند پروری…………………………………………………………………………………………………………………………۷۰
تأثیر شیوه های فرزند پروری……………………………………………………………………………………………………………..۷۲
عوامل مؤثر بر شیوه های فرزندپروری…………………………………………………………………………………………………۷۴
پیامدهای شیوه های فرزندپروری………………………………………………………………………………………………………..۷۴
پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………۷۶
تحقیقات خارجی……………………………………………………………………………………………………………………………..۷۶
تحقیقات داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………….۸۵
خلاصه فصل دوم……………………………………………………………………………………………………………………………..۸۶
فصل سوم فرآیند روش شناختی
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۹۰
جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………………۹۰
گروه نمونه گیری و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………..۹۰
گروه نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………………۹۰
روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………….۹۱
طرح تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………..۹۱
ابزارهای گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………۹۲
پرسشنامه سبک های حل تعارض (ROCI-II) نسخهB ……………………………………………………………………….92
معرفی آزمون……………………………………………………………………………………………………………………………………۹۲
نمره گذاری پرسشنامه و تفسیر آن………………………………………………………………………………………………………۹۵
پایایی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۹۶
روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………….۹۹
پرسشنامه شیوه های فرزندپروری دیانا باوم ریند………………………………………………………………………………..۱۰۲
معرفی آزمون…………………………………………………………………………………………………………………………………۱۰۲
شیوه ی نمره گذاری……………………………………………………………………………………………………………………….۱۰۳
پایایی……………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۰۳
شیوه اجرای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….۱۰۴
روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………..۱۰۴
فصل چهارم یافته های تحقیق
یافته های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………….۱۰۷
الف: داده های توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………۱۰۷
ب: یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………۱۱۴
آزمون فرضیات………………………………………………………………………………………………………………………………۱۱۴
فصل پنجم نتیجه گیری
نتایج آزمون فرضیات……………………………………………………………………………………………………………………..۱۲۰
محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۲
پیشنهادات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………۱۲۲
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۲۴
منابع غیرفارسی………………………………………………………………………………………………………………………………۱۲۶
الف) پرسشنامه سبک هاب حل تعارض زناشویی……………………………………………………………………………….۱۳۰
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۳۵
فایل ورد کامل بررسی مقایسه ای روشهای حل تعارض زناشویی و شیوه های فرزندپروری در پرستاران شیفت در گردش و شیفت ثابت بیمارستان های دولتی بندرعباس ۱۶۰ صفحه در word
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول(۱-۳) انواع روش های محاسبه شده پایایی خرده مقیاس های ROCI-II توسط رحیم (۱۹۸۳)………….۹۶
جدول۲-۳……………………………………………………………………………………………………………………………………….۹۷
جدول (۳-۳): ماتریس ضرایب همبستگی پیرسون بین خرده مقیاس ها ROCI-II……………………………………………98
جدول (۴-۳): ضرایب محاسبه شده آلفای کرونباخ تحقیق حقیقی و همکاران (۱۳۹۱ )برای خرده مقیاس هاROCI-II..99
جدول (۵-۳): محاسبه کفایت نمونه گیری و آزمون کرویت بارتلت در تحقیق حقیقی و همکاران (۱۳۹۱ ) برای پرسشنامه
ROCI-II……………………………………………………………………………………………………………………………………..100
جدول (۶-۳): مشخصه های آماری پنج عامل مقیاس سبک های حل تعارض به روش مولفه های اصلی…………………….۱۰۱
جدول شماره ۴-۱: مقدار فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب جنسیت را نشان می دهد………………………..۱۰۷
جدول شماره ۴-۲: مقدار فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب سن را نشان می دهد………………………………۱۰۸
جدول شماره ۴-۳: مقدار فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب تحصیلات را نشان می دهد……………………..۱۱۰
جدول شماره ۴-۴: مقدار فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب شیفت کاری را نشان می دهد………………….۱۱۱
جدول شماره ۴-۵: شاخص های توصیفی متغیر ها در گروه نمونه……………………………………………………….۱۱۲
جدول شماره ۴-۶: شاخص های توصیفی متغیر ها در گروه نمونه……………………………………………………….۱۱۳
جدول شماره ۴-۷: تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOVA) روی خرده مقیاس های حل تعارض…….۱۱۴
جدول شماره ۴-۸: تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOVA)روی خرده مقیاس های سبک های فرزندپروری…………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۱۵
جدول شماره ۴-۹: همبستگی بین سبک فرزند پروری سهل گیرانه و سبک های حل تعارض…………………۱۱۶
جدول شماره ۴-۱۰: همبستگی بین سبک فرزند پروری مستبدانه و سبک های حل تعارض……………………۱۱۷
جدول شماره ۴-۱۱: همبستگی بین سبک فرزند پروری مقتدرانه و سبک های حل تعارض……………………۱۱۸
فایل ورد کامل بررسی مقایسه ای روشهای حل تعارض زناشویی و شیوه های فرزندپروری در پرستاران شیفت در گردش و شیفت ثابت بیمارستان های دولتی بندرعباس ۱۶۰ صفحه در word
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار شماره ۴-۱: وضعیت فراوانی و درصد برحسب جنسیت در گروه نمونه……………………………………..۱۰۸
نمودار شماره ۴-۲: وضعیت فراوانی و درصد برحسب سن در گروه نمونه…………………………………………….۱۰۹
نمودار شماره ۴-۳: وضعیت فراوانی و درصد برحسب تحصیلات گروه نمونه……………………………………….۱۱۰
نمودار شماره ۴-۴: وضعیت فراوانی و درصد برحسب شیفت کاری در گروه نمونه………………………………..۱۱۱
فایل ورد کامل بررسی مقایسه ای روشهای حل تعارض زناشویی و شیوه های فرزندپروری در پرستاران شیفت در گردش و شیفت ثابت بیمارستان های دولتی بندرعباس ۱۶۰ صفحه در word
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل (۱-۳). سبک روبرو شدن با تعارض بین فردی…………………………………………………………………………….۹۴
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۶۵
چکیده
تحقیق حاضر به بررسی رابطه حل تعارض زناشویی و شیوه های فرزندپروری در بین پرستاران بیمارستانهای شهر بندرعباس پرداخته است . جامعه آماری شامل کلیه پرستاران متأهل به تعداد۹۰۰ نفر می باشد نمونه تحقیق براساس جدول مورگان۲۷۰ نفر انتخاب شدند برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سبک های حل تعارض (ROCI-II)، نسخه B، رحیم (۱۹۹۲) و پرسشنامه شیوه های فرزندپروری دیانا باوم ریند(۱۹۹۱) استفاده شد برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش های آمار توصیفی و همبستگی (آزمون تحلیل واریانس چندمتغیری و همبستگی ) استفاده شد نتایج نشان داد بین روش های حل تعارض پرستاران تفاوت معناداری وجود ندارد ، بین شیو های فرزندپروری پرستاران تفاوت معناداری وجود ندارد ، بین سبک فرزند پروری سهل گیرانه و مستبدانه با سبک های حل تعارض رابطه معنی داری وجود ندارد ، بین سبک فرزند پروری مقتدرانه و سبک های حل تعارض رابطه معنی داری وجود دارد و تنها همبستگی بین سبک حل مساله اجتنابی و سبک فرزند پروری مقتدرانه (۱۸/0R=) در سطح آلفای (۰۵/0p=) معنی دار نیست. بنابراین با ۹۵% اطمینان می توان گفت که بین این متغیر ها رابطه معنی داری وجود ندارد.
کلمات کلیدی : تعارض زناشویی ، شیوه های فرزندپروری ، پرستاران متأهل
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
قرآن کریم زوجیت را آیت بزرگ خداوند می داند که مرکز پیدایی و پرورش آرامش، مروت و رحمت است (روم، آیه۲ )
پیشرفت و رشد همه انسان ها در گرو تشکیل زندگی و خانواده است از اساسی ترین و مهم ترین نهادهای همه جوامع است. امروزه تحولات، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده های معاصر ما را با مسائل خاصی رو به رو کرده است (فنیفر۱۳۸۷، ص۳ )
تعارض جزئی لاینفک از زندگی انسان است و بنابراین مسأله این نیست که آیا کشمکش و اختلاف وجود دارد یا ندارد، زیرا در هر حال وجود نخواهد داشت، نکته حائز اهمیت این است که چگونه با مسأله برخورد می شود و مورد رسیدگی قرار گیرد (ایزدی، ۱۳۷۹، ص۶۷). تعارض بین والدینی یکی از مشکلاتی است که کودکان سراسر دنیا با آن مواجه هستند و تقریباً همه کودکان حدی از تعارض بین والدین را تجربه و آن را به عنوان تنیدگی معرفی می کنند (کامینگز و همکاران، ۲۰۰۷). چگونگی تعامل والد-کودک اغلب به عنوان پیش بینی کننده ای برای مشکلات رفتاری کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و تعامل هایی که معمولاً همراه با خصومت متقابل، بدبینی، کنترل بیش از حد و خشونت هستند در بسیاری از آسیب های روانی کودکی دخالت دارد (هالن ستین، ۲۰۰۱، ص۷۹).
مطالعه روابط والدین و کودک، یکی از بحث های علم روان شناسی را تشکیل می دهد، روابط بین کودکان و سایر اعضای خانواده را می توان به عنوان نظام شبکه ای از بخش هایی دانست که در ارتباط متقابل با یکدیگرند. والدین ممکن است هم فرزند خودشان را دوست بدارند و هم این که او را طرد کنند،
و یا این که در عین دوست داشتن آن ها، در انضباط نیز سخت گیری نمایند. پاسخ کودک نیز صرفاً به یک جنبه از رفتار والدین یا شخصیت آن ها ارتباط پیدا نمی کند، بلکه تحت تأثیر ترکیبی از عوامل مختلف است (اسفندیاری، ۱۳۷۹ ، ص۳۶).
اسمارت(۲۰۰۱)، در پژوهشی دریافته است که چگونگی تعامل والد- کودک اغلب به عنوان پیش بینی کننده ای برای مشکلات رفتاری کودکان می تواند مورد استفاده قرار گیرد. تعامل هایی که معمولاً همراه با خصومت متقابل، بدبینی، کنترل بیش از حد و خشونت هستند در بسیاری از آسیب شناسی های دوران کودکی دخالت دارند (هالن ستین، ۲۰۰۱، ص۷۸).
پژوهش های متمرکز بر عوامل والدین عموماً فرزندپروری را هم، در پرتو سبک های فرزندپروری جهانی (برای مثال: مقتدر، مستبد، سهل گیر)، و هم رفتارهای خاص والدینی (مانند شیوه های برقراری نظم)، مفهوم سازی نموده اند. و هم چنین دارلینگ و استین برگ (۱۹۹۳)، مدل نظری ارائه داده اند که در آن، سبک فرزند پروری از طریق تعدیل ارتباط بین رفتارهای والدینی و پیامدهای رفتاری، تأثیر غیرمستقیم روی این پیامدها داشت (سامروف، ۲۰۰۴، ص۵۶).
بیان مسأله
خانواده سالم ترین و بهترین راه جهت برآوردن نیازهای آدمی می باشد. یکی از مهم ترین نقش های خانواده بقای نسل ، تربیت فرزندان سالم و کارآمد و مفید برای جامعه است و هر گونه موفقیت و فراز و نشیبی که در خانواده به وجود می آید و یا هر نقصان و کاستی که بر خانواده تحمیل می شود در وهله اول
اثرات مستقیمی بر فرزندان خواهد گذاشت ( شمس ۱۳۷۷).پارگراف های یک خطی مورد قبول نیست لطفا ویرایش کنید
تعارض زناشویی ناشی از ناهماهنگی زوجین در نوع نیازها و روش ارضاء آن خود محور بودن اختلاف درخواسته و رفتار غیر مسئولانه نسبت به روابط زناشویی است (یانگ و بانگ ۲۰۱۲).
– Conflict
– Inter Parental Conflict
-Cumin’s Et Al
-Halenstin.H,A
– Esmart.E,S
– Darling. D,S
– Astinbergh. A,E
– Samerof. S,G
Yang
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 