پاورپوینت کامل شاخص کلیدی عملکرد Key Performance Indicator (KPI) 20 اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل شاخص کلیدی عملکرد Key Performance Indicator (KPI) 20 اسلاید در PowerPoint دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل شاخص کلیدی عملکرد Key Performance Indicator (KPI) 20 اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل شاخص کلیدی عملکرد Key Performance Indicator (KPI) 20 اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل شاخص کلیدی عملکرد Key Performance Indicator (KPI) 20 اسلاید در PowerPoint
KPIشاخص کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator)یا همان KPI، یک متغیر قابل اندازهگیریست که به ما نشان میدهد، یک سازمان چقدر در رسیدن به اهداف کلیدی خود موفق بوده است.
KPIشاخصی برای اندازهگیری عملکرد در رسیدن به اهداف است که یکی از این ابزارهاست.
اجازه بدهید قبل از اینکه به سراغ نحوه تعریف KPI برویم، تفاوت آن را با شاخص دیگری به نام KRI یا Key Result Indicatorکه برای اندازهگیری نتایج استفاده میشود، مشخص کنیم.
تفاوت شاخص کلیدی عملکردKPI و شاخص کلیدی نتیجهKRI
KPI شاخصی برای اندازهگیری عملکرد است و ربطی به نتیجه ندارد! این یعنی نتایجی مانند “افزایش درآمد” و “سود” را نمیتوانیم به عنوان KPI در نظر بگیریم.
جوابش ساده است؛ چون هر نتیجهای که به دست میآوریم حاصل از انجام چندین فعالیت مختلف است؛ نه فقط یک فعالیت خاص.
بنابراین ما این موارد را شاخص کلیدی نتیجه یا KRI مینامیم؛ زیرا برای رسیدن به یک نتیجه کلیدی باید چندین فعالیت مختلف را پیگیری و اندازهگیری کنیم. در واقع یک KRI به شما میگوید در کسبوکارتان چه نتیجهای گرفتهاید؛ اما KPI به شما میگوید که باید چه کاری انجام دهید.
نکتهای که در اینجا وجود دارد این است که هر KPI باید تنها یک عملکرد حیاتی را دنبال کند و خودش شامل عملکردهای دیگری نباشد. مثلاً اگر KRI ما “افزایش سود” باشد، KPI ها میتوانند مرتبط با چندین فعالیت مختلف مثل افزایش نرخ تبدیل بازکنندگان به مشتری، کاهش نرخ ریزش کاربران و نسبت محصولات قدیمی به جدید، متوسط خرید هر کاربر از طریق فروش تلفنی باشد.
چگونه یک KPI تعریف کنیم؟
تعریف کردن یک شاخص کلیدی عملکرد میتواند کار پیچیدهای باشد؛ چون امروزه مقدار زیادی اطلاعات در اختیار داریم که میتوانیم به هر کدام از آنها برچسب KPI بزنیم. در حالی که تعداد کمی از آنها KPI هایی هستند که واقعاً میتوانند به رشد و پیشرفت سازمان ما کمک کنند!
متأسفانه اکثر سازمانها، کورکورانه، KPI های رایج و شناختهشده صنعت خود را ملاک عملکردشان قرار میدهند، بدون اینکه از خودشان بپرسند که واقعاً به دنبال چه چیزی هستند و هدف نهاییشان چیست؟
در حالی که یک KPI خوب باید با استراتژیهای سازمانی منطبق و همسو باشد نه با کلیشههای صنعت.برای تعیین KPI شما با یک هدف اصلی شروع میکنید. مثلاً فرض کنید هدف اصلی شرکت شما، افزایش کیفیت تولید است. چگونه شرکت باید پیشرفت خودش را در رسیدن به این هدف اندازه بگیرد؟ نمیشود این را اندازه گرفت، چون افزایش کیفیت نیازمند انجام چندین فعالیت است. پس چه باید کرد؟
در گام بعد، باید دید چه کارهایی برای رسیدن به این هدف باید انجام شود و بعد برای هر اقدام، یک KPI تعیین کنید. مثلاً یکی از کارهای که میتوانید برای افزایش کیفیت تولید بکنید، این است که ضایعات تولید را کاهش دهید.
حالا عملکرد خود را در این کار چگونه اندازه میگیرید؟ معلوم است دیگر!! با نرخ ضایعات. پس نرخ ضایعات، KPI شما برای این فعالیت است.
شاخص کلیدی عملکرد هوشمند SMART KPI چیست؟
ممکن است در مقالات، نامی از KPI هوشمند شنیده باشید. آنها میگویند، یک KPI هوشمند باید ویژگیهای اسمارت را داشته باشد. ولی باید بگویم که چیزی به نام KPI هوشمند وجود ندارد. این اهداف مرتبط با KPI ها هستند که نیاز دارند هوشمند شوند؛ یعنی وقتی میخواهید اهداف مرتبط یا KPI را تنظیم کنید، عوامل SMART به شدت مفیدند ولی در تعیین KPI کارایی ندارند!
عوامل اسمارت هم چیزی نیستند جز ۵ ویژگی که برای هدف تعیین میکنیم:
Øواضح بودن
Øقابل اندازهگیری بودن
Øقابل دستیابی بودن
Øمتناسب با سایر اهداف
Øزماندار بودن
دانستن موارد زیر برای تعیین یک KPI خوب لازم است:
معیار KPI دقیقاً چه چیزی را اندازه بگیرد؟ (مثلاً نرخ تبدیل مشتری را قرار است اندازه بگیرید)
چرا این نتیجه برای شما اهمیت دارد و چرا میخواهید به آن برسید؟ (هدف از تعیین این KPI چیست)
دادهها و اطلاعات شما از کجا به دست میآیند؟ (مثلاً میتوانید از گوگل آنالیتیکس برای تجزیهوتحلیل ترافیک وبسایت خودتان استفاده کنید)
هر چند وقت یکبار روند پیشرفت عملکردتان را اندازهگیری میکنید؟ (مثلاً هر ماه نسبت به ماه قبل افزایش بازدید را اندازهگیری میکنید تا نواقص کارتان مشخص شود)
KPI برای چه قسمتی از کسبوکار استفاده میشود؟ (مثلاً قرار است نرخ تبدیل مشتریهای سایت اندازه گرفته شود)
چه کسی مسئول این کار است؟ (برای مثال یکی از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ را مسئول پیگیری این کار میکنید)
بدترین حالت و بهترین حالت در این هدف چیست؟ (مثلاً اگر عدد بازدید به کمتر از ۱۰۰ رسید، شرایط خوب نیست و باید اعلام شود)
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 