پاورپوینت کامل راه و روش تربیت از دیدگاه امام علی (ع) ۱۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل راه و روش تربیت از دیدگاه امام علی (ع) ۱۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل راه و روش تربیت از دیدگاه امام علی (ع) ۱۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل راه و روش تربیت از دیدگاه امام علی (ع) ۱۷ اسلاید در PowerPoint :

راه و روش تربیت از دیدگاه امام على(ع) تالیف على محمد حسین ادیب است که توسط سید محمد رادمنش ترجمه شده است. کتاب اصلی تحت عنوان «منهج التربیه عند الامام على(ع)» است که در آن با استناد به نهج البلاغ آن حضرت کوشش شده است پار هاى دیدگاه‌هاى تربیتى آن جناب بررسى شود.کتاب از گفتار مترجم، پیش‌گفتار نویسنده و چهار باب چند فصلى برآمده است.

مترجم در گفتار خود، تربیت را تعریف مى‌کند و از قلمرو آن مى‌گوید، به ارزش و اهمیت تربیت اشارت مى‌کند و یادآور مى‌شود که علم با هم قداست و ارزشش نمى‌تواند جایگزین تربیت شود.آنگاه از خانه و پدر و مادر که نخستین عوامل تربیت به شمارند، مى‌گوید و به حالات پرسش، بازى و شخصیت کودک مى‌پردازد و گوشزد مى‌کند که نقش تربیتى مادر بیش از پدر است و هر دو در برابر کودک و جامعه مسئولند.
سپس از مدرسه مى‌گوید و به معلم و اهمیت او، نگاه او، کلاس درس او، قدرت و نفوذ او و وظایفش مى‌پردازد و در پایان با اشاره به پار هاى بحث هاى کتاب حاضر از تشویق و توبیخ، درجات و مراحل آن دو، حس خودنمایى در کودک، خودنمایى در دانش‌آموز، ترس دانش‌آموز و احساس حقارت او یاد مى‌کند.
در باب اول، به زندگى حضرت على(ع)از زبان آن جناب اشارت مى‌کند و با تشریح محیط‍‌ زندگى آن حضرت به رابط ایشان با پیامبر(ص)مى‌پردازد.

باب دوم. در این باب پس از یاد معناى لغوى تربیت آن را از زبان جولز سیمون seluJ nomiS، پستالوزى izzolatseP، اسپنسر recnepS و کانت tnaC تعریف مى‌کند و به وظایف تربیت مى‌پردازد و به هدف هاى یادگیرى مردم از زبان امام(ع)اشارت مى‌کند و ماهیت تربیت و هدف هاى آن را از نگاه امام(ع)مى‌آورد.

آنگاه از ماهیت بیولوژیکى و روان‌شناختى دانش‌آموز مى‌گوید و از ویژگى وابستگى او به غیر و انعطاف‌پذیرى و عادت‌پذیرى او یاد مى‌کند و به شرح آن دو از زبان امام(ع) مى‌پردازد.سپس به خاصیت و ماهیت محیط‍‌ اشارت مى‌کند و از اصل شکل‌پذیرى و خودسازى انسان، در سخن امام یاد مى‌کند و به امکان تغییر روحیات دانش‌آموز مى‌پردازد و از تغییر محیط‍‌ و بهره‌گیرى از آن براى تقویت شئون زندگى مى‌گوید و به وظایف تربیت از دید امام(ع)اشاره مى‌کند.

باب سوم را با بحث فطرت و طبیعت روحى دانش‌آموز آغاز مى‌کند و به دیدگاه‌هاى گوناگون روان‌شناختى در این باره مى‌پردازد.غریزه را از زبان مکدوگال، فروید و آدلر یاد مى‌کند و با برشماردن غرایز هیجده‌گانه در انسان به نیاز هاى روحى انسان مى‌رسد و با برشماردن آنها از اختلاف‌نظر دانشمندان نسبت به ارزش غرایز مى‌گوید.آنگاه دیدگاه امام(ع) را نسبت به غرایز و فطرت بشر مى‌آورد و با شرح دیدگاه‌هاى امام(ع)در این باره، نظر امام(ع) را دربار طبیعت دانش‌آموز یاد مى‌کند.

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.