پاورپوینت کامل جایگاه روشهاى تنبیه در تعلیم و تربیت ۱۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل جایگاه روشهاى تنبیه در تعلیم و تربیت ۱۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل جایگاه روشهاى تنبیه در تعلیم و تربیت ۱۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل جایگاه روشهاى تنبیه در تعلیم و تربیت ۱۶ اسلاید در PowerPoint :
برای دیگر کاربردها، تعلیم و تربیت (ابهام زدایی) را ببینید.
جایگاه روشهای تنبیه در تعلیم و تربیت، تألیف علی فائضی، کتابی است که در آن کوشش شده رهیافتهای گوناگون درباره تنبیه نقل و نقد شود و دیدگاه اسلام به این مقوله بیان گردد.
یکى از چالشخیزترین بحثهای تربیتى، تنبیه است. این مقوله در این روزگار رویکردهای گوناگونى در پى داشته است. در این کتاب کوشش شده است رهیافتهای گوناگون موجود درباره تنبیه نقل و نقد شود و دیدگاه اسلام به این مقوله همراه با طرح اندیشههای حقوقى و فقهى امامان معصوم(ع)و فقیهان بزرگ بیاید و سرانجام از تأدیب به عنوان واپسین روش تربیتى دفاع شود(ص ۹). این کتاب متن درسى بوده و از دوازده فصل بار آمده است.
در فصل اول، معناى لغوى تنبیه را مىآورد. به معناى اصطلاحى آن مىپردازد و تعریفى مىآورد که بتوان از مفردات آن بحث کرد، پس از شرح این مفردات بهگونههای تنبیه در اسلام مىرسد و از چند دیدگاه دربار تنبیه یاد مىکند و در پاسخ به این پرسش که آیا اسلام در نظام تربیتى خود تنبیه را مىپذیرد، مىافزاید هرگاه مربى همه روشهای تربیتى را به کار برد؛ اما پیروزى دست ندارد ناگزیر به تنبیه روى مىکند. سپس با برشماردن پارهای عذابهای یادشده در قرآن، به رسیدن به حد تکلیف شرعى و رابط آن با تنبیه اشارت مىکند و مىآورد که اسلام براى نابالغان شرعى در محیط خانه و مدرسه اصل تأدیب را پیشرو نهاده است.
در فصل دوم، نخست تنبیه را از نگاه عقل مىکاود و با اشاره به حسن و قبح ذاتى و عقلى و تاریخچه کوتاه آن به اینجا مىرسد که نیروى عقلانى انسان میان خوب و بد فرق مىنهد، یکى را مىستاید و دیگرى را ناپسند مىشمارد. آنگاه با پیش کشیدن دیدگاه جرمى بنتام که تنبیه را دردآور و درد را شر خوانده است، یادآور مىشود از آنجا که تنبیه حیات فرد و جامعه را بیمه مىکند، خوب است؛ و از آن روى که به درد و رنج تنبیه شونده مىانجامد بد است. به هر روى عقل تنبیهى را که هدفهای درست و انسانى در پى داشته باشد، مىپسندد.
سپس با یادآورى این نکته که اسلام تنبیه را اصلى حیاتى مىداند، به تنبیه در قرآن، سیر جناب پیامبر(ص)و امامان(ع)مىپردازد.
فصل سوم. فلسفه تنبیه در تمثیل شعرى مولوى: در این فصل به شرح تمثیلى از مثنوى مولوى مىپردازد که با این بیت آغاز مىشود: عاقلى بر اسب مىآمد سوار/در دهان خفتهای مىرفت مار؛ و به این نتیجه مىرسد که تنبیه، گرچه بد مىنماید و ناگوار است، به سود متربى مىانجامد.
در فصل چهارم تا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 