پاورپوینت کامل اجرا و تفسیر وکسلر بزرگسال ۱۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل اجرا و تفسیر وکسلر بزرگسال ۱۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اجرا و تفسیر وکسلر بزرگسال ۱۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل اجرا و تفسیر وکسلر بزرگسال ۱۲ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۳: ۱-بسیاری از آزمونهایی که برای سنجش هوش کودکان نسبتأ خوب هستند(برای اینکه آزمونهای رشد هستند)برای بزرگسالان بصورت آزمونهای استعداد در می آیند و از لحاظ اندازه گیری هوش بزرگسالان هیچگونه اعتباری ندارد.۲-ارزشیابی بر اساس سن ذهنی در بزرگسالان مفهومی ندارد زیرا رشد ذهنی از ۱۵-۱۶ سالگی به بعد متوقف میشود.
اسلاید ۴: به طور کلی آزمونهای بزرگسالان بایستی دارای شرایط زیر باشد:الف-از سئوالاتی استفاده کنند که با بزرگسالان سازگاری داردب-درجه بندی آنها بصورت نمرات استاندارد یا رتبه های درصدی باشندج-برای سنین تقویمی مختلف درجه بندی های جداگانه داشته باشند
اسلاید ۵: مفهوم کلی هوش:وکسلر در تدوین مقیاس های هوشی خود،هوش را چنین تعریف کرده است:استعداد کلی فرد برای انجام دادن عمل هدفمند،تفکر منطقی و برخورد مؤثر با محیط ._بنظر وکسلر هوش از عناصر یا عواملی تشکیل شده است که جداگانه قابل تعریف و اندازه گیری هستند ولی در عین حال کاملأ مستقل نبوده وبا یکدیگر همبستگی دارند وهوش کلی نتیجه تأثیر متقابل این عوامل بر یکدیگر است.بنابراین با اندازه گیری هر یک از عوامل و از ترکیب انها میتوان هوش کلی را بدست آورد.
اسلاید ۶: تاریخچه تدوین مقیاس هوشی وکسلر بزرگسالان:وکسلر در سالهای دهه ۱۹۳۰ مطالعه روی تعدادی از آزمونهای استاندارد را آغاز کرد وبرای ساختن مجموعه اولیه مقیاس خود ۱۱ خرده آزمون را انتخاب نمود، پژوهش او از این مفهوم که هوش ماهیت کلی دارد مایه میگرفت،او خرده آزمونهایش را از بخش های مختلف آزمون تجدید نظر شده استنفورد بینه (درک و فهم،محاسبه،حافظه فراخنای ارقام،شباهت ها و گنجینه لغات) و نیز از امتحانات گروهی ارتش(تنظیم تصویرها) اقتباس کرد.
اسلاید ۷: وکسلر این خرده آزمون ها را با هم ترکیب کرد ودر سال ۱۹۳۹ با عنوان مقیاس هوشی وکسلر بلویو منتشر ساخت.این مقیاس با برخی نارسایی های همراه بود که در درجه نخست به روایی و پایایی خرده آزمونها حجم معرف بودن گروه نمونه هنجاری آزمون مربوط میشد.بنابراین مورد تجدید نظر قرار گرفت ودر سال ۱۹۵۵ تحت عنوان مقیاس هوشی وکسلر بزرگسالان (WAIS-R) مطرح و آخرین تجدید نظر آن در سال ۱۹۹۷ بوده است.
اسلاید ۸: معایب اجرای آزمون های هوش کودکان روی بزرگسالان :۱_ محتوای آزمونهای کودکان برای بزرگسالان جالب نبود در نتیجه انگیزه پاسخگویی کاهش می یابد در نتیجه از روایی بالایی برخوردار نخواهد بود ۲_ تأکید بیش از حد بر سرعت و محدود بودن زمان آزمونهای کودکان بزرگسالان را با دشواری روبه رو می سازد ۳_ هنجارهای سن ذهنی کودکان برای بزرگسالان نا مناسب است ۴_آزمونهای کودکان بر مبنای رشد کودک تهیه می شوند در صورتی که بزرگسالان از نظر هوشی در حال پسروی هستند
اسلاید ۹: معرفی آزمون :مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر برای بزرگسالان که با علائم اختصاریWAIS-R نام برده می شود از یازده خرده آزمون و دو مقیاس کلامی و عملی تشکیل شده است مقیاس کلامی دارای ۶خرده مقیاس از ۱۱ خرده آزمون و مقیاس عملی (غیر کلامی ) از ۵ خرده آزمون تشکیل شده است هر یک از این ۱۱ خرده مقیاس نقش اساسی در اندازه گیری کارکردهای هوش نشان می دهند که در ذیل آورده شده است:
اسلاید ۱۰:
اسلاید ۱۱: ویژگیهای مقیاس هوشی وکسلر بزرگسالان:۱-آزمونی است که در آن آزمودنی بر حسب میزان موفقیت خود امتیاز میگیرد ونمره خام به نمره تراز شده تبدیل میشود.۲-یک آزمون مختلط ناهمگون است که از ۱۱ عنصر تشکیل می شود وسئولات هر یک از آنها با دشواری فزاینده ای تنظیم شده است.۳-نمره گذاری خیلی ساده تر از مقیاسهای قبلی است.پاسخها درجه بندی شده است ۴-درجه بندی برای همه سنین در شرایط عینی انجام گرفته است۵-دو جنبه بنیادی هوش (کلامی و عملی)به طور جداگانه اندازه گیری می شود۶-ماهیت سئوالها متناسب با علائق و رغبتهای بزرگسالان انتخاب شده است
اسلاید ۱۲: توصیه های مهم برای استفاده کنندگان از آزمون:۱-برای سنین بالای ۱۷ سال استفاده شود(برای این سن طراحی شده)۲-تا زمانی که آزمونگر دوره خاص اجرای این آزمون را ندیده و تمرین عملی نکرده است از اجرای آزمون خودداری کند۳-آزمون با دقت و بر اساس دستورالعمل اجرا گردد و به دستورالعمل ها وفادار بماند ۴-آزمودنی را برای اجرای آزمون آماده نمایید۵-……..
اسلاید ۱۳: محاسن و محدودیت های مقیاس های وکسلر:الف.محاسن:۱-آسانی اجرای خرده آزمونها۲-داشتن دستورالعملهای روشن و دقیق در دفترچه راهنما۳-آشنایی پژوهشگران و مجریان آزمونهای روانی با این مقیاس ها۴-سابقه طولانی در ارزشیابی های مستمر متخصصان بالینی ۵-تعیین نقاط قوت و ضعف آزمودنی با توجه به داده های روشن و دقیق خرده آزمون۶-کمک به سنجش متغیرهای شخصیتی
اسلاید ۱۴: ب.محدودیت ها:۱-در مقایسه با آزمون استنفورد بینه دامنه های انتهایی هوش را به دقت اندازه گیری نمیکند۲-نمونه ها به طور کامل معرف جامعه نیست۳-این مقیاس ها نیاز به پیشرفت،انگیزش،خلاقیت و مردم آمیزی را نمی سنجد۴-برخی سئوالها به هوش مربوط نیست و جنبه معلوماتی دارد
اسلاید ۱۵: ۵-روایی بعضی از سئوالها رضایت بخش نیست۶-دستورالعمل ها در همه موارد روشن نیست۷-خرده آزمون های اطلاعات عمومی و خزانه لغات خیلی زود کهنه می شوند. نمره گذاری : هریک از خرده آزمون های مقیاس هوشی وکسلر دستورالعمل خاصی برای تصحیح و نمره گذاری دارند.
اسلاید ۱۶: _توجه به نکات ذیل در موقع نمره گذاری ضروری است: ۱- آزمونگر باید به اصول نمره گذاری آشنا و قبلأ تمرین داشته باشد ۲-اگر آزمودنی به یک سوال چند پاسخ داده باشد به آخرین پاسخ اودر مهلت زمانی مقرر نمره داده می شود۳-اگر آزمودنی به سوالی هم پاسخ درست دهد و هم پاسخ غلط به توضیح او برای روشن شدن سوال نمره داده شود ۴-اگر آزمودنی پاسخ درست قبلی خود را بعدأ نفی کند نمره صفر داده می شود ۵-اگر آزمودنی به یک سوال چند پاسخ درست داد به بهترین پاسخ او نمره بدهید .
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 