پاورپوینت کامل حدود تقیه در نظر شیعه ۱۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل حدود تقیه در نظر شیعه ۱۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل حدود تقیه در نظر شیعه ۱۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل حدود تقیه در نظر شیعه ۱۳ اسلاید در PowerPoint :
حدود تقیه در نظر شیعه
کلیدواژه: کفش، تقیه، مسح، نوشیدن، نبیذ، آبجو.
پرسش: با توجه به روایاتی که تقیه را جایز میشمارد؛ چرا در برخی از روایات وارد شده است که تقیه در نوشیدن نبیذ و مسح بر روی کفش جایز نیست؟
پاسخ: این دسته از اخبار در ظاهر، مخالف اخبار زیادی است که استفاده از اصل تقیه را با اجتماع شرایط در همه چیز، جز در خونریزی مجاز میدانند؛ ازاینرو فقیهان با استناد به روایات بالا، حکم به مجاز نبودن استفاده از اصل تقیه در این موارد نمیکنند، بلکه این روایات را به گونهای دیگر تفسیر میکنند و معتقدند این احادیث در مورد تقیهای نیست که خوف جان و مال در او باشد؛ بلکه مرتبط با تقیه مداراتی است که و در این موارد نباید تقیه مداراتی کرد.
فهرست مندرجات
۱ – روایات تقیه
۲ – بررسی روایات
۳ – پانویس
۴ – منبع
روایات تقیه
«تقیه» به معنای «پرهیز از یک زیان قابل جلوگیری»، یک روش عقلایی و منطقی برای همه انسانهایی است که در حال مبارزه با دشمن نیرومندی هستند که برحسب موارد و موقعیتهای مختلف، گاهی واجب، گاهی حرام و زمانی مباح است. با این وجود در برخی از روایات آمده است که تقیه در مواردی جایز نیست:
زراره از امام باقر (علیهالسّلام) پرسید: آیا در حال تقیه، میتوانم بر روی کفش خود مسح بکشم؟ امام (علیهالسّلام) فرمود: «من در باره سه موضوع، تقیه نمیکنم: آشامیدن مسکرات، مسح کردن بر روی کفش و حج تمتع».
امام صادق (علیهالسّلام) فرمود: «نه قسمت از ده قسمت دین در تقیه است و هر کسی تقیه ندارد، دین ندارد، و تقیه در هر چیزی وجود دارد، جز در نوشیدن نبیذ و مسح بر روی کفش».
بررسی روایات
در بررسی اسناد این احادیث باید گفت؛ حدیث اول حسن و مورد تایید است؛ اما حدیث دوم از نظر سند مجهول است.
از نظر محتوا، این دسته از اخبار در ظاهر، مخالف اخبار زیادی است که استفاده از اصل تقیه را با اجتماع شرایط در همه چیز، جز در خونریزی مجاز میدانند؛ ازاینرو فقیهان با استناد به روایات بالا، حکم به مجاز نبودن
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 