پاورپوینت کامل جهنم نرفتن مردم قم ۳۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل جهنم نرفتن مردم قم ۳۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل جهنم نرفتن مردم قم ۳۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل جهنم نرفتن مردم قم ۳۵ اسلاید در PowerPoint :

جهنم نرفتن مردم قم

کلیدواژه: گناه، قم، جهنم، امام زمان.

پرسش: آیا مردم قم هر چه گناه کنند به جهنم نمی‌روند؟

پاسخ: در روایات مربوط به قم، به جهنم نرفتن مردم قم تصریح نشده است.
آشیانه آل‌محمد بودن قم و یا حجت بودن مردمش بر سایر مردم و همراه بودن آنها با قائم آل محمد و امثال اینها دلیل نمی‌شود که گناه‌کاران اهل قم به جهنم نروند، بلکه در ادامه یکی از روایات هلاکت جوانان مغرور و عصیان‌گر خاطرنشان شده است.
از دلایل عقلی و نقلی استفاده می‌شود که نافرمانی در مکان‌های مقدس؛ مثل قم، مدینه و… به طور قطع گناه محسوب می‌شود و طبق قانون تجسم اعمال و عمل و عکس‌العمل، هیچ عمل شری بدون اثر نیست، مگر آن‌که با توبه یا عامل دیگری محو یا تبدیل به حسنه شود. آیاتی، مانند «فمن یعمل مثقال ذرهٍ خیراً یره، و من یعمل مثقال ذرهٍ شراً یره»، نیز دلالت بر مترتب شدن اثر بر عمل دارد. علاوه بر این‌که ارتکاب گناه در مکان مقدس نوعی حرمت‌شکنی آن مکان است و گناهش شدیدتر خواهد بود و مجازات بیشتری را متوجه انجام دهنده آن می‌کند.
مکان‌ها و زمان‌های مقدس، و انسان‌های صاحب نفس پاک در حد آماده‌سازی و زمینه‌سازی در سرنوشت انسان مؤثر و مفیدند، ولی هیچ‌یک علت تام و تمام نیستند و مهم‌ترین عامل مؤثر، عمل خود شخص و طرز تفکر و جهان‌بینی و انتخاب شیوه زندگی و اراده او است. به عبارت دیگر، تاثیر زمان و مکان‌های ارزش‌مند مانند شفاعت در نجات انسان است که مشروط به شروطی است؛ لذا وقتی می‌گوییم شب جمعه شب آمرزش گناهان است، مقصود این نیست که همه انسان‌ها بخشیده می‌شوند.

فهرست مندرجات

۱ – روایات
۲ – بررسی روایات
۲.۱ – صالح نبودن همه مردم قم
۲.۲ – عدالت و حکمت خدا
۲.۳ – درهم شکستن جباران و گناه کاران قم
۲.۴ – قانون تجسم اعمال
۲.۵ – قانون عمل و عکس العمل
۳ – جمع‌بندی و استنتاج
۴ – پانویس
۵ – منبع

روایات

نخست لازم است روایات مرتبط با ارزش‌مندی قم و اهل آن بیان گردد، آن‌گاه با بررسی آنها پاسخ مناسبی نسبت به جهنم نرفتن مردم قم و حکم گناه کردن در سرزمین قم به عنوان مکان مقدس، ارائه شود:
«قم عش آل محمد و ماوی شیعتهم و لکن سیهلک جماعه من شبابهم بمعصیه آبائهم والاستخفاف والسخریه بکبرائهم و مع ذلک یدفع الله عنهم شرالاً عادی و کل سوء. از امام کاظم (علیه‌السّلام) نقل شده است: قم آشیانه آل محمّد است و جایگاه شیعیان آنها است، ولی البته گروهی از جوان‌هایشان به گناه پدران خود و برای خوار شمردن و مسخره کردن بزرگان و مشایخ‌شان، هلاک شوند و با این وضع خدا شرّ دشمنان و هر بدی را از آنها برگرداند.»
امام صادق‌ (علیه‌السّلام) می‌فرماید: چون بلاء و رنجی به شما رسد، بر شما است که به قم روید که جایگاه بنی‌فاطمه و آسایش‌گاه مؤمنان است و زمانی آید که اولیاء و دوستان ما از ما نفرت گیرند و دور شوند و این صلاح آنها است که به دوستی ما شناخته نشوند، و خون و مالشان به جا ماند، کسی به قم و مردمش سوء قصد نکند، جز این‌که خدا او را خوار کند و از رحمت خود دور کند.
از صفوان بن یحیی وارد شده است که روزی نزد ابی الحسن (علیه‌السّلام) بودیم و ذکر قم و مردمش و میل آنها به مهدی (علیه‌السّلام) به میان آمد و بر آنها رحمت فرستاد و فرمود: خدا از آنها راضی باشد،… آنان بهترین شیعه ما هستند از میان همه بلاد، خدا دوستی ما را در سرشت آنان خمیر کرده است.

بررسی روایات

با توجه به این روایات که پیرامون ارزش‌مندی و مقام والای قم و اهل آن ذکر شد، و دلایلی که در ادامه می‌آید می‌توان گفت:

صالح نبودن همه مردم قم

علاوه بر این که جهنم نرفتن مردم قم در این روایات نیامده است قداست و ارزش‌مندی قم که از روایات استفاده می‌شود، نیز به معنای صالح بودن همه مردم قم و بهشتی بودن همه آنها و یا جهنم نرفتن هیچ‌یک از آنها نیست؛ زیرا روایات به گونه‌ای مطرح شده است که با بعضی از اهل قم سازگاری دارد، نه با همه آنان (به اصطلاح از قضایای محصوره نیستند، بلکه مهمله‌اند.) بلکه در ادامه روایت اوّل گذشت که عده‌ای از جوانان معصیت‌کار قم هلاک خواهند شد.

عدالت و حکمت خدا

علاوه بر اینها، عدالت و حکمت خداوند اقتضا می‌کند که ظالم و عاصی قمی در مجازات و کیفر (جهنم رفتن) فرقی با دیگران نداشته باشند، هرچند که مکان مقدس باشد، و حق مظلوم از او ستانده شود. خداوند که «اشد المعاقبین فی موضع النکال و النقمه” است، آن‌جا که حکمتش اقتضا کند سخت‌ترین عقاب کننده است، حتی می‌شود ادعا کرد، اگر کسی در شهرهایی که مکان مقدسی است و زمینه گناه کمتر در آنها وجود دارد، مرتکب گناه و معصیت شود، استحقاق مجازات و کیفر بیشتری نسبت به دیگران دارد؛ زیرا گناه در زمان‌ها و مکان‌های مقدس علاوه بر اصل نافرمانی، حرمت‌شکنی نیز محسوب می‌شود و عذابش بیش از گناه در زمان و مکان عادی است.

درهم شکستن جباران و گناه کاران قم

از روایت (قصم الجبابره) استفاده می‌شود که خداوند به جبارانی که به قم یورش ببرند چندان مهلتی نمی‌دهد و آنها را سخت درهم می‌شکند، در صورتی که روی مصالحی در این جهان فانی، به بعضی از جباران و ستمگران مهلت داده می‌شود تا بر مجازاتشان افروده شود. درهم شکستن جباران اشاره به درهم شکستن گنه‌کاران نیز دارد.
می‌دانیم که گناه همیشه و همه جا از هر خطری خطرناک‌تر است، ولی از روایات استفاده

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.