پاورپوینت کامل علیون ۱۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل علیون ۱۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل علیون ۱۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل علیون ۱۲ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل علیون ۱۲ اسلاید در PowerPoint (مفرداتقرآن)
مقالات مرتبط: عناوین کتاب قاموس قرآن (جلد ۵).
عِلِّیُّون (به کسر عین و لام) یکی از مفردات به کار رفته در قرآن کریم به معنای کتاب مرقوم و اعمال تجسم یافته است.
فهرست مندرجات
۱ – مفهوم شناسی
۲ – نظر طبرسی
۳ – نظر نگارنده
۴ – اصحاب یمین
۵ – پانویس
۶ – منبع
۱ – مفهوم شناسی
عِلِّیُّون: (کَلَّا إِنَّ کِتابَ الْأَبْرارِ لَفِی عِلِّیِّینَ. وَ ما أَدْراکَ ما عِلِّیُّونَ. کِتابٌ مَرْقُومٌ).
[۱] مطففین/سوره۸۳، آیه۱۷-۱۹.
ظهور این دو آیه در آنست که اولا علّیّون محل نوشته ابرار است و ثانیاً علیّیون خودش کتابى است نوشته شده.
[۲] قرشی بنابی، علیاکبر، قاموس قرآن، ج۵، ص۳۹.
باید مراد از کتاب ابرار اعمال آنها باشد و چون عمل نوعى از نوشتن است (نوشته فعلى نه خطّى) از آن به کتاب تعبیر شده، از طرف دیگر اعمال پیش خدا مجسّم میشوند و مجسّم شدهها ردیف هم و رویهم چیده شده علّیّون را تشکیل میدهند پس اعمال ابرار در علیّین است و علّیّون همان کتاب مرقوم و اعمال تجسم یافته است. در واقع مصالح ساختمان علّیّون، اعمال ابرار است نظیر این سخن در «سجن- سجّین» گذشت.
گوئى آیه میگوید: اعمال نیکان در بهشت برین است و بهشت برین از اعمال نیکان تشکیل یافته است.
۲ – نظر طبرسی
در مجمع فرموده: علّیّون علوّ مضاعف (برتر چند برابر) است و براى اظهار تفخیم و عظمت شأن با واو و نون جمع بسته شده و به اولو العقل تشبیه گردیده است، علّیّون مراتب والائى است توأم با جلال.
[۳] طبرسی، مجمع البیان، ج۱۰، ص۲۹۵.
[۴] طریحی نجفی، مجمع البحرین، ج۱، ص۳۰۲.
اهل لغت آنرا جمع علّىّ بکسر عین و تشدید لام و یاء گفتهاند. ولى ظاهرا مفرد مضاعف است.
[۵] راغب اصفهانی، حسین
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 