پاورپوینت کامل معاد در بهائیت ۳۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل معاد در بهائیت ۳۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل معاد در بهائیت ۳۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل معاد در بهائیت ۳۶ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل معاد در بهائیت ۳۶ اسلاید در PowerPoint
معاد یکی از اصول و ارکان اعتقادی در تمامی مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی است ، که در اصل وقوع آن در آینده و جهان آخرت کسی شبهه ای ندارد اما در مورد چند و چون معاد و مسئله حیات روح و معاد جسمانی اختلافاتی وجود دارد؛ ولی به اعتقاد بهاییان تاکنون قیامتهای متعددی بر پا شده است و در آینده نیز برپا خواهد شد.
فهرست مندرجات
۱ – معاد امری مسلم
۲ – قیامت از دیدگاه بهاییان
۲.۱ – میرزا بهاء
۲.۲ – عبدالبهاء
۲.۳ – حسینعلی نوری
۳ – پاسخ به شبهات
۳.۱ – معاد امری بدیهی
۳.۲ – تفسیر برأی
۳.۳ – ایراد ادبی
۳.۴ – آیات قیامت
۴ – معاد در قرآن
۵ – تفاوت دیدگاه ها
۶ – معاد در روایات
۷ – پانویس
۸ – منبع
معاد امری مسلم
بحث معاد و قیامت از اصول اعتقادی اسلام و تمامی ادیان آسمانی است.همه پیامبران الهی در کنار بحث توحید،یکی از مسائلی که به آن پرداختهاند و مردم را به آن دعوت کردهاند،موضوع معاد و قیامت است.حسابرسی و رسیدگی به اعمال انسان در جهان پس از مرگ که همان قیامت باشد،جزء عقاید مسلّم و قطعی در بین مسلمین است و تمام کسانی که ادعای پیروی هر یک از پیامبران الهی را دارند،به نوعی معتقد به این مسئله هستند؛با این حال فرقه بهائیت -که خود را دین جدیدی میدانند- عقیدهای متفاوت در مورد قیامت دارند و به طور عجیبی مسائل مربوط به آن را توجیه میکنند و از جانب خودشان عقایدی بر خلاف عموم مسلمین را مطرح میکنند.
قیامت از دیدگاه بهاییان
بهائیان موضوع قیامت را انکار نموده و آیات قرآن را در این باره توجیه میکنند؛از نظر بهائیان قیامت به دو بخش قیامت صغری و قیامت کبری تقسیم میشود؛در نزد آنان قیامت صغری همان عالم برزخ است که بلافاصله پس از مرگ آغاز میشود که قیامتی روحانی است؛اما قیامت کبری عبارت از انتهای دین سابق و ظهور پیامبر و تشریع شریعت دین جدید میباشد.بنا بر این تصور،تاکنون قیامتهای متعددی بر پا شده است و در آینده نیز برپا خواهد شد؛ و قیام باب و بهاء در ادامه قیامتهای گذشته،مانند قیامتهای پیامبران سلف همچون حضرت موسی، حضرت عیسی و حضرت محمد (ص)بوده است.
[۱] انجمن علمی ادیان و مذاهب،آشنایی با فرق تشیع،قم،مرکز مدیریت حوزه علمیه،۱۳۸۹ش،چاپ دوم،ص۲۰۴.
میرزا بهاء
علامه مصطفوی از میرزا بهاء (مؤسس بهائیت) نقل میکند که در الواح میگوید:ای کنیز من بشنو ندای مرا از جانب زندان که دشمنان مرا احاطه کردهاند،آن کسانی که به قیامت و آثار آن و به ساعت و علامتهای آن منکر هستند و آنان از کسانی هستند به ذلت راضی شدهاند.منظورش از قیامت،قیام خودش برای مقام نبوت میباشد؛ومنظورش از ساعت،زمان بعثتش است و طبق این عقیده آیات قرآن را به خودش تأویل می کند.
[۲] علامه مصطفوی،محاکمه و بررسی باب و بها،مرکز نشر آثار علامه مصظفوی،۱۳۸۶ش،چاپ چهارم،ج۱،ص۱۱۴.
در جای دیگر میگوید:روز قیامت آمد و قیوم بر اشخاص با سلطنتی که محیط بر آسمانها و زمینها است،قیام کرد؛زمانی که نفخ صور شد بعضی از مردم متحیّر شدند و برخی دیگر بیهوش و بیخود شدند؛برخی به خاطر اشتیاقی که به ربّ العالمین داشتند شروع به پروازکردند….
میرزا بهاء میگوید:در هر بعثتی نفخ صور و حشر و نشر و عذاب و نعمت بر پا میشود و منظور او در این دو مورد نفخ خود او بود و به اعتقاد ایشان نفخ دیگری هم در قیام سید باب بر ممکنات دمیده شده است.
[۳] علامه مصطفوی،محاکمه و بررسی باب و بها،مرکز نشر آثار علامه مصظفوی،۱۳۸۶ش،چاپ چهارم،ج۱،ص۱۲۱.
عبدالبهاء
عبدالبهاء (فرزند میرزا بهاء)در مکاتیب گفته است:متبارک است پروردگار اول و آخر،در مرتبه اول نفخ صور شد و مردم زمین و آسمانها مدهوش گشتند،سپس نفخه دوم زده شد که نفخه زندگی بود و این مرتبه مردگان از جای برخاستند و در این موقع صراط مستقیم در میان مخلوقات کشیده شد،میزان نصب گردید و بهشت برای پرهیزکاران نزدیک گردید و آتش سوزنده شعله ور شد و نفس به ناله در آمدند و فریاد زدند که قیامت کبری بر پا شد و طامّه عظمی ظاهر شد و مخلوقات محشور شدند و پروردگار جهان و صفوف ملائکه آمدند.
[۴] علامه مصطفوی،محاکمه و بررسی باب و بها،مرکز نشر آثار علامه مصظفوی،۱۳۸۶ش،چاپ چهارم،ج۱،ص۱۱۵.
همان طور که مشاهده میشود اینها طوری از قیامت سخن میگویند که گویا برپا شده است و افعالی که بکار میبرند،ماضی و گذشته است.
حسینعلی نوری
حسینعلی نوری به ظاهر آیات قرآن استدلال کرده که قیامت بر پاشده است و به علما اشکال میگیرد گه آنها آیات قرآن را اشتباه معنی میکنند! او میگویدکه علمای تفسیر ،کلام الهی را درک نکردهاند و برای همین به قاعده نحو استدلال میکنند که هر وقت «اذا» بر سر ماضی بیاید،معنی آینده میدهد و اگر آیهای «اذا» نداشته باشد،یا کلمه اذا را در تقدیر میگیرند و یا استدلال میکنند که چون قیامت محقق الوقوع است،برای همین ماضی آمده که گویا گذشته است مثل این آیه«و نفخ فی الصور ذلک یوم الوعید…»که معنای ظاهری آیه این میشود:در صور دمیده شد که وعده آن روز داده شده بود…
وی در ادامه میگوید:ملاحظه میکنید که چقدر بی ادراک،نفخه محمدیه را ادراک نمیکنند وخود را از این فیض الهی محروم میکنند و منتظر صور اسرافیل که یکی از عباد اوست میشوند؛بلکه مقصود از صور،صور محمدی است که بر همه ممکنات دمیده شده و قیامت، قیام آن حضرت بود بر امر الهی و غافلینی که در قبور اجساد مرده بودند را خلعت ایمانی پوشاند و به حیات تازه زنده نمود.
[۵] نوری،حسینعلی،ایقان، ۱۳۵۲ق، چاپ مصر،ص۸۷-۹۰.
پاسخ به شبهات
در پاسخ به شبهات بهاییان علما و دانشمندان چنین گفته اند:
معاد امری بدیهی
اولاً- همانط
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 