پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint :

قضیه پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint

قضیه پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint، به‌معنای قضیه موجهه دالّ بر فعلیت نسبت و تحقق حکم است.

فهرست مندرجات

۱ – توضیح اصطلاح
۲ – وجه تسمیه
۳ – دیدگاه ارسطو
۴ – موجهه بودن پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint
۵ – مستندات مقاله
۶ – پانویس
۷ – منبع

توضیح اصطلاح

یکی از قضایای موجهه بسیطه، قضیه “پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint” است. پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint آن است که در آن به نسبت واقعی بالفعل (نسبتی که از قوه به فعل رسیده و تحقق یافته است، چه ضروری باشد و چه دائمی؛ چه در زمان حاضر متحقق باشد یا نباشد) حکم شود، مانند: “هر انسانی بالفعل رونده است” و “هر سیاره‌ای بالفعل متحرک است”. پس پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint اعم از قضایای ضروریه و دائمه است.

[۱] مظفر، محمدرضا، المنطق، ص۱۷۴.

پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint، یا موجبه است و یا سالبه. پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint موجبه مانند: “کل انسان ضاحک بالفعل”، و پاورپوینت کامل مطلقه عامه ۱۷ اسلاید در PowerPoint سالبه مانند: “لا شئ من الانسان بماشٍ بالفعل”.

وجه تسمیه

دلیل نام‌گذاری این قضیه به “مطلقه” این است که جهت فعلیت، اطلاق دارد و مقیّد به قید ضرورت ذاتیه یا وصفیه، یا دوام ذاتی یا وصفی، و زمان حال یا غیر آن نشده است و از این جهات اطلاق دارد. و دلیل نام‌گذاری آن به “عامه” یا برای این است که میان این مطلقه که از موجهات است و دارای جهت فعلیت است، با آن مطلقه‌ای که از غیر موجهات و قسیم موجهات است فرق باشد (از همین رو گاهی مطلقه مورد بحث را “فعلیه”، و مطلقه قسیم موجهات را “غیر موجهه” و “مهمله” می‌نامند تا به هم مشتبه نشوند)، و یا برای این است که این قضیه اعم است از وجودیه لادائمه و وجودیه لاضروریه، که این دو نیز اعم از ضروریه مطلقه و دائمه مطلقه و مشروطه عامه و عرفیه عامه هستند.

[۲] قطب‌الدین رازی، محمد بن‌ محمد، تحریر القواعد المنطقیه فی شرح رساله الشمسیه، ص۱۲۱.

[۳] مجتهد خراسانی (شهابی)، محمود، رهبر خرد، ص۱۶۵.

دیدگاه ارسطو

ارسطو در تعلیم اوّل گفته است قضیه یا مطلقه است یا ضروریه و یا ممکنه. فهم پیروان او از مطلقه، مختلف است. تئوفراسطس و ثامسطیوس گفته‌اند مطلقه، قضیه‌ای است که بر ثبوت محمول برای موضوع دلالت کند اعم از این که ماده قضیه ضرورت یا دوام یا غیردوام باشد، و این همان تفسیر مشهور است. اسکندر افرودیسی و دیگران گفته‌اند قضیه مطلقه، بر فعلیت ثبوت محمول برای موضوع دلالت دارد به شرط آن که ماده قضیه، ضرورت نباشد. این تفسیر از معنای اول اخصّ است و شامل ضرورت ازلیه و ذاتیه نمی‌شود، و فقط چهار قسم ضروریات غیرذاتیه و دائمه لاضروریه می‌شود. و به همین جهت آن را “مطلقه لاضروریه” نامیده‌اند. معنای سومی هم برای مطلقه ذکر کرده‌اند که تنها شامل چهار قسم ضروریات غیر ذاتیه می‌شود و دائمه لاضروریه از آن خارج می‌شود.

[۴] مشکوهالدینی، عبدالمحسن، منطق نوین مشتمل بر اللمعات المشرقیه فی الفنون المنطقیه، ص۳۰۹.

[۵] تفتازانی،

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.