پاورپوینت کامل ادعاهای احمد بصری ۵۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ادعاهای احمد بصری ۵۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ادعاهای احمد بصری ۵۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل ادعاهای احمد بصری ۵۱ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل ادعاهای احمد بصری ۵۱ اسلاید در PowerPoint

در هر عصر و منطقه‌ای مدعیان دروغینی پیدا می‌شوند که در صدد هستند تا با ادعاهای واهی و سوءاستفاده از عقیده «مهدویّت» و احساسات دینی مردم، به امیال نفسانی خود دست یابند. احمد الحسن البصری از جمله کسانی است که تا کنون بیشترین ادعاهای مربوط به مهدویت را به نام خود رقم زده است. نکته قابل توجه اینکه احمد بصری برای هیچکدام از ادعاهای خود ادله عقلی و نقلی معتبری ذکر نکرده و حتی برخی از این اوصاف، مختص رسول گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، حضرت امیرالمومنین (علیه‌السّلام)، امام مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) و یا حتی در خصوص جبرائیل (علیه‌السّلام) صادر شده‌اند. علاوه بر آن، هر آنچه از سنگ و چوب و باغ و حتی گوسفندانی که در انجیل تقدیس شده را جلوه‌ای از خود دانسته است!

فهرست مندرجات

۱ – ادعاهای احمدالحسن البصری
۲ – پانویس
۳ – منبع

۱ – ادعاهای احمدالحسن البصری

مدعیان دروغین در صدد هستند تا با ادعاهای واهی و سوءاستفاده از عقیده «مهدویّت» و احساسات دینی مردم به امیال نفسانی خود دست یابند؛ لیکن احمد بصری پا فراتر نهاده و از هر ادعایی فروگذار نشده و مدعی امر امامت و وصایت نیز گردیده‌ است. وی از جمله کسانی است که تا کنون بیشترین ادعاهای مربوط به مهدویت را به نام خود رقم زده است که در این مقاله بدان اشاره می‌شود و در مقالات دیگر برخی از آنها بررسی می‌گردد. ادعاهای «احمدالبصری» مستند به آثار خودش به قرار زیر است:۱. جانشین و متولی امور بعد از امام مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) است: «اَوَّلِ اَوْصِیَاءِ الْاِمَامِ الْمَهْدِیِّ الِاثْنَیْ عَشَرَ بَعْدَ وَفَاتِهِ».

[۱] بصری، احمد الحسن، الجواب المنیر عبر الاثیر، ج۱، ص۳۳.

۲. فرزند امام مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) است: «ابْنُ الْاِمَامِ الْمَهْدِیِّ (علیه‌السّلام)».

[۲] بصری، احمد الحسن، الجواب المنیر عبر الاثیر، ج۱، ص۳۳.

۳. سفیر حضرت مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) است: «رَسُولُ الْاِمَامِ الْمَهْدِیَّ مُحَمَّدَ بْنُ الْحَسَنِ (علیه‌السّلام)».

[۳] بصری، احمد الحسن، الجواب المنیر عبر الاثیر، ج۱، ص۳۳.

۴. وزیر امام مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) بعد از ظهور است: «وَزِیرُ الْاِمَامِ الْمَهْدِیِّ (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) بَعْدَ ظُهُورِهِ».

[۴] بصری، احمد الحسن، بیان الحق و السداد من الاعداد، ج۱، ص۴۶.

۵. اولین مؤمن به امام (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) بعد از ظهور است: «اَوَّلُ الْمُؤْمِنِینَ بِالْاِمَامِ الْمَهْدِیَّ بَعْدَ ظُهُورِهِ».

[۵] بصری، احمد الحسن، بیان الحق و السداد من الاعداد، ج۱، ص۴۶.

۶. اولین مهدی از دوازده مهدی است: «اَوَّلِ الْمَهْدِیِّینَ الِاثْنَیْ عَشَرَ».

[۶] الرد الاحسن فی الدفاع عن الاحمد بصری، ص۱۱.

۷. هیچ دلیل شرعی پیدا نمی‌شود که امامت را در دوازده تن منحصر کند، بلکه ادله شرعی متواتر، دلالت بر استمرار امامت بعد از امام مهدی (علیه‌السّلام) در نسل دوازده‌گانه مهدیّین دارد: «لاَ یُوجَدَ دَلِیلٌ شَرْعِیٌّ یُحْصَرُ الْاِمَامَهُ فِی اثْنَیْ عَشَرَ اِمَاماً بَلْ الْاَدِلَّهِ الشَّرْعِیَّهِ مُتَوَاتِرَهٌ عَلِیِّ اسْتِمْرَارُ الْاِمَامَهَ بَعْدَ الْاِمَامُ الْمَهْدِیُّ (علیه‌السّلام) فِی ذُرِّیَّتِهِ الْمَهْدِیِّینَ الِاثْنَیْ عَشَرَ».

[۷] عقیلی، ناظم، الاربعون حدیثا فی المهدیین ذریه القائم (علیه‌السّلام)، ص۷.

۸. امام واجب الاطاعت از سوی خداوند است: «اِمَامٌ مُفْتَرَضُ الطَّاعَهِ مِنَ اللَّهِ».

[۸] بصری، احمد الحسن، المتشابهات، ج۴، ص۴۶.

۹. قائم همان مهدی اول است نه امام مهدی (علیه‌السّلام): «الْقَائِمِ هُوَ الْمَهْدِیُّ الْاَوَّلِ وَ لَیْسَ الْاِمَامُ الْمَهْدِیِّ (علیه‌السّلام)».

[۹] بصری، احمد الحسن، المتشابهات، ج۴، ص۴۴.

۱۰. دولت و حکومت را برای امام مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) آماده خواهد کرد و پس از ایشان اولین حاکم خواهد بود: «مُمَهَّدٌ الرئیسی لَهَا وَ الحاکم الْاَوَّلِ بَعْدَ قَائِدُهَا الْاِمَامِ الْمَهْدِیِّ (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف)».

[۱۰] بصری، احمد الحسن، المتشابهات، ج۱، ص۲۶۰.

۱۱. همانا یمانی زمینه ساز ظهور مقدس است و او یکی از سیصد و سیزده نفر بوده و پرچم را به امام مهدی (علیه‌السّلام) تحویل می‌دهد. اسم او احمد و کنیه‌اش عبدالله یعنی اسرائیل است. «اَنْ الْیَمَانِیِّ مُمَهَّدٌ فِی زَمَنِ الظُّهُورِ الْمَقْدِسِ وَ مِنَ الثَّلَاثِ مِائَهٍ وَ ثَلَاثِ عَشَرَ وَ یُسَلِّمُ الرَّایَهَ لِلْاِمَامِ الْمَهْدِیُّ

[۱۱] بیانیه السید احمد الحسن الیمانی الموعود، تاریخ ۲۱/۴/۱۴۲۶هـ. ق.

فَاسْمُهُ اَحْمَدَ وَ کنیته عبدالله اَیْ الاسرائیل».

[۱۲] بصری، احمد الحسن، بیان الحق و السداد من الاعداد، ج۱، ص۴۶.

۱۲. اسم یمانی احمد و از بصره می‌باشد: «الْیَمَانِیِّ اسْمُهُ اَحْمَدُ وَ مَنْ البصره».

[۱۳] بصری، احمد الحسن، المتشابهات، ج۴، ص۴۶.

۱۳. معصوم است؛ نه به این معنی که خطا نکرده باشد، بلکه به این معنا است که او مردم را از هدایت خارج نکرده و به گمراهی وارد نمی‌کند: «مَعْصُومٍ لاَ بمعنی اَنَّهُ لاَ یخطیء اِنَّمَا بمعنی اَنَّهُ لاَ یَخْرُجُ النَّاسُ مَنْ هَدْیٍ وَلَا یُدْخِلُهُمْ فِی ضَلَالَهٍ».

[۱۴] بصری، احمد الحسن، المتشابهات، ج۴، ص۴۶.

۱۴. تحت تعلیم مستقیم از امام مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) است: «دَرَّسَ السَّیِّدُ اَحْمَدَ الْحَسَنِ عَلِیِّ یَدٌ الْاِمَامِ الْمَهْدِیِّ (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) »

[۱۵] بصری، احمد الحسن، المتشابهات، ج۴، ص۴۴.

۱۵. پس دعوت من همانند دعوت نوح و ابراهیم و موسی و عیسی (علیهم‌السّلام) و پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) است: «فدعوتی کدعوه نُوحٌ وَ اِبْرَاهِیمُ وَ کدعوه موسی وَ کدعوه عیسی (علیهم‌السّلام) وَ کدعوه مُحَمَّدِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)».

[۱۶] بصری، احمد الحسن، الجواب المنیر عبر الاثیر، ج۱، ص۷.

۱۶. اراده من همان اراده و خواست خداوند است. «اِرَادَتِی هِیَ ارَادَهِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَیْ وَ مَشِیئَتِهِ».

[۱۷] بصری، احمد الحسن، الجواب المنیر عبر الاثیر، ج۱، ص۸.

۱۷. من راه مستقیم به سوی بهشت نعیم هستم: «اَنَا الصِّرَاطُ الْمُسْتَقِیمُ اِلَیَّ جَنَّاتِ النَّعِیمِ».

[۱۸] بیانیه برائت در تاریخ ۱۳/۶/۱۴۲۵هـ ق.

۱۸. کسی که از من رویگردانی کند هلاک و نابود می‌شود: «مَنْ تَخَلَّفَ عَنِّی هلک وَ هَوِیَ».

[۱۹] بیانیه برائت در تاریخ ۱۳/۶/۱۴۲۵هـ ق.

۱۹. او روشن‌ترین ستارگان، زره داوود، ستاره شش‌پر و ستاره صبح است: «اَنَّهُ سَعَدَ النُّجُومِ وَ دِرْعُ داوود و النجمه السداسیه وَ نَجْمَهُ الصُّبْحِ».

[۲۰] بصری، احمد الحسن، بیان الحق و السداد من الاعداد، ج۱، ص۳۸.

۲۰. کتاب خدا و قرآن ناطق است: «کتاب اللَّهِ وَ الْقُرْآنَ الکریم النَّاطِقِ».

[۲۱] بصری، احمد الحسن، بیان الحق و السداد من الاعداد، ج۱، ص۱۴.

۲۱. رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به او وصیت و اسم وی، نسب و صفت وی را بیان کرده است: «اَنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) وَصِیُّ بِهِ وَ ذکر اسْمِهِ وَ نَسَبِهِ وَ صِفَتِهِ».

[۲۲] بصری، احمد الحسن، الجواب المنیر عبر الاثیر، ج۱، ص۱۸.

۲۲. ائمه (علیهم‌السّلام) او را با اسم، نسب، صفت و محلش بیان کرده‌اند: «اِنَّ الْاَئِمَّهَ (علیهم‌السّلام) ذکرونی بِاسْمِی وَ نَسَبِی وَ صِفَتِی وسکنی».

[۲۳] بصری، احمد الحسن، الجواب المنیر عبر الاثیر، ج۱، ص۱۹.

۲۳. اشعیا، ارمیا، دانیال و یوحنا (علیهم‌السّلام) مردم زمین را به آمدنش بشارت داده‌اند: «اَنْ اشعیا وَ اَرْمِیَا وَ دَانِیَالَ وَ یُوحَنَّا الْبَرْبَرِیِّ بَیِّنُوا اَمْرِی لِاَهْلِ الْاَرْضِ قَبْلَ سِنِینَ طَوِیلَهً».

[۲۴] بصری، احمد الحسن، الجواب المنیر عبر الاثیر، ج۱، ص۲۰.

۲۴. خون امام حسین (علیه‌السّلام) به خاطر خدا و پدرش و احمد الحسن ریخته شده است: «اِنَّ دِمَاءَ الْاِمَامِ الْحُسَیْنُ (علیه‌السّلام) سَاَلْتُ فِی ک

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.