فایل ورد کامل مقاله بازار ۳۵۴۸۵ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله بازار ۳۵۴۸۵ صفحه در word دارای ۳۵۴۸۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله بازار ۳۵۴۸۵ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله بازار ۳۵۴۸۵ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله بازار ۳۵۴۸۵ صفحه در word :

دانلود فایل ورد کامل مقاله بازار ۳۵۴۸۵ صفحه در word

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : ۱۳۰ صفحه

قسمتی از متن :

۱-۱- شرح موضوع پژوهش(بیان مسئله)
در شهرهای سنتی ایران، بازار یکی از اجزای اصلی هسته مرکزی شهر را تشکیل می داد و به عنوان ساخت اصلی و محور شکل دهنده محلات و فعالیت های مذهبی، اجتماعی و تجاری شناخته می شد. در حال حاضر نیز با وجود اینکه در احداث شهرهای معاصر بازار به شیوه گذشته ساخته نمی شود، اما در بعضی از قسمت های تاریخی و قدیمی شهرها، هنوز هم بازار به عنوان مرکز سنتی شهر نقش خود را حفظ کرده است و با عملکردهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی نماد کاملی از بنیان های مدنی به شمار می رود.
در گذشته بازارها کارکردی محلی داشتند و برای چند محله یا روستا خدمات ارائه می دادند. با پیشرفت ارتباطات و گسترش حمل و نقل بر اهمیت بازار افزوده شد و به تدریج گسترش یافت. این گسترش با توسعه تنوع و کارکردهای بازار همراه بوده است. به طوری که در بازارهای سنتی علاوه بر عملکرد اقتصادی، عملکردهای دیگری مانند آموزشی، مذهبی، فرهنگی، خدماتی، بهداشتی و .. دیده می شد.
امروزه به دلایل مختلف از جمله توسعه روز افزون شهرها و مشکلات متعدد شهری و عدم برنامه ریزی جامع و یکپارچه شهری و عبور و مرور وسایل نقلیه ، نقش بازار در ساختار شهر کمرنگ شده است. از دیگر دلایل این مسئله را می توان تحولات ناشی از دوران مدرن دانست. به عنوان مثال خیابان کشی های دوره پهلوی باعث شد بر پیکره بافت بازار ضربه ای وارد شود و بازار که به عنوان ساخت اصلی و محور شکل دهنده محلات شناخته می شد، در مقابله با خیابان که راه خود را از بازار گشوده بود، تسلیم شد و روزبه روز انسجام و ارزش خود را در مجموعه بافت کهن از دست داد.
بازار سرشور نمونه ای از این مسئله است که به دلیل خیابان کشی های دوره پهلوی، قسمتی از این بازار(معروف به بازار فرش) از بافت بازار جدا شده است. در این پژوهش سعی می شود با بررسی روند پیدایش و اصول حاکم بر بازار و نیز تحلیل و بررسی تحولات بازار سرشور مشهد ، اصولی جهت حفظ هویت و اصلاح و ساماندهی این بافت تاریخی ، ارائه شود.
۱-۲- اهداف پژوهش
به طور کلی هدف اصلی این تحقیق را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:
• حفظ و احیای هویت تاریخی بازار سرشور و بازار فرش
• اصلاح نابسامانی ها و ارتقای کیفیت کالبدی و عملکردی بازار
• ارتباط مجدد بازار سرشور با بازار فرش
• اولویت دادن به پیاده و سامان دهی وضعیت ترافیکی و تردد وسایل نقلیه در بازار
• استفاده از پتانسیل های موجود در بازار مانند عناصر شاخص برای بازگرداندن هویت تاریخی و اصیل بازار.

۱-۳- انگیزه انتخاب موضوع پژوهش
بافت تاریخی شهر و بازار به عنوان قلب و مرکز بافت تاریخی جزئی از هویت شهرها محسوب می شود. به طوری که این بافت، نقش تأثیر گذاری در شکل گیری و ساختار شهر داشته است.
از طرفی از آنجاییکه در طرح های ساماندهی و مداخله های صورت گرفته در بافت مرکزی شهر، بافت تاریخی بازار مورد بی توجهی قرار گرفته، به طوری که این طرح ها ، دیدی صرفا بازسازی داشته وکلیت بافت تاریخی را فرسوده اعلام کرده است. و تنها چند تک بنای معماری را واجد ارزش نگه داری دانسته است. بنابراین طرح های مذکور، با نگاه بولدوزری، در بافت تاریخی شهر اقدام به نوسازی و سرمایه گذاری نموده اند. چنین روند نامطلوبی باعث کم رنگ شدن نقش بازار می گردد. بنابراین ضرورت حفظ و ساماندهی بازار به عنوان قلب بافت تاریخی شهر، بیش از پیش روشن می شود.
علت انتخاب بازار سرشور و بازار فرش، نقش و اهمیت آنها به عنوان باقیمانده بازار قدیم شهر مشهد و جایگاه و موقعیت آنها در ساختار شهر و ارتباط قوی با حرم مطهر می باشد. همچنین، این بازارها هویت تاریخی خود را تا حدودی حفظ کرده اند و پتانسیل پیوستگی مجدد با یکدیگر را دارا می باشند.
منابع
۱- ابراهیمی کارگر شیرازی، آزاده،۱۳۸۵، بازار قدیم مشهد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی
۲- آذری,عباس،۱۳۸۸، بررسی نقش فضایی بازار در ساختار شهرهای ایرانی با بهره گیری از روش چیدمان فضا، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشاه علم و صنعت ،تهران
۳- اهری،زهرا،۱۳۸۰، مکتب اصفهان در شهرسازی) زبانشناسی عناصر و فضاهای شهری،واژگان و قواعد دستوری)، مشاور:محسن حبیبی،تهران،دانشگاه هنر، معاونت پژوهشی
۴- بمات، نجم الدین، ۱۳۶۹، شهر اسلامی، ترجمه محمد حسین حلیمی، منیژه اسلامبولچی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ اول
۵- بهزادفر، مصطفی، نقش و کارکرد اجتماعی بازارهای سنتی شهرهای ایرانی، نادری، سید مجید، فروزانگهر، حمیده، ۱۳۸۸، نشریه آبادی، سال نوزدهم، شماره ۶۴، پاییز ۸۸
۶- پیرنیا،محمدکریم،۱۳۷۲، آشنایی با معماری اسلامی ایران، به کوشش غلامحسین معماریان،تهران
۷- جباری، مینا، ۱۳۷۹، همیشه بازار، نشر آگه، تهران
۸- جهاد دانشگاهی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران،۱۳۸۸، بازار ایرانی تجربه ای در مستندسازی بازارهای ایران،تهران
۹- حبیبی ، محسن ،۱۳۸۴ ، از شار تا شهر تحلیلی تاریخی از مفهوم شهر و سیمای کالبدی آن(تفکر وتاثر) ، دانشگاه تهران ، چاپ ششم
۱۰- حبیبی، سید محسن و دیگران، استخوانبندی شهر تهران، بررسی مفاهیم و نمونه ها ایران- جهان، جلداول و جلد دوم ، سازمان مشاور و مهندسی شهر تهران،۱۳۷۶
۱۱- خان محمدی ، اکبر ، “بازار در ادب فارسی ” ، تابستان ۱۳۸۶، نشریه شهرسازی و معماری هفت شهر شماره ۲۰، صفحات ۱۰-۴
۱۲- خیرآبادی، مسعود، ۱۳۷۶، شهرهای ایران، مشهد،نشر نیکا
۱۳- دایره المعارف جهان نوین اسلام، جلد ۱، سرویراستار متن انگلیسی جان ل.اسپوزیتو، ترجمه و تحقیق و تعلیق زیر نظر حسن طارمی،محمد دشتی، مهدی دشتی، نشر کنگره، نشر کتاب مرجع، تهران، ۱۳۸۸
۱۴- رجبی،آزیتا، ۱۳۸۶، ریخت شناسی بازار،تهران، ناشر آگاه
۱۵- رضوانی، علیرضا، در جستجوی هویت شهری مشهد، وزارت مسکن و شهرسازی، ۱۳۸۴
۱۶- رهنما، محمدرحیم، جدایی گزینی فضایی – مکانی شهری” مورد بافت قدیمی شهر مشهد”، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد، شماره اول و دوم
۱۷- سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ۱۳۸۸، دانشنامه مدیریت شهری و روستایی
۱۸- سلطان زاده،حسین،۱۳۸۰ ، بازارهای ایرانی، دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران
۱۹- سلطان زاده،حسین، ۱۳۶۵، مقدمه ای بر تاریخ شهر و شهرنشینی در ایران، نشر آبی
۲۰- سلطان زاده،حسین،۱۳۷۲، فضاهای شهری در بافت های تاریخی ایران،تهران
۲۱- شفقی، سیروس، نقش بازار در ساختار شهرهای اسلامی، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، شماره ۵۲ و ۵۳، ۱۳۷۸
۲۲- عدل، کامران، ۱۳۷۱، بازارهای ایرانی، تهران
۲۳- فلامکی ، محمدمنصور،۱۳۷۴، باززنده سازی بناها و شهرهای تاریخی،تهران
۲۴- فلامکی ، محمدمنصور،۱۳۷۱، شکل گیری معماری در تجارب ایران و غرب
۲۵- فلامکی ، محمدمنصور،۱۳۸۴، سیری در تجارب مرمت شهری از ونیز تا شیراز، تهران، چاپ دوم
۲۶- فکوهی، ناصر،انسان شناسی شهری
۲۷- قاسمی، محسن، نوروزی، ملیحه، تحولات کالبدی-کارکردی بازار قلعه محمود کرمان، مجله آبادی، پاییز ۱۳۸۸، سال نوزدهم، شماره ۶۴، ص ۴۶-۵۱
۲۸- کاظمی موسوی، احمد، پیشه وران بازار: در گذر از آداب فتوت به شعائر شیعه، ، نشریه شهرسازی و معماری هفت شهر، تابستان ۱۳۸۶، ص ۳۴-۳۸
۲۹- کریمی، سمیه،بازار تهران:مطالعه انسان شناسی اقتصادی، تهران، نشر افکار، سازمان میراث فرهنگی، ۱۳۸۷
۳۰- ماهوان، احمد،۱۳۸۵، بازار در فرهنگ و ادب ایران زمین،مشهد،ناشر:ماه شهر
۳۱- محورهای پژوهش بازار با رویکرد به آینده، گفت و گو با فتانه نراقی،منصور فلامکی،حسین شیخ زین الدین . فرخ زنوزری، نشریه شهرسازی و معماری هفت شهر، تابستان ۱۳۸۶، ص ۶۲-۷۹
۳۲- مجدی، ابراهیم،۱۳۷۲،ساماندهی کالبدی-فضایی بازار تاریخی شیراز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران
۳۳- مشهدیزاده دهاقانی، ناصر، ۱۳۸۵، تحلیلی از ویژگی های برنامه ریزی شهری در ایران، دانشگاه علم و صنعت ایران، چاپ ششم
۳۴- مشاور اردام، طرح جامع مشهد، مطالعه سابقه تاریخی، روند توسعه و ساختار کالبدی شهر، ۱۳۶۸، ج۱۵
۳۵- مصاحب، غلامحسین،۱۳۸۰،دایره المعارف فارسی
۳۶- مطالعات و تهیه طرح تکمیل حلقه مبدل و فضای شهری ضلع قبله، گروه مهندسین مدیریت طرح اسوه، همکاری مهندسین معمار و شهرساز طاش، دی ماه ۱۳۸۵
۳۷- مطالعات شناخت سیمای شهری و طراحی شهری خیابان های منتهی به حرم مطهر، گروه مهندسین مدیریت طرح اسوه، همکاری مهندسین مشاور فجر توسعه
۳۸- موسوی بجنوردی،محمد کاظم،۱۳۶۷، دایره المعارف بزرگ اسلامی
۳۹- میرسلیم، مصطفی،۱۳۷۲،دانشنامه جهان اسلام، حرف “ب” جزوه سوم بازار

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.