فایل ورد کامل مقاله آثار استحاله و تغییر فرهنگی جوانان در شهر یزد ۳۵۰۶۷ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله آثار استحاله و تغییر فرهنگی جوانان در شهر یزد ۳۵۰۶۷ صفحه در word دارای ۳۵۰۶۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله آثار استحاله و تغییر فرهنگی جوانان در شهر یزد ۳۵۰۶۷ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله آثار استحاله و تغییر فرهنگی جوانان در شهر یزد ۳۵۰۶۷ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله آثار استحاله و تغییر فرهنگی جوانان در شهر یزد ۳۵۰۶۷ صفحه در word :

دانلود فایل ورد کامل مقاله آثار استحاله و تغییر فرهنگی جوانان در شهر یزد ۳۵۰۶۷ صفحه در word

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : ۱۰۴ صفحه

قسمتی از متن :

هر جامعه‌ای تحت تأثیر پاره‌ای از عوامل داخلی و خارجی ، دچار « تغییر فرهنگی » می شود . تغییر فرهنگی در واقع بخشی از مقوله مهم «‌تغییر اجتماعی » است که در طول تاریخ نظر متفکران و جامعه شناسان را به خود جلب کرده است. در گذشته ، یزد به عنوان « دارالعباده » شناخته شده بود . در آن فضای سنتی ویژگی های فرهنگی مثبت از قبیل « ساده زیستن و قناعت پیشگی » ، «روابط سالم خانوادگی و اجتماعی » ، «‌صله رحم » ،‌ « برنامه های جمعی مذهبی و سنتی » ، « روابط عاطفی و دوستانه قوی »، « پاکی و زهد و اخلاص » ،‌ «‌تلاش و کار و کوشش» ،«‌احساس مسئولیت فردی و اجتماعی » ، «شادابی و آرامش » ، « یکدلی و یکرنگی و صمیمیت » و « احساس رضایت و خشنودی » به چشم می خورد و افراد جامعه توانسته بودند با « خود » ، « طبیعت »، « زمین » و ‌« دیگران » کنار آیند و سازش و سازگاری داشته باشند. حتی در دوره قبل از انقلاب ، به دلیل عدم گسترش وسایل ارتباط جمعی و امکان برقراری تماس جدی و سریع با خارج از یزد ، نه در شهر یزد و نه در شهرهای اطراف آن هیچکدام استحاله فرهنگی قابل توجهی صورت نگرفته بود و اصالت سبک زندگی سنتی یزدی و آداب و رسوم مخصوص این دیار تا حد زیادی حفظ شده بود .
پیروزی انقلاب اسلامی ، برای مدتی حدود دو دهه ، وضعیت فوق را تثبیت و تقویت کرد ، زیرا همانطور که بسیاری ازصاحب نظران اظهار داشته اند این انقلاب اساساً یک حرکت ضد غربی و یورش علیه مظاهر فرهنگ غربی و بازگشت به ارزش ها و فرهنگ سنتی،‌بومی و مذهبی بود . اما آرام آرام ، به ویژه بعد از گذشت دو دهه از عمر انقلاب ، آثار استحاله فرهنگی در ایران و حتی در جامعه مذهبی و سنتی ریشه داری چون یزد بروز نمود ، به طوری که هرچه به جلو آمده ایم و از انقلاب دور شده ایم این تغییر فرهنگی نمایان تر و شدیدتر شده است .
به نظر می رسد که اکنون بخش قابل توجهی از مردم یزد ، خاصه جوانان یزدی ، از فرهنگ اصیل سنتی خود فاصله گرفته و به سمت و سوی فرهنگ غربی ، یعنی آنچه که می توان به « شبه مدرنیسم » تعبیر کرد،‌گرایش پیدا کرده‌اند یا به عبارت دیگر دچار مرض«‌غرب زدگی » شده‌اند . اکنون دیگر گروه هایی از جوانان یزدی – و حتی سایر اقشار وطبقات- آن احساس و گفتار و رفتار دیروز را ندارند و دچارنوعی «‌عقده خود کم بینی فرهنگی » شده اند . با مراجعه به مکان هایی چون کافی شاپ ها ، کافی نت ها ، باشگاه های بیلیارد ، فروشگاه های محصولات فرهنگی و حتی با رفتن به کوچه ها و خیابان های معمولی شهر ، مدارس ، دانشگاه ها و خانواده‌ها می‌‌توان آثار و نشانه های فرهنگ وسبک زندگی غربی را در میان گروه های مختلف مردم ، مخصوصاً جوانان ، مشاهده کرد . شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که امروزه یکی از عوامل مهم و عمده اختلاف بین نسلی و شکاف میان خانواده ها (‌اختلاف بزرگسالان و کهنسالان با نوجوانان و جوانان)‌ به موضوع مورد بحث یعنی چگونگی برخورد با فرهنگ غربی مربوطه می شود. معمولاً جوانترها در مقایسه با بزرگترها یا پیران گرایش بیشتری به فرهنگ بیگانه و رغبت و توجه کمتری به فرهنگ سنتی و بومی و مذهبی خود دارند و به طور کلی افراطی تر و آتشی تر و تندروترند .
سئوال مهمی که در اینجا مطرح می شود آن است که : « این وضعیت پیش آمده ‌یا تغییر فرهنگی صورت گرفته ناشی از چه علل وعواملی است ؟» بی تردید عوامل متعدد داخلی (‌تغییر در ساخت و بافت و ترکیب جمعیت ، نقش نخبگان فکری و سیاسی ، نقش جنبش های اجتماعی و گروه های فشار، نوسازی و توسعه ، تکنیک ، ایدئولوژی، موضع گیری در برابر مدرنیته و …) و خارجی (‌جهانی شدن ،‌تهاجم فرهنگی ، امپریالیسم و استعمار و …) در پدید آوردن این وضعیت جدید در شهر یزد موثر و دخیل بوده اند . به نظر می رسد که از میان این عوامل گوناگون ، عامل روانی جایگاه و اهمیت قابل توجهی دارد . به عبارت دیگر ، فقدان یا ضعف روحیه اعتماد و عزت نفس در جوانان ، موجب تصور نادرست آنها از غرب و زندگی و فرهنگ غربی شده و در نتیجه آنها را از فرهنگ اصیل سنتی خود دور و به مظاهر فرهنگ غربی متمایل کرده است. بدین ترتیب برای فراهم شدن امکان سنجش داده ها و عملیاتی کردن آنها ، عوامل روانی را ما دراین تحقیق ، در واقع همان «‌عزت نفس » و متعلقات مربوط به آن در نظرگرفته ایم .
۱-۲- اهمیت و ضرورت تحقیق :
بی شک‌« تغییر یا استحاله فرهنگی » مردم یک جامعه ، به ویژه جوانان آن ، موضوع کوچک و کم اهمیتی نیست که بتوان از آن بی تفاوت گذشت . اگر بپذیریم که پایه و اساس خوشبختی یا بدبختی هر جامعه و عنصر سرنوشت ساز و قاطع آن «‌فرهنگ» است ، در آن صورت بی توجهی به «‌استحاله فرهنگی » اگر نه غفلت غیر قابل جبران ، باید گفت غفلت بسیار بزرگی است .
آن چه بر اهمیت و ضرورت این مطالعه می افزاید « ماهیت » و اهداف انقلاب اسلامی ایران است .همانطور که اشاره شد ، این انقلاب اساساً یک حرکت عظیم فرهنگی محسوب می‌شود . گرچه عوامل اقتصادی،‌سیاسی و اجتماعی در بروز آن دخالت داشته، ولی عامل و علت اصلی این حادثه ، « عامل فرهنگی – مذهبی » بوده‌ است . مردم دلزده از مظاهر منفی گسترش یافته فرهنگ غربی در جامعه ایران به رهبری امام خمینی به مخالفت با رژیم حامی و مروج این ارزش ها برخاستند و در مقابل، در صدد احیای ارزش ها و فرهنگ مذهبی و سنتی منسوخ و مطرود شده خود برآمدند و سرانجام این مبارزه به ثمر رسید و رژیم غربگرا و آمریکایی پهلوی سرنگون شد .
بنابراین اکنون برای هر دلسوز مسئول به ویژه مسئولان و متولیان امور فرهنگی کشور – و در محدوده این تحقیق مسئولان در سطح استان یزد – نه تنها این سئوال مطرح است که چرا وضعیت ترسیم شده‌فعلی به وجود آمده ، بلکه از آن مهمتر راه یا راه های مقابله با آن چیست ؟ آری غفلت از این موضوع، سبب پاسخگویی آنها – و همه- در برابر خلق و خالق خواهد بود . آیا می توان شاهد استحاله فرهنگی بخش های مختلف مردم ، خاصه جوانان ، به سمت و سوی مظاهر زندگی غربی و گرایش به فرهنگ وسبک زندگی بیگانگان و فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل سنتی و مذهبی بود و اقدام خاصی برای مقابله با این وضعیت انجام نداد ؟ آیا این به معنای نادیده گرفتن اهداف اصلی انقلاب اسلامی و ماهیت مذهبی و اصالت سنتی آن نیست ؟
مسلماً در هر نقطه ازایران ، در هر شهرو استان ، بررسی مشکل فوق ضروری و حیاتی است لیکن با توجه به شرایط خاص استان یزد و به ویژه شهر یزد که از آن به دارالعباده یاد شده و می شود ، این بررسی اهمیت و ضرورت دو چندان می یابد . امید است که در این پژوهش بتوان گوشه اندکی از این امر مهم را تحقق بخشید .
۱-۳- اهداف تحقیق :
هدف کلی این تحقیق ، « بررسی عوامل روانی مؤثر ( عزت نفس ) در فاصله گرفتن جوانان یزدی از فرهنگ اصیل سنتی (‌دارالعباده ) و گرایش به مظاهر فرهنگ غربی »‌ (شبه مدرنیسم ) می باشد . اهداف جزئی یا ویژه عبارتند از :
۱) شناسایی و بررسی رابطه عزت نفس و خود باوری در جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی‌غربی‌ در حوزه اخلاق ؛
۲) شناسایی و بررسی رابطه عزت نفس و خود باوری در جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی غربی درحوزه‌اقتصادی ؛
۳) شناسایی و بررسی رابطه عزت نفس و خود باوری در جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی غربی درحوزه‌ اجتماعی ؛
۴) شناسایی و بررسی رابطه عزت نفس و خود باوری در جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی غربی درحوزه آموزشی و علمی ؛
۵) شناسایی و بررسی رابطه عزت نفس و خود باوری در جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی غربی درحوزه‌ شخصی؛
۶) شناسایی و بررسی رابطه عزت نفس و خود باوری در جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی غربی درحوزه‌ سیاسی ؛
۷) ارایه راهکارهایی در مورد افزایش عزت نفس در جوانان ؛و
۸) ارایه راهکارهایی برای شناسایی بهتر و بیشتر ابعاد مثبت فرهنگ اصیل سنتی و جنبه های منفی فرهنگ غربی .
۱-۴- مدل تحلیلی :
۱-۴-۱- فرضیه های تحقیق :
با توجه به نقش عوامل روانی که در این پژوهش به معنای «‌عزت نفس و خودباوری» در نظر گرفته شده است ، فرضیه‌ها عبارتند از :
۱- بین فقدان یا ضعف عزت نفس و خود باوری جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی غربی در حوزه اخلاق رابطه معنی دار دیده می شود .
۲- بین فقدان یا ضعف عزت نفس و خودباوری جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی غربی در حوزه‌اقتصادی رابطه معنی دار وجود دارد .
۳- بین فقدان یا ضعف عزت نفس و خودباوری جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی غربی در حوزه اجتماعی رابطه معنی دار دیده می شود .
۴- بین فقدان یا ضعف عزت نفس و خودباوری جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی غربی در حوزه‌ آموزشی و علمی رابطه معنی دار دیده می شود .
۵- بین فقدان یا ضعف عزت نفس و خودباوری جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی غربی در حوزهشخصی رابطه معنی دار دیده می شود
۶- بین فقدان یا ضعف عزت نفس و خودباوری جوانان یزدی با گرایش آنها به سبک زندگی غربی در حوزه‌ سیاسی رابطه معنی دار وجود دارد.

الف) منابع فارسی
۱- اتابکی، تورج (‌گردآورنده ) تجدد آمرانه : جامعه و دولت در عصر رضاشاه ، تهران : ققنوس ،۱۳۸۵.
۲- احدی ، حسن، «‌بررسی مسایل روانی- اجتماعی تهاجم فرهنگی درباره‌نوجوانان و جوانان شهرهای تهران و کرج» نقل شده در :پژوهش فرهنگی استان‌ها ، گرد آوری شده توسط معاونت پژوهشی و آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌،‌تهران : سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ۱۳۷۸، صص ۴۵-۴۱.
۳- احمدی ، احمد ، «‌روان شناسی نوجوانان و جوانان »،تهران : نخستین، بی تا .
۴- احمدی،بابک ، مدرنیته و اندیشه‌انتقادی ، تهران: ‌مرکز ، چاپ دوم ، ۱۳۷۴.
۵- اخوان مفرد ، حمید رضا ،«‌جایگاه اندیشه‌امام خمینی (ره) در گفتمان تجدد»، نامه پژوهش،سال دوم ، شماره‌۷، زمستان ۱۳۷۶، صص ۲۸۶- ۲۵۵.
۶- آخوندی ،محمد باقر،هویت ملی و مذهبی جوانان ، قم : بوستان کتاب قم، ۱۳۸۳.
۷- آدمیت ، فریدون ، اندیشه های میرزا فتحعلی آخوند زاده ، تهران : خوارزمی ، ۱۳۴۹.
۸- آرون ، ریمون ، مراحل اساسی اندیشه در جامعه شناسی ، ترجمه باقر پرهام ، تهران : آموزش انقلاب اسلامی ، چاپ دوم ، ۱۳۷۰.
۹- ارونسون ، الیوت و پراتکانیس، آنتونی ، عصر تبلیغات ، ترجمه کاووس سید امامی و محمد صادق عباسی ، تهران : سروش ، ۱۳۷۹.
۱۰- ارونسون ، الیور ، روانشناسی اجتماعی ، ترجمه حسین شکر کن ، تهران : رشد ، چاپ چهارم ،۱۳۶۷.
۱۱- آزاد ارمکی، تقی ، «‌تبادل و تقابل فرهنگی در عصر ماهواره » نقل شده در : کتاب سروش : مجموعه مقالات (۲) رسانه ها و فرهنگ، تهران : سروش ، ۱۳۷۶،صص ۱۵-۱
۱۲- ــــــــــــــــ ،« سنت ، نوگرایی و توسعه »، فرهنگ توسعه ، سال چهارم ،شماره ۱۷، فروردین و اردیبهشت ۱۳۷۴، صص ۱۸-۱۲.
۱۳- ـــــــــــــــــ ، مدرنیته ایرانی : روشنفکران و پارادایم فکری عقب ماندگی در ایران ، تهران: اجتماع ، ۱۳۸۰.
۱۴- آزاده ، علیرضا،« بررسی رابطه‌عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در نوجوانان دانش آموز» مجله تربیت ،۵/۱۱/۱۳۷۸.
۱۵- اسمارت ، بری ، شرایط مدرن ، مناقشه های پست مدرن ، ترجمه حسن چاوشیان ، بی جا : اختران ،۱۳۸۳.
۱۶- اشرف ، احمد ، موانع تاریخی رشد سرمایه داری در ایران دوره قاجاریه ؛ تهران:‌پیام (‌زمینه ) ۱۳۵۹.
۱۷- افروز ، غلامعلی ،« نقش اعتماد به نفس در خلاقیت نوجوانان امروز »، مجله پیوند ، شماره ۱۵۹، دی ۱۳۷۱.
۱۸- اعرابیان ، اقدس و همکاران ،« بررسی رابطه‌باورهای خودکارآمدی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان »، مجله روانشناسی ، زمستان ۱۳۸۳.
۱۹- آل احمد ، جلال ، در خدمت و خیانت روشنفکران ، تهران : شرکت سهامی انتشارات خوارزمی ، دو جلد ، ۱۳۵۷.
۲۰- ـــــــــــــــــــ ، غربزدگی ، تهران :بی نا، ۱۳۴۱.
۲۱- الهی ، همایون ، امپریالیسم و عقب ماندگی ، تهران : اندیشه ، ۱۳۶۷.
۲۲-ــــــــــــــ ، شناخت ماهیت و عملکرد امپریالیسم ، تهران : قومس ، ۱۳۸۳.
۲۳- امیدوار ، احمد ، نگاهی مستند به عملکرد نظام سلطه جهانی، تهران: سازمان عقیدتی – سیاسی نیروی انتظامی ، دفتر سیاسی ، ۱۳۷۷.
۲۴- امیر قاسم خانی ، پریسا، «‌گفتگوی وی با دکتر محمد حسین پناهی زیر عنوان : « تهاجم فرهنگی و ماهیت و ابعاد آن »‌، نمایه‌پژوهش ، شماره ۲۸-۲۷، پاییز و زمستان ۱۳۸۲،‌صص ۱۴-۱.
۲۵- بارنز ، هری‌المر و بکر ،‌هوارد ، تاریخ اندیشه های اجتماعی : از جامعه‌ابتدایی تا جامعه‌جدید ، ترجمه جوادیوسفیان و علی اصغر مجیدی ، بی جا : همراه ، جلد دوم ، ۱۳۷۱.
۲۶-برزین ، سعید ، زندگی نامه سیاسی مهندس مهدی بازرگان ، تهران : مرکز ، چاپ دوم ، ۱۳۷۴.
۲۷- بروجردی ، مهرزاد ، روشنفکران ایرانی وغرب ، ترجمه جمشید شیرازی ، تهران: فرزان ، ۱۳۷۷.
۲۸- بشریه ، حسین ، دولت عقل ،‌تهران :‌علوم نوین، ۱۳۷۴.
۲۹- ـــــــــــــ ، دیباچه‌ای بر جامعه شناسی ایران :دوره‌جمهوری اسلامی، تهران : نگاه معاصر ، چاپ دوم ، ۱۳۸۲.
۳۰- ـــــــــــــ ، نظریه ها فرهنگ در قرن بیستم ، تهران : موسسه فرهنگی آینده پویان ، ۱۳۷۹.
۳۱-ــــــــــــــ ، «‌یکسان انگاری ، یکتا انگاری ، دیالکتیک تاریخی و مسائل توسعه سیاسی در ایران »، فرهنگ توسعه ، سال چهارم، شماره ۱۷،فروردین و اردیبهشت ۱۳۷۴، صص ۷-۲.
۳۲- بنوعزیزی ، علی ، «‌رویکردهای اجتماعی – روانی توسعه سیاسی »، نقل شده در: مایرون واینر و ساموئل هانتینگتون، درک توسعه سیاسی ، ترجمه پژوهشکده مطالعات راهبردی ، تهران : پژوهشکده مطالعات راهبردی ، ۱۳۷۹، صص ۳۵۵-۳۲۳.
۳۳-بهداروند ، محمد مهدی ، «‌جهانی شدن ، عوامل و پیامدها »، نمایه پژوهش ، سال ششم ، شماره ۲۴-۲۳، پاییز و زمستان ۱۳۸۱، صص ۳۵-۲۷.
۳۴- بیابانگرد ، اسماعیل ،« بررسی رابطه‌بین مفاهیم منبع کنترل، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان سال سوم دبیرستان های شهر تهران » ، فصلنامه تعلیم و تربیت ، سال هشتم ، شماره ۲، تابستان ۱۳۷۱.
۳۵- ـــــــــــــــــ ، روانشناسی نوجوانان، تهران : دفتر نشر فرهنگ اسلامی ، ۱۳۸۳.
۳۶- ـــــــــــــــــ ،روش های افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان ،‌تهران : انجمن اولیاء و مربیان .
۳۷- پدرام ، مسعود ، روشنفکران دینی و مدرنیته ، تهران : گام نو ، ۱۳۸۳.
۳۸- پراتکانیس ، آنتونی و آرنسون ، الیوت ، عصر تبلیغات ، ترجمه کاووس سید امامی و محمد صادق عباسی ، تهران: سروش ، ۱۳۷۹.
۳۹- پناهی،محمدحسین، « آسیب شناسی فرهنگی » ،‌نمایه پژوهش،‌شماره ۲۸-۲۷، پاییز و زمستان ۱۳۸۲، صص ۱۸-۱۵.
۴۰- ـــــــــــــــ ،«‌نظام فرهنگی‌و تهاجم فرهنگی»‌،نمایه پژوهش،شماره ۲۸-۲۷، پاییزو زمستان۱۳۸۲،صص ۳۳-۱۹.
۴۱- تاجیک، محمد رضا ، « کلمه نهایی : شکل گیری گفتمان های هویت در ایران » ، نامه پژوهش ، سال دوم ،شماره‌۷، زمستان ۱۳۷۶، صص ۷۱-۴۱.
۴۲- تامپسون، جان ب ، رسانه ها و مدرنیته ، ترجمه مسعود اوحدی ، تهران : سروش ،۱۳۸۰.
۴۳- تری یاندیس . هری . س ، فرهنگ و رفتار اجتماعی ، ترجمه نصرت فنی ، تهران : نشر رنسانس ، ۱۳۸۳.
۴۴- تقوی مقدم، مصطفی ، مدرنیسم و دینداری در ایران ، تهران : عابد ، ۱۳۸۰.
۴۵- جمشیدی ، محمد حسین ، « میرزاملکم خان ؛ روشنفکر غربگرا »، نامه پژوهش ، سال دوم ، شماره‌۷، زمستان ۱۳۷۶، صص ۱۵۳-۱۲۱.
۴۶- جیروند ، عبدالله ، توسعه اقتصادی : مجموعه عقاید ، بی جا : مولوی ، چاپ دوم ، ۱۳۶۸.
۴۷- چلبی ، مسعود ، جامعه شناسی نظم ، تهران : نی ، ۱۳۷۵.
۴۸- حاتمی ، عباس ، ‌«‌نظریه های دولت مدرن در ایران » ، نقل شده در: ‌رسول افضلی ، دولت مدرن در ایران ، قم : دانشگاه مفید ، ۱۳۸۶، صص ۱۱۰-۵۳ .
۴۹- حائری ، عبدالهادی ، تشیع و مشروطیت در ایران ، تهران : امیر کبیر ، چاپ دوم ، ۱۳۶۴.
۵۰- ـــــــــــــــــــ ، نخستین رویارویی های اندیشه گران ایران بادو رویه تمدن بورژوازی غرب ، تهران : امیر کبیر ، ۱۳۸۰.
۵۱- حجاریان ، سعید «‌ گونه شناسی جریان های روشنفکری ایران معاصر » ، نامه پژوهش ،‌سال دوم ، شماره ۷، زمستان ۱۳۷۶،صص ۴۱-۲۳.
۵۲- حجازی، محمد رضا ، « شناسایی آسیب های فرهنگی دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان یزد در مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی»، طرح تحقیقاتی ، کمیته امداد امام خمینی استان یزد ، ۱۳۸۲.
۵۳- حرزاده ، محمد مهدی ، «‌بررسی علل گرایش دانش آموزان دوره‌متوسطه و دانشجویان دختر شهر یزد به انواع پوشش(‌علل رشد بدحجابی در شهر یزد) طرح تحقیقاتی، دانشگاه آزاد اسلامی یزد، حوزه معاونت پژوهشی، ۱۳۸۰.
۵۴- حری ، شکوفه ، « رابطه عزت نفس با نمرات ریاضی دانش آموزان سال اول دبیرستان شهر ابرکوه در سال تحصیلی ۸۳-۸۴ » ، طرح تحقیقاتی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی ، سازمان مدیریت برنامه ریزی استان یزد ، مدیریت آموزش و پژوهش، ۱۳۸۴.
۵۵- حسن پور ، حسن ، «بررسی علل گرایش جوانان به مظاهر فرهنگ غرب در استان اردبیل » ، نقل شده در : پژوهش فرهنگی استان ها ، گردآوری شده توسط معاونت پژوهشی و آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،‌تهران : سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ۱۳۷۸، صص ۴۷۸-۴۷۵.
۵۶- خلیلی خو، محمد رضا، توسعه و نوسازی ایران در دوره‌رضا شاه ، بی جا : جهاددانشگاهی ، ۱۳۷۳.
۵۷- خواجه سروی ، غلامرضا، «‌غرب از نگاه مهندس بازرگان » ، نامه‌ پژوهش ، سال دوم ، شماره ۷، زمستان ۱۳۷۶، صص ۳۴۳-۳۲۱.
۵۸- داوری ، رضا ، فلسفه در بحران ، تهران : امیر کبیر ، ۱۳۷۳.
۵۹- دربیگی شامقی ، محمد رضا ، « غرب زدگی از نگاه زنده یاد جلال آل احمد » نامه پژوهش ، سال دوم ، شماره ۷، زمستان ۱۳۷۶، صص ۳۵۷-۳۴۳.
۶۰- دریفوس ، هیوبرت و رابینو، پل ، میشل فوکو: فراسوی ساختگرایی و هرمنوتیک، ترجمه حسین بشیریه ، تهران : نی ، ۱۳۷۶.
۶۱- دهقان هراتی ، نورسته ،«‌رابطه اعتماد به نفس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره‌راهنمایی شهرستان خاتم در سال تحصیلی ۸۰-۷۹» ، طرح تحقیقاتی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ، مدیریت آموزش و پژوهش ، ۱۳۸۱.
۶۲- دیوب ، اس ، سی . ، نوسازی و توسعه : جستجوی قالب های فکری بدیل، ترجمه احمد موثقی ، تهران : قومس ، ۱۳۷۷.
۶۳- رابرتسون ، رونالد ، جهانی شدن ، ترجمه کمال پولادی ، تهران : ‌ثالث ، چاپ دوم ، ۱۳۸۵.
۶۴- ربیعی ، علی،‌جامعه شناسی تحولات ارزشی ، با نگاهی به رفتار شناسی رأی دهندگان در دوم خرداد ۱۳۷۶، تهران : فرهنگ و اندیشه ، ۱۳۸۰.
۶۵- رزاقی ، ابراهیم ، «‌تهاجم فرهنگی و الگوی مصرف » ، نمایه پژوهش ، شماره ۲۸-۲۷، پاییز و زمستان ۱۳۸۲، صص ۶۵-۵۳.
۶۶- رزاقی ، سهراب « پارادایم های روشنفکری دینی در ایران معاصر» ، نامه پژوهش، سال دوم ، شماره ۷، زمستان ۱۳۷۶، ۹۷-۷۱.
۶۷- رشید پور ، مجید ، « روحیه اعتماد به نفس در کودکان » مجله پیوند ، شماره ۱۱۳، اسفند ۱۳۷۶.
۶۸- رضا جویی، ناصر ، «تغییر یا تحول فرهنگی» ، نقل شده در : بررسی تحولات فرهنگی – اجتماعی استان لرستان در دو دهه اخیر : مجموعه مقالات؛ همایش شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، تهران : موسسه فرهنگی انتشاراتی ، ۱۳۸۰، صص ۱۳۳-۱۱۹.
۶۹- رفیع پور ، فرامرز ، آناتومی جامعه ، مقدمه‌ای بر جامعه شناسی کاربردی ، تهران : شرکت سهامی انتشار، ۱۳۷۸.
۷۰- ـــــــــــــــــ ، توسعه وتضاد ، تهران : دانشگاه شهید بهشتی ، ۱۳۷۶.
۷۱- روح الامینی ، محمود ، زمینه فرهنگ شناسی ، تهران : عطار ، ۱۳۶۸.
۷۲- روشه ، گی ، تغییرات اجتماعی ، منصور وثوقی ،‌تهران : نی ، ۱۳۶۶.
۷۳- ریتزر ، جورج ، نظریه های جامعه شناسی ، ترجمه احمد رضا غروی زاد ، تهران : جهاد دانشگاهی ، ۱۳۷۳.
۷۴- رینولدز، چارلز ، وجوه امپریالیسم ، ترجمه حسین سیف زاده ، تهران : وزارت امور خارجه، ۱۳۷۱.
۷۵- زارع، عباس،« بررسی تأثیرات فرهنگی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بر جوانان یزدی » ، طرح تحقیقاتی کارشناسی ارشد ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ، مدیریت آموزش و پژوهش ، ۱۳۸۳.
۷۶- زند رضوی ، سیامک ، «‌بررسی علل نگرش نوجوانان و جوانان ۱۸-۱۵ ساله به فرهنگ غرب و راههای مقابله با آن در شهر کرمان » طرح تحقیقاتی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ، ۱۳۷۴.
۷۷- ساروخانی ، محمد باقر ، جامعه شناسی ارتباطات ، تهران : اطلاعات ، ۱۳۷۱.
۷۸- ساعی ، احمد، نظریه های امپریالیسم ، تهران : قومس ، چاپ دوم ،۱۳۷۸.
۷۹- سراج زاده ، حسین ، « نگرش ها و رفتارهای دینی نوجوانان تهرانی و دلالت های آن برای نظریه سکولار شدن » ، نمایه‌پژوهش ، سال دوم ، شماره ۷و۸ ، پاییز و زمستان ۱۳۷۷، صص ۱۲۰-۱۰۵.
۸۰- سردار آبادی ، خلیل الله ،«‌دولت مطلقه مدرن و عدم شکل گیری توسعه سیاسی در ایران » ، نقل شده در : رسول افضلی دولت مدرن در ایران ، قم : دانشگاه مفید ، ۱۳۸۶ ، صص ۳۶۱-۳۱۱.
۸۱- سرمد ، غلامعلی ، « بررسی رابطه‌اعتماد به نفس با نمرات ریاضی دانش آموزان راهنمایی » ، مجله تربیت ، دوره‌۷، شماره‌۵، بهمن ۱۳۷۴.
۸۲- سروش ، عبدالکریم ، قبض و بسط تئوریک شریعت ، تهران : صراط ،۱۳۷۰.
۸۳- سیف زاده،حسین،نظریه های مختلف‌درباره راههای گوناگون نوسازی ودگرگونی سیاسی، تهران:قومس، ۱۳۷۳.
۸۴- ــــــــــــــــ ،‌« نگاهی جامعه شناختی به ساخت دولت در جمهوری اسلامی ایران »‌، نقل شده در :رسول افضلی (گردآورنده ) ، دولت مدرن در ایران ، قم : دانشگاه مفید ، ۱۳۸۶.صص ۲۸۲-۲۴۷.
۸۵- شایگان ، داریوش ، آسیا در برابر غرب ، تهران : باغ آیینه ،۱۳۷۱.
۸۶- ــــــــــــــــــ ، بت های ذهنی و خاطره‌ازلی ، تهران : امیرکبیر ، ۱۳۷۱.
۸۷- شرفی ، محمد رضا ، جوان و بحران هویت ، تهران : سروش ، ۱۳۷۹.
۸۸- صحیفه‌نور ، تهران : سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی ، ج اول و ج چهارم .
۸۹- طاهری ، محمد رضا ،«‌جهانی شدن و هویت فرهنگی »، نمایه پژوهش ، سال ششم ، شماره ۲۴-۲۳، پاییز و زمستان ۱۳۸۱، صص ۳۵-۲۷.
۹۰- عابدی اردکانی ، محمد ، سنت و نوسازی سیاسی ، یزد ، ریحانه الرسول ، ۱۳۸۱.
۹۱- ــــــــــــــــ ، « فرهنگ و ارتباطات »،‌کاوش نامه علوم انسانی، سال اول ، پیش شماره ۱، بهار و تابستان ۱۳۷۹، صص ۱۳۹-۱۱۲.
۹۲- عاملی ، سعید رضا ،«‌جهانی شدن ها و جامعه جهانی اضطراب » ، نامه علوم اجتماعی ، شماره ۲۱ ، مهر ۱۳۸۲،صص ۱۷۵-۱۴۳.
۹۳- عبدالغنی زاده ، محمد ،« شناخت علل گرایش به فرهنگ بیگانه در میان نسل جوان ونوجوان استان سمنان » ، نقل شده در : پژوهش فرهنگی استان ها ؛ گرد آوری شده توسط معاونت پژوهشی و آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تهران : سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ۱۳۷۸،صص۹۸-۹۵.
۹۴- عبداللهی ، محمد ،« جامعه شناسی بحران هویت ، مبانی عینی و ذهنی هویت جمعی در ایران و تأثیر بر دینامیسم مبادله فرهنگی ایران با جهان » ، نامه پژوهش ، سال دوم ، شماره ۲و۳، پاییز و زمستان ۱۳۷۵، صص ۱۶۱-۱۲۵.
۹۵- عبدی ، عباس و گودرزی ، محسن ، تحولات فرهنگی در ایران ، تهران : ‌روش ، ۱۳۷۸.
۹۶- فرخجسته ، هوشنگ ،« مباحث نظری درباره‌ ویژگی های جوامع سنتی و مدرن»، نقل شده در : کتاب توسعه ، تهران : قومس ، جلد سوم ، ۱۳۷۱.
۹۷- فوران ،جان ، مقاومت شکننده : تاریخ تحولات اجتماعی ایران ، از صفویه تا سالهای پس از انقلاب اسلامی ، ترجمه احمد تدین ، تهران : موسسه خدمات فرهنگی رسا ، چاپ دوم ، ۱۳۷۸.
۹۸- فوکو، میشل ،« سراسر بینی » ، ترجمه ناهید موید حکمت ، فرهنگ ، کتاب پانزدهم ، موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی ، ۱۳۷۲، صص ۳۶-۱۵.
۹۹- قادری ، حاتم ، اندیشه های سیاسی در قرن بیستم ، تهران : سمت ، ۱۳۷۹.
۱۰۰- قاضیان ، حسین علی ، « مبادی جامعه شناسی اندیشه جلال آل احمد با تأکید توسعه» ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، تهران : دانشگاه تربیت درس ، دانشکده علوم انسانی ، ۱۳۷۰.
۱۰۱- قوام ، عبدالعلی ، توسعه سیاسی و تحول ادارای ، تهران : قومس ، ۱۳۷۱.
۱۰۲- ــــــــــــــ ، نقد نظریه های نوسازی و توسعه‌ سیاسی : بررسی مسائل نظریه پردازی در باب نوسازی و توسعه سیاسی در جهان سوم ، تهران : دانشگاه شهید بهشتی ، ۱۳۷۴.
۱۰۳- کاتوزیان ، محمد علی همایون ، اقتصاد سیاسی ایران از مشروطیت تا پایان سلسله پهلوی ، ترجمه محمد رضا نفیسی و کامبیز عزیزی ، تهران : مرکز چاپ سوم ، ۱۳۷۲.
۱۰۴- ــــــــــــــــــــــــــــ ، تضاد دولت و ملت و نظریه‌تاریخ و سیاست در ایران ، ترجمه علیرضا طیب ، تهران :‌نی ، ۱۳۸۰.
۱۰۵- کچوئیان ، حسین ، « رویکردهای مختلف در مورد ارتباط فرهنگ ها :‌تبادل فرهنگی یا تهاجم فرهنگی »، نامه پژوهش،‌سال اول ، شماره ۲و۳، پاییز و زمستان ۱۳۷۵، صص ۴۴-۳۵.
۱۰۶- کریمی ، سلیمان ، «‌بررسی تأثیر برنامه های تلویزیونی بیگانه بر فرهنگ مردم بندر عباس » ،‌پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته پژوهشگری علوم اجتماعی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ،زمستان ۱۳۷۵.
۱۰۷- کلمز، هریس و همکاران ، روش های تقویت عزت نفس در نوجوانان ، ترجمه پروین علی پور ، مشهد : آستان قدس رضوی .
۱۰۸- کوثری ، مسعود ، آسیب شناسی فرهنگی ایران در دوره‌قاجار ، تهران : مرکز بازشناسی اسلام و ایران ، ۱۳۷۹.
۱۰۹- گازیوروسکی ،‌مارک . ج ، سیاست خارجی آمریکا و شاه ، ترجمه فریدون فاطمی، تهران : مرکز ، ۱۳۷۱).
۱۱۰- گل محمدی شورکی ، شهین ،‌« بررسی دیدگاه های دانشجویان مراکز آموزش عالی میبد در خصوص تهاجم فرهنگی»، طرح تحقیقاتی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، ۱۳۷۹.
۱۱۱- لاور ، رابرت . اچ ،‌دیدگاههایی درباره دگرگونی اجتماعی ، ترجمه کاووس سید امامی ، تهران : مرکز نشر دانشگاهی ، ۱۳۷۳.
۱۱۲- لش ، اسکات ، جامعه شناسی پست مدرنیسم ، ترجمه حسن چاوشیان ، تهران : مرکز ،۱۳۸۳.
۱۱۳- لمبتون ، آن . کی . اس ، نظریه‌دولت در ایران ، ترجمه چنگیز پهلوان ، تهران : گیو، چاپ دوم ، ۱۳۷۹.
۱۱۴- مایر ، جرالدام و سیرز، دادکی (‌گرد آوران ) پیشگامان توسعه ، ترجمه علی اصغر هدایتی و علی یاسری ، تهران: سمت ،۱۳۶۸.
۱۱۵- مجتهد شبستری ، محمد ،هرمنوتیک ، کتاب و سنت ، تهران : طرح نو ،‌جلد چهارم ، ۱۳۷۹.
۱۱۶- محتاجی ، مرضیه و قلی پور ، آزاده و زارع ، زهرا ، «‌میزان گرایش دختران دبیرستان یزدی به فرهنگ غرب » ، طرح تحقیقاتی کارشناسی ، رشته پژوهشگری علوم اجتماعی ، دانشگاه پیام نور مهریز ، ۱۳۸۰.
۱۱۷- محمدی ، شهلا، «‌رابطه عزت نفس با نمرات ریاضی دانش آموزان کلاس پنجم شهرستان مرودشت » ، طرح تحقیقاتی ، بهار ۱۳۷۸.
۱۱۸- محیط طباطبایی ، محمد، مجموعه آثار میرزا ملکم خان ، تهران : علمی ، ۱۳۲۷.
۱۱۹- مدد پور ، محمد ، سیر تفکر معاصر ، تهران : تربیت ، پنج جلد ، ۱۳۷۲.
۱۲۰- مدنی، جلال الدین ، تاریخ تحولات سیاسی و روابط خارجی ایران ، قم:دفتر انتشارات اسلامی ، جلد دوم ، بی‌تا.
۱۲۱- مراغه‌ای ، رحمت الله ( گردآورنده)، نوسازی جامعه ، تهران : جبیبی ، ۲۵۳۵.
۱۲۲- مسعودی فر، احمد رضا ،« بررسی عوامل گرایش نوجوانان ۱۸-۱۵ ساله دبیرستان های مشهد به فرهنگ بیگانه»، طرح تحقیقاتی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان ، بی تا .
۱۲۳- مطلبی ، مسعود ، «‌تکوین دولت مطلقه مدرن در ایران » ، نقل شده در : رسول افضلی ( گرد آورنده ) ، دولت مدرن در ایران ، قم : دانشگاه مفید ، ۱۳۸۶، صص ۲۴۶-۱۹۱.
۱۲۴- معتمد نژاد، کاظم ، « ریشه ها و شیوه های سلطه فرهنگی و ارتباطی جهان » ، نامه پژوهش ، شماره ۲۸-۲۷، پاییز و زمستان ۱۳۸۲، صص ۹۰-۸۱.
۱۲۵- منصوری ، جواد ، شناخت استکبار جهانی ، مشهد : مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی ، ۱۳۶۷.
۱۲۶- منطقی ، مرتضی ،«‌استفاده از روان شناسی یادگیری در تهاجم فرهنگی به جوانان »، نمایه پژوهش، شماره ۲۸-۲۷، پاییز و زمستان ۱۳۸۲، صص ۷۵-۶۷.
۱۲۷- منوچهری ، عباس ، «‌شریعتی و پژوهش مدرنیته » ، نامه پژوهش ، سال دوم ، شماره‌۷، زمستان ۱۳۷۶.،۳۷۵-۳۵۷.
۱۲۸- موثقی، احمد ، نوسازی و اصلاحات در ایران ،‌تهران : نشر قومس، ۱۳۸۵.
۱۲۹- مورگنتا،هانس .جی ، سیاست میان ملتها ، ترجمه حمیرا مشیرزاده تهران : دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ، ۱۳۷۴.
۱۳۰- مولانا ، حمید ،‌«‌موج های جدید در تهاجم فرهنگی » ، نامه پژوهش ، سال اول ، شماره ۲و۳ ، پاییز و زمستان ۱۳۷۵، صص ۴۸-۲۷.
۱۳۱- میر موسوی ، علی ، اسلام، سنت و دولت مدرن ، تهران : نشر نی ،۱۳۸۴.
۱۳۲- میلانی ، عباس ، تجدد و تجدد ستیزی در ایران ، تهران : آتیه ، ۱۳۷۸.
۱۳۳- نراقی ،‌احسان ، آنچه خود داشت ، تهران : امیرکبیر ، ۱۳۵۵.
۱۳۴- نقیب زاده ، احمد ، « مطالعه تطبیقی تحول دولت مدرن در غرب و ایران »، نقل شده در : رسول افضلی (گردآورنده )‌دولت مدرن در ایران ، قم : دانشگاه مفید ، ۱۳۸۶ صص ۱۹۰-۱۶۳.
۱۳۵- نوربرگ هاج، هلنا ، «‌عوامل روانی تجدد گرایی در جوامع سنتی »، فرهنگ مردم ، سال سوم ، شماره ۱۰، تابستان ۱۳۸۳، صص ۲۴-۵.
۱۳۶- نوذری ، حسینعلی ، پست مدرنیته و پست مدرنیسم ، تهران : نقش جهان ، ۱۳۷۹.
۱۳۷- ــــــــــــــــ ، صورتبندی مدرنیته و پست مدرنیته ، تهران : نقش جهان ، ۱۳۷۹.
۱۳۸- واعظی ، حسن ، استراتژی سلطه : تهدیدات ، راهبردها ، تهران : سروش ، ۱۳۸۱.
۱۳۹- وبر، ماکس،جامعه و اقتصاد ، ترجمه عباس منوچهری و مهردادترابی نژاد و مصطفی عمار زاده ، تهران: مولی،۱۳۷۲.
۱۴۰- وریج کاظمی ، عباس و فرجی ، مهدی ،« عرفی شدن و زندگی روزمره »، نامه علوم اجتماعی ، شماره ۱۱،مهر ۱۳۸۲، صص ۲۶۹-۲۴۳.
۱۴۱- هاجسون ، مارشال ، « روز آمدی ( تجدد) وتحول غرب» ، ترجمه فرهنگ رجایی ، فرهنگ، کتاب پانزدهم ، مؤسسه مطالعات و پژوهش های فرهنگی ، ۱۳۷۲، صص ۱۷۰-۱۳۷.
۱۴۲- یوسفی اشکوری ، حسن ، «‌ سنت ، تجدد و نقش روشنفکران » ، فرهنگ توسعه ، سال چهارم ، شماره ۱۹، مرداد و شهریور ۱۳۷۴، صص۴۱-۳۷.

ب- منابع خارجی :
۱-Almond,Gabriel,Political Development:Essay in Heuristic Theory,Boston:Little,Brown, 1970.
۲- Apter David E.,”The Role of traditionalism in the Political modernization of Ghana and uganda ” , in David , E.Apter(ed.) , SomeConceptual Approaches to the Study of Modernization , New Jersey : Prentice – Hall, INC .,1968, pp.113-136.
۳- Banani , Amin , The Modernization Iran :1921-1941. Stanford: Standford University Press, 1961.
۴-Eisenstadt , N. , Tradition , Change and Modernity , Newyork: Johan wiley and Sons , 1973.
۵- Friedrich , G arl j . Tradition and Authority , London: Macmillan , 1972.
۶- Giddens , Antony , the Consequences of Modernity, London :Cambridge ,1991.
۷-Gusfield , Joseph R. “Tradition and Modernity :Misplaced Polarrities the Study of Social Change ” , American Journal of Sociology , Vol 72, Jannary 1976,pp.351-362.
۸-Hagen, Everett E . ,On the theory of Social Change , Home wood: fhe Dorsey Press , Inc , 1962.
۹- . ـــــــــــــــــــ,”British Personality and the Industrial Rvolution: the Historical Evidence” , in Tom Burns and S.B.Saui (eds.) Social Thory and Economic Growth London: Tavistock Publications Ltd-1967 .pp.1-50.
۱۰-Hoselitz ,Bert f ., “Tradition and Economic Growth ” , in Ralph Braibanti and Joseph J.Spengler (eds.) , Trandition, Valuse , and Socio– Economic Development ,Durham:puke university press,1961,pp97-113.
۱۱-Huntington , “the Change to Change :Modernization , Development and Politics ” , in LiouisJ. Cantori and Andrew H.Ziegler , jr(eds.) , Camparative politics in the post Behavioral Era, Boulder .Colorado :lynne Rienner Publisher , 1988-pp355-384.
۱۲- Inkeles ,Alex and Smit, David H , .Becoming Modern: Individual Change in Six Developing Countries , Cambridge : mass. Harvard university Press,1974.
۱۳-ـــــــــــــــــ, Exploring Individual Modernity , Newyourk :Columbia University Press , 1983.
۱۴-Kotari ,Rajni,”Tradition and Modernity Revisited”:,Government and opposition,No.3,1968, pp.273-293.
۱۵- Lerner , Daniel , The Passing of Traditional Society : Modenizing the Middle East , Glencoe ,III: the free, 1958.
۱۶-Levine , Robert A ., Culture Behavior and personality , 2d .ed., Hawthone , N.y.Aldine , 1982.
۱۷- Levy ,Marion J.,”Patterns (Structures) of Modernization and Political Development ” , Annols of the American Academy , Vol , 385, March 1965, pp .29-40.
۱۸- Mc Clelland , David C. “Business Drive and National Achievement “, in Amitai Etzioni and Era Etzioni (eds.), Social Change , Newyork :Basic Books , Inc , 1964.pp.150-180.
۱۹-ــــــــــــــ, The Achieving Socity , Newyork :the Free Press , 1961.
۲۰- Nasr , Seyyed Hossein, Traditional Islam in the Modern world , London and Newyork :1987.
۲۱- Pye,Lucian w. , Politics ,personality and Nation Buliding Burma”s Search for Identity :New Haven: Yale University Press ,1962.
۲۲- Rudolph , Lioyd , Rudolph , Susanne Hoeber , The Modernity of Tradition:Political Development in India , Chicago :University of Chicago Press , 1967.
۲۳-Shils , Edward , “Tradition and Liberty :Antinomy and Interdependece ” , Ethics , Vol XLV III, No.3 , 1958 ,pp.160-180.
۲۴-Spengler , Joseph J. , ” Theory . Ideology , Non – Economic Values , and Politico- Economic- Deve lopment ” , in Ralph Braibanti and Joseph J.Spengler (eds.), Tradition,Valuse , and Socio – Economic Development , Durham:Pucke University press , 1961,pp.3-57.

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.