پاورپوینت کامل المنقذ من الضلال و الموصل الی ذی العزه و الجلال ۱۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل المنقذ من الضلال و الموصل الی ذی العزه و الجلال ۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل المنقذ من الضلال و الموصل الی ذی العزه و الجلال ۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل المنقذ من الضلال و الموصل الی ذی العزه و الجلال ۱۹ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۳.۱ ترجمههای فارسی کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله
۶ وابستهها
ساختار
کتاب مشتمل بر مقدمه محقق، مقدمه نویسنده و ده عنوان است.
گزارش محتوا
این کتاب را غزالی در اواخر عمرش نزدیک به پنج سال پیش از وفاتش (نزدیک ۵۰۰ق) نوشته است. او در این اثر داستان حیات فکریش از زمان کودکی تا کهولت را ذکر کرده است. [۱].
به تعبیر دیگر دربردارنده خلاصه و عصاره عقاید و معرف تحول روحی و سیر معنوی او است.
محقق اثر در توضیح آنچه سبب نگارش کتاب شده مینویسد: موضوع کتاب نادر و جدید است؛ چراکه عقل بشری را برای ما تصویر میکند و تلاش میکند که حقیقت را مورد بررسی قرار دهد. این عقل بسیار تشنه ادراک حقایق امور است و نسبت به شناخت غریزه یا فطرت الهی که در طبیعت انسان نهاده شده تشنه است. این تشنگی یا حس کنجکاوی همان است که غزالی را از کودکی تا نفوذ در اعماق این دریای ژرف پیش برد تا شجاعانه به هر مشکلی حمله برد و در هر ورطهای فرو رود و از عقاید هر فرقهای تفحص کند و اسرار هر مذهبی را کشف نماید. هدف او تمییز بین محق و مبطل و متسنن و بدعتگذار بود.[۲]
غزالی خود در مقدمه کتاب مینویسد: همواره در عنفوان جوانی پیش از بیست سالگی تا الآن (پنجاه سالگی) … اسرار مذهب هر طایفهای را کاوش کردهام تا بین محق و مبطل و متسنن و مبتدع تمایز بگذارم. هیچ باطنی را رها نکردهام، مگر اینکه دوست داشتهام که بر بطانت او آگاهی یابم. و هیچ ظاهری را رها نکردهام، مگر اینکه خواستهام بدانم حاصل ظهارت او چیست. و افکار هیچ فیلسوفی را مورد مطالعه قرار ندادهام مگر اینکه قصد کردهام بر کنه فلسفه او اطلاع یابم… .[۳]
بنابراین غزالی در مذاهب رایج در زمانش که عبارت از کلام، فلسفه، باطنیه و صوفیه بوده با هدف جستجوی حقیقت تأمل میکرده است[۴].
غزالی طرق صوفیه را مبتنی بر علم و عمل دانسته است. از دیدگاه او نتیجه عمل ایشان قطع عقبات نفس (نجات از خطرهای سخت و ورطههای مشکل که هوای نفس بر انسان عارض میکند) و پاکی از اخلاق مذموم و صفات خبیث است تا بدینوسیله قلب را از غیر خدا پاک کرده و به ذکر خداوند زیور بخشند. او که علم برایش آسانتر از عمل بوده، با مطالعه کتابهای تصوف چون قوت القلوب ابوطالب مکی و کتب حارث محاسبی و جنید و شبلی و بایزید بسطامی شروع به تحصیل علم ایشان میکند و مینویسد: به یقین دانستم که صوفیه ارباب احوال هستند نه اصحاب اقوال، و آنچه تحصیل آن به شیوه علمی ممکن بود را کسب کردم. و باقی نماند جز آنچه که با شنیدن و یادگیری راهی به سوی آن نبود بلکه تنها با ذوق و سلوک میشد بهدست آورد[۵].
او شهوات دنیا را به مثابه زنجیرهایی بر پای آدمی دانسته که او را از کوچ از دنیا باز میدارد: شهوات دنیا با زنجیرهایش مرا به ماندن میکشاند و منادی ایمان ندا میدهد: کوچ! کوچ! پس از عمر اندکی بیشتر نمانده و سفر پیش رویت طولانی
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 