پاورپوینت کامل العالم فی فلسفه ابن رشد الطبیعیه ۲۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل العالم فی فلسفه ابن رشد الطبیعیه ۲۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل العالم فی فلسفه ابن رشد الطبیعیه ۲۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل العالم فی فلسفه ابن رشد الطبیعیه ۲۱ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله
۶ وابستهها
ساختار
کتاب حاوی تصدیر از دکتر عاطف عراقی، مقدمه مؤلف و متن اصلی در ۵ فصل و یک خاتمه است.
گزارش محتوا
در مقدمه دکتر عاطف عراقی بر کتاب، از کار زینب عفیفی در این اثر تقدیر شده و اندکی درباره وضعیت علمی نویسنده و اندیشه ابن رشد توضیح داده شده و اشارهای هم به مطالب مطرحشده در کتاب، شده است[۱].
زینب عفیفی در این کتاب به بحث درباره موضوع «عالم» در نگاه ابن رشد پرداخته است. ابن رشد اهمیت بسیاری به این موضوع داده است و این بحث را از جوانب مختلفی از زاویه فیزیک و متافیزیک و اخلاق و سیاست و… بررسی کرده است.
دنیا در نزد او بهجز منظومهای از منظومههای سهگانه که فلسفه ابن رشد حول آن دور میزند (الله تعالی، جهان، انسان) نیست. نظریات ابداعی و ابتکاری ابن رشد در این بخش است که آشکار میشود و در این زمینه تفاوتی میان کتابهای تألیفی خودش و شروح و تلخیصات و تعلیقاتش بر بزرگان فلسفه یونان چون ارسطو و شارحان آن و بطلمیوس و اقلیدس و جالینوس و… نیست.
پژوهشگران، به جوانب مختلف فلسفه ابن رشد پرداخته و از جوانب متعددی این مباحث را مطرح کردهاند، ولی عموما در اهتمام به مجال فلسفه طبیعی ابن رشد – بهخصوص نظریات وی درباره جهان در این فلسفه – اهمال ورزیدهاند. گویا این اهمال ریشه در این داشته باشد که آنان ابن رشد را در این زمینه، صرفا ناقل میراث ارسطویی و در بهترین تقدیر، شارح آثار ارسطو میدانند و معتقدند وی چیز جدیدی در عرصه فلسفه طبیعی، عرضه نکرده است. اما دقت در فلسفه طبیعی ابن رشد، اشتباه بودن این نظر را ثابت میکند؛ چراکه ابن رشد از شرح و تفسیر و تعلیق آثار ارسطو گذر کرده و توانایی این را دارد که مکتب خاص خودش را در این زمینه داشته باشد. او اکثر اندیشهها را از فیلتر انتقادی عقلانی خودش رد میکند؛ آنچه را با دلیل و برهان سازگار است، قبول و آنچه را مخالف برهان است، رد مینماید[۲].
از جمله امور مهم در فلسفه و شخصیت ابن رشد این است که وی بهمثابه همزه وصلی میان اندیشه فلسفی اسلامی و اندیشه لاتینی غربی بوده است. او چه در نوشتههای خودش و چه در شروح و تعلیقاتش، اثر بزرگی در روند اصلاح و روشنگری غربی – که در ابتدای قرن شانزدهم میلادی در اروپا آغاز شد – داشت. اساس روشنگری غربی بر تجربه و روش علمی و اهتمام به عالم و طبیعت و عدم اکتفا به ماورای طبیعت، استوار بود. درهرحال ما نمیتوانیم تأثیرگذاری آرای ابن رشد در تطور مناهج و جزئیات علوم را نادیده بگیریم.
ازاینرو، دکتر زینب عفیفی سعیش را در این کتاب بر این میگذارد که نگاه ابن رشد به جهان را از نظر فلسفه طبیعی نشان دهد. وی نخست بر خود لازم میداند که اصول عام و مبادی کلیای را که بر اساس آن تفسیر موجودات عالم و پدیدههای آن – قبل از پرداختن به عناصر و اجزا و پدیدهها – را ممکن میسازد، بیان کند. دلیل پرداختن به این اصول، این است که ابن رشد از نگاه یک فیلسوف به عالم نگاه میکند، نه یک دانشمند طبیعی جزیینگر. درهرحال نویسنده مباحث این کتاب را در ۵ فصل، مطرح میکند[۳].
در فصل اول کتاب به بیان مبادی موجودات و لواحق و علل آنها پرد
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 