پاورپوینت کامل تفسیر المحیط الاعظم ۲۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل تفسیر المحیط الاعظم ۲۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تفسیر المحیط الاعظم ۲۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل تفسیر المحیط الاعظم ۲۲ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ ساختار
۲ منابع تفسیر
۳ پانویس
۴ منابع مقاله
۵ وابستهها
ساختار
نویسنده در نگارش تفسیر، در ابتدا بر شیوه مفسران بهگونه ظاهرى آیات را تفسیر مىکند و آنگاه روایات را بر اساس منابع فریقین مىآورد و سپس به تأویل آیات مىپردازد.
در نقل مطالب و حقایق به تفسیر مجمع البیان، کشاف، تأویلات ملا عبدالرزاق کاشانى معروف به تفسیر ابن عربى و بحر الحقایق نجمالدین دایه تکیه مىکند و در ژرفانگرى و استحکام مطالب، سنگ تمام مىنهد.
وى کتاب را بر اساس توضیحى که در مقدمه آورده در هفت جلد سامان داده است و بر مجموع آن پیشدرآمدى مفصل در هفت بخش نگاشته است که ضمن آن از تفسیر و تأویل و وجوب نقلى و عقلى آن و فرق آن دو با هم، آیات آفاقى و تطبیق آن با آیات قرآنى، حروف آفاقى و تطبیق آن با حروف قرآن، کلمات آفاقى و تطبیق آن با کلمات قرآن، کتاب آفاقى تفصیلى و تطبیق آن با کتاب الهى و قرآن اجمالى، تبیین شریعت، طریقت و حقیقت و بیان توحید و اقسام و مراتب آن، سخن به میان آورده است. تمام این مطالب را در مقدمات هفتگانه مطرح نموده و سپس به تفسیر قرآن از سوره فاتحه تا آخر قرآن (سوره ناس) پرداخته است.
منابع تفسیر
مفسر در تفسیر از منابع متعددى که مورد اعتماد بوده استفاده نموده است که عبارتند از:
تفسیر مجمع البیان طبرسى: وى در این باره گوید: انگیزه من از نقل مطالب تفسیر مجمع البیان بدان خاطر است که آن تفسیر معتبرى است که تمام علماى امامیه بر آن اعتماد دارند و آن بر شیوه روایات اهلبیت(ع) مىباشد.
تفسیر کشاف زمخشرى: وى آن را نیز تفسیرى معتبر و مورد اعتماد محققان معتزلى مىداند که به روش اهل سنت نگاشته شده است.
تأویلات شیخ نجمالدین رازى: وى مىگوید از این کتاب نقل قول مجرد مانند دو تفسیر گذشته نکردم، بلکه منظورم از نقل قول از آن براى نشان دادن تفاوت کلام خود با کلام او و اختلاف کشف من با کشف او بود، وگرنه بحمدالله از این کتاب بىنیاز هستم.
تأویلات ملا عبدالرزاق کاشانى: وى انگیزهاش از نقل این منبع، تبیین دو طریق توحیدى است؛ زیرا کاشانى در تأویلات از توحید اجمالى سخن رانده، ولى نویسنده در تفسیر از توحید تفصیلى دفاع کرده که شیوه اهل الله و ارباب تحقیق است.
آیتالله حسنزاده آملى، مبانى تفسیرى سید حیدر آملى را با سه عنوان ولایت تفسیر انفسى و علم حروف چنین تبیین مىنماید:
ولایت: آثار ایشان همه شاهدند که آن بزرگوار، با ولایت عجین بوده است. وى مىفرماید: «آنچه من دارم از ولایت دارم». آرى ولایت، باب رحمت خداوند است. ما هم هرچه داریم از ولایت داریم. این حرف از روى تعصب مذهبى نیست. بنده دینم را به تقلید از آبا و اجداد و محیط و قبیلهام نگرفتهام. الحمد لله ربّ العالمین با بصیرت دین را پذیرفتم.
تفسیر انفسى: در کتب عرفان نظرى و عملى که سلسله عرفا درباره آیات قرآنى، تفاسیر و بیاناتى دارند، در ارتباط با آن تفاسیر، اصطلاحى دارند عظیم و پرمعنى که مىفرمایند: این بیانات تفسیر انفسى قرآن کریم است. اینان تفاسیرى که نوشتند تفاسیر انفسى است. فقیه، آیات مربوط به فقه را از قرآن جدا و بحث مىکند [این را] آیات الأحکام [یا فقه القرآن گویند] این خوب است. ادیب با توجه به مسائل ادبى از قرآن شواهدى ذکر مىکند؛ لیکن قرآن، الفاظ ادبى و آیات الأحکام تنها نیست. اصول دین و حقایق مبدأ و معاد هم دارد.
مقامات انسان و مدارج و معارج آنها را بیان کرده است. اهل عرفان، آ
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 