پاورپوینت کامل یاد خدا و آرامش دل ۱۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل یاد خدا و آرامش دل ۱۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل یاد خدا و آرامش دل ۱۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل یاد خدا و آرامش دل ۱۳ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل یاد خدا و آرامش دل ۱۳ اسلاید در PowerPoint

کلیدواژه: قلب، آرامش، دل، یاد خدا، قلوب.

پرسش: در آیه ۲۸ سوره‌ رعد، خداوند می‌فرماید: «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، در برخی ترجمه‌ها نوشته شده است: «آگاه باشید، تنها با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد». سؤال این است که در ترجمه از کلمه «تنها» استفاده شده است؛ در صورتی که ما انسان‌ها در زندگی‌مان با خیلی چیزها احساس آرامش می‌کنیم. این چگونه قابل توجیه است؟ (می‌دانیم که انسان از راه‌های مختلفی به آرامش دست می‌یابد. با این وجود، اگر تنها راه رسیدن به آرامش را یاد خدا بدانیم، آیا ادعایمان منطبق بر واقعیات است؟!)

پاسخ:

فهرست مندرجات

۱ – انحصار و اختصاص
۲ – تقدیم و تأخیر
۳ – تقدیم و تأخیر در زبان عربی
۴ – یاد خدا سبب آرامش
۵ – پانویس
۶ – منبع

انحصار و اختصاص

تقدیم و تأخیر

صاحب‌نظران در ادبیات عرب دست‌کم چهار راه برای انحصار و اختصاص بیان کرده‌اند که یکی از آنها «تقدیم ما هو حقه التأخیر» است؛ یعنی آنچه را معمولاً آخر جمله ذکر می‌شود، در ابتدای آن ذکر کنیم. («و للقصر طرق أربع مشهوره و طرق کثیره غیر مشهوره، أما الأربع المشهوره فهی:
أ. النفی و الاستثناء و هنا یکون المقصور علیه ما بعد أداه الاستثناء مثل:لا یفوز إلا المجد فالفوز مقصور و المجد مقصور علیه و هو قصر صفه علی موصوف؛ ب. «انما» و یکون المقصور علیه مؤخرا وجوبا و قد تقدم کلام عبد القاهر علی انما نحو: انما الحیاه تعب فالحیاه مقصوره و التعب مقصور علیه و هو قصر موصوف علی صفه؛ ج. العطف بلا أو بل أو لکن فإن کان العطف بلا کان المقصور علیه مقابلا لما بعدها نحو:الأرض متحرکه لا ثابته و إن کان العطف ببل أو لکن کان المقصور علیه ما بعدهما نحو ما الأرض ثابته بل متحرکه و ما الأرض ثابته لکن متحرکه؛ ه. تقدیم ما حقه التأخیر و هنا یکون المقصور علیه هو المقدم نحو علی الرجال العاملین نثنی. و هناک طرق أخری للقصر غیر هذه الأربع منها ضمیر الفصل نحو علی هو الشجاع و منها التصریح بلفظ «وحده» الحالیه أو لیس غیر نحو أکرمت

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.