پاورپوینت کامل مکان بهشت ۳۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مکان بهشت ۳۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مکان بهشت ۳۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مکان بهشت ۳۶ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل مکان بهشت ۳۶ اسلاید در PowerPoint
کلیدواژه: بهشت، زمین.
پرسش: اگر گستره و بزرگی بهشت با گستره آسمانها و زمین برابری میکند و هم اکنون وجود دارد، کجاست؟ و چنین موجود بزرگی، اگر مادّی است، چرا با ابزار علمی، قابل رؤیت نیست؟
فهرست مندرجات
۱ – بهشت برزخی
۲ – سه نظریه در باره پاورپوینت کامل مکان بهشت ۳۶ اسلاید در PowerPoint
۲.۱ – آسمان
۲.۲ – بینیازی بهشت از مکان
۲.۲.۱ – نظر صدر المتألهین
۲.۳ – باطن جهان
۲.۳.۱ – تشبیه بهشت
۲.۳.۲ – حدیثی از امام علی
۳ – نتیجه
۴ – پانویس
۵ – منبع
بهشت برزخی
در پاسخ این سؤال میتوان گفت که آنچه از ظاهر قرآن و احادیث در این باره استنباط میشود، این است که بهشت برزخی، در باطن همین جهان مادّه است. طبق احادیث، ارواح نیکوکاران پس از مرگ، در قالب مثالی در باغی از باغهای بهشت، متنعّماند و ارواح تبهکاران در گودالی از گودالهای دوزخ، معذّباند. اینگونه روایات بهروشنی دلالت دارد که عالم برزخ (شامل بهشت و دوزخ برزخی)، در باطن جهان مادّی، و البتّه موقّتی و تا روز قیامت است.
سه نظریه در باره پاورپوینت کامل مکان بهشت ۳۶ اسلاید در PowerPoint
در مورد پاورپوینت کامل مکان بهشت ۳۶ اسلاید در PowerPoint جاوید (که جایگاه ابدی نیکوکاران است)، سه نظر وجود دارد:
آسمان
عدّهای بر این باورند که بهشت جاوید، در آسمان قرار دارد؛ زیرا قرآن در گزارش معراج پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) میفرماید:
«وَ لَقَدْ رَءَاهُ نَزْلَهً اُخْرَی• عِندَ سِدْرَهِ الْمُنتَهَی• عِندَهَا جَنَّهُ الْمَاْوَی؛ و قطعاً [پیامبر] بار دیگر، او (جبرئیل) را دید، نزدیک آخرین درخت سدر، در همان جا که بهشتِ مأواست».
یعنی بهشتِ مأوا، همان بهشت جاوید است (گفتنی است که برخی، بهشت مأوا را به بهشت برزخی یا بهشت آدم، تفسیر کردهاند؛ ولی با توجّه به آیه: «اَمَّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّــلِحَـتِ فَلَهُمْ جَنَّـتُ الْمَاْوَی نُزُلَا بِمَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ» و آیه: «فَاِنَّ الْجَنَّهَ هِیَ الْمَاْوَی»، ظاهراً این آیه نیز به بهشت جاوید، اشاره دارد. بسیاری از بزرگان اهل تفسیر، همین نظریّه را پذیرفتهاند که نزدیک آخرین درخت سِدر، در بالاترین نقطه آسمان قرار دارد.
همچنین در آیهای دیگر است که:
«وَ فِی السَّمَآءِ رِزْقُکُمْ وَ مَا تُوعَدُونَ؛ و روزیِ شما و آنچه به آن وعده داده میشوید، در آسمان است».
بسیاری از مفسّران، معتقدند که «ما توعدون»، همان بهشت جاویدان است که خداوند، آن را به انسانهای شایسته وعده داده است.
همچنین در احادیثی، تصریح شده است که بهشت، در آسمان است و بر این اساس، عدهای بهطور مطلق میگویند که بهشت، در آسمان قرار دارد؛ اما موقعیّت آن را در آسمانهای هفتگانه مشخص نکردهاند. از آن میان، برخی معتقدند که بهشت در آسمان چهارم است، برخی میگویند در آسمان ششم است، و برخی بر این باورند که بهشت در آسمان هفتم قرار گرفته است.
بینیازی بهشت از مکان
برخی بر این باورند که اصولاً بهشت و دوزخی جدا از انسان، وجود ندارد؛ بلکه بهشت، معلول ملکات فاضله و دوزخ، پدید آمده از ملکات رذیله است. بنابراین، بهشت، نه مادّی است و نه جدا از انسان و به همین جهت، نیازی به مکان مادّی مستقل ندارد.
نظر صدر المتألهین
صدر المتالّهین در این باره میگوید:
آگاه باش که هر خوش بختی از خوش بختان، در عالم آخرت، مملکتی بزرگ و پهناور دارد و جهانی فراتر و گستردهتر از هر چه در آسمانها و زمینهاست. البتّه آن مملکت، بیرون از ذات او نیست؛ بلکه همه مملکت و داشتهها و خادمان و ملازمان و بوستانها و درختان و حوریان و غلامانش، جملگی قائم به اویند و او نگهدار آنها و ایجاد کننده آنها به فرمان خدای بلندمرتبه و به قدرت اوست.
وجود اشیای اخروی، هر چند مشابه صورتهایی است که انسان در خواب میبیند و یا در برخی رؤیاها دیده میشوند، (بخصوص به روش شیخ اشراق (شهروردی) که صورتهای مرآتی را موجودات عالم مثال و صورتهای اخروی را شبیه صورت مرآتی میداند، به شرط این که قائم به ذات باشد و نه قائم به آینه، و نیز به روح زنده متعلق باشد و نه به شبح بیروح.) امّا کاملاً و حقیقتاً با آنها متفاوت است. جهت مشابهت آنها، این است که هر یک از این صورتها به گونهای هستند که موضوع هیولا و مکان و جهات موادّ امور یاد شده نیستند و میان صورتهای متعدّد آنها، تزاحمی نیست و هیچ چیزی از آن دو نوع صورت، در این عالم، مزاحم زمان و مکان دیگری نیست. انسان خوابیده، ای بسا افلاک عظیم و بیابانهای وسیع دور دستی را میبیند، همانند چیزی که شخص بیدار در این عالم میبیند. افلاک با اینکه در عالم خارج، تغایر عددی دارند، امّا عرصه را بر همدیگر تنگ نمیکنند و مزاحم یکدیگر نیستند. همینطور است آنچه انسان، پس از مرگ و در عالم قبر میبیند که تزاحم و جا تنگ کردن برای یکدیگر میان او و آن اجسام نیست. مرده، در قبر خود، چیزهایی را میبیند که اگر آنها از اجرام دنیوی بودند، قبر، گنجایش آنها را نداشت.
امّا تفاوت آنها، به این است که صورتهایی که در نشئه آخرت هستند، جوهرقوی، وجود شدید و اثر دردمندانه یا لذّتبخش زیادی دارند. موجودات آن نشئه، قویتر، شدیدتر و دارای وجودی برتر و توانمندتر از موجودات این عالماند، تا چه رسد به صورتهای رؤیایی و مرآتی. نسبت نشئه آخرت به دنیا، همانند نسبت نشئه بیداری به نشئه خواب است. چنانکه در این سخن پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) آمده است: «مردم، خواباند و هنگامی که میمیرند، بیدار میشوند».
این نظریّه، بر خلاف ظاهر همه آیات و احادیثی است که بر معاد جسمانی و ثواب و عقاب مادّی، دلالت دارند.
راهنمای خرید:
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 