پاورپوینت کامل مطالعه صحیح ۳۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مطالعه صحیح ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مطالعه صحیح ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مطالعه صحیح ۳۳ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل مطالعه صحیح ۳۳ اسلاید در PowerPoint
کلیدواژه: مطالعه درست.
پرسش: پاورپوینت کامل مطالعه صحیح ۳۳ اسلاید در PowerPoint چهگونه است؟
پاسخ:
فهرست مندرجات
۱ – جنبههای درست بودن مطالعه
۲ – صحیح بودن مطالعه از نظر روش
۲.۱ – مطالعه یک پاراگراف
۲.۱.۱ – تندخوانی
۲.۲ – طرح پرسش پیش از مطالعه
۲.۳ – یادداشتبرداری
۲.۳.۱ – جلوگیری از خستگی
۲.۳.۲ – فهم بیشتر مطلب
۲.۳.۳ – خواندن مطالب خلاصهشده
۲.۴ – تفکر پس از مطالعه
۲.۵ – بیان مطالب آموختهشده
۳ – مطالعه درست از دیدگاه فریل انیس
۳.۱ – در نظر گرفتن وقت کافی
۳.۲ – مطالعه و خواندن
۳.۳ – توجه داشتن به مطالب
۳.۴ – مراحل مطالعه مؤثر
۳.۴.۱ – ارزیابی مطالب
۳.۴.۲ – طرح سؤال و پاسخ دادن به آن
۳.۴.۳ – ربط مطالب به یکدیگر
۳.۵ – از حفظ خواندن مطالب
۳.۵.۱ – مراحل ششگانه
۳.۶ – پرهیز از مطالعه با صدا
۴ – صحیح بودن مطالعه از نظر وضعیت روحی و روانی
۴.۱ – انگیزش
۴.۲ – آرامش
۴.۳ – استراحت
۴.۴ – تغذیه و ورزش
۵ – صحیح بودن مطالعه از نظر زمان و مکان
۵.۱ – دما
۵.۲ – سکوت
۵.۳ – نور
۵.۴ – زمان
۶ – معرفی منابع
۷ – پانویس
۸ – منبع
جنبههای درست بودن مطالعه
صحیح بودن مطالعه میتواند جنبههای مختلف داشته باشد؛ به عنوان مثال، وضعیت روحی و روانی مطالعهکننده، محیط و شرایط مطالعه و نحوه خواندن مطالب. در مورد هر کدام نکاتی مطرح میگردد:
صحیح بودن مطالعه از نظر روش
در مورد روش مطالعه باید نکاتی در نظر داشت:
مطالعه یک پاراگراف
هنگام مطالعه معمولی نباید روی تکتک کلمات متمرکز شد یا جملات را به صورت بریده مطالعه کرد. به عبارت دیگر، نحوه ورود مطالب به ذهن به صورتهای واحدهای بزرگتر باشد؛ به عنوان مثال یک پاراگراف، چند جمله یا دستکم یک جمله به عنوان یک واحد اطلاعات وارد ذهن شود؛ اما اگر یک جمله به صورت کلمات مجزا وارد ذهن شود، ذهن یک جمله را در قالب چندین واحد اطلاعات دریافت میکند. این مسئله سبب میشود که ذهن پردازشهای بیش از حد انجام دهد و خسته شود. به عبارت دیگر، وقتی اطلاعات به صورت پاراگراف یا جمله وارد ذهن میشود، مثل بارهای بستهبندی شده است که انبار ذهن را با مشکل مواجه نمیسازد؛ به همین دلیل فهم مطالب با سهولت بیشتر انجام میپذیرد. برای این امر لازم است که فرد از تلفظ کلمات در حین مطالعه اجتناب کند. در طول مطالعه سعی کند که کلمات را تلفظ نکند.
تندخوانی
دوم اینکه چشم خود را از روی متن کتاب به سرعت مرور دهد و چشمش در یکجا و یک نقطه خیره نشود یا سرعت حرکت چشمش کم نشود؛ اما اگر متونی مثل آیه یا حدیث که فرد میخواهد روی تکتک کلمات توجه کند، در این موارد دوباره برگردد و مطالعه دقیق روی کلمات داشته باشد.
طرح پرسش پیش از مطالعه
ایجاد سؤال پیش از مطالعه یک امر اساسی است. این امر باعث میشود که ذهن کنجکاو شود و خودش مشتاقانه به دنبال کسب مطالب باشد. سؤال ذهن را تشنه میکند و فرد تشنه خودش دنبال آب است و زمانی که آب به او برسد بیشتر لذت میبرد؛ لذا به محض باز کردن کتاب شروع به خواندن متن نکنید؛ بلکه ابتدا عنوان مطالب را نگاه کنید بعد درباره آن مطلب از خود سؤالاتی بپرسید و سعی کنید هنگام خواندن متن به سؤالات خود پاسخ دهید.
یادداشتبرداری
یادداشتبرداری به صورت خلاصه؛ مثلاً خلاصه کردن هر پاراگراف در یک تا سه جمله بسیار در مفید بودن مطالعه مؤثر است. یادداشتبرداری هنگام مطالعه چند فایده دارد:
جلوگیری از خستگی
نخست اینکه از خستگی جلوگیری میکند؛ زیرا زمانی که فرد یک بند را میخواند، بعد یادداشت میکند، این تغییر وضعیت فرد را از حالت یکنواختی خارج نموده و از خستگی جلوگیری میکند.
فهم بیشتر مطلب
دوم اینکه یادداشت به فهم بیشتر مطلب کمک میکند؛ زیرا فرد گذرا از روی مطلب رد نمیشود؛ بلکه باید مطلب را ابتدا فهمیده باشد تا بتواند آن را در یک یا چند جمله به زبان خود خلاصه کند.
خواندن مطالب خلاصهشده
سوم اینکه در مراحل بعدی مطالعه دیگر لازم نیست که فرد تمام متن کتاب را بخواند؛ بلکه میتواند به خواندن خلاصههای خود اکتفا کند.
تفکر پس از مطالعه
تفکر پس از مطالعه درباره مطالب مطالعهشده، ذهن انسان را پرورش داده و مطالب مدت بیشتری در ذهن میماند. دلیل این امر عمق پردازش است. عمق پردازش به درگیر شدن بیشتر ذهن به مطلب اشاره دارد. هرچه ذهن انسان بیشتر با مطلب درگیر شود، آن مطلب بیشتر در ذهن پردازش شده و مدت بیشتری به یاد خواهد ماند.
بیان مطالب آموختهشده
گفتن مطالب آموختهشده سبب میشود که مطالب بیشتر درونی شود؛ زیرا در صورت گفتن و توضیح دادن فرد از الفاظ خود استفاده میکند. این امر مطلب را چندرسانهای میکند. هرچه مطلب از طریق چند رسانه یعنی شنیدن، نوشتن، گفتن و دیدن وارد ذهن شود، بهتر یاد گرفته شده و بیشتر در حافظه باقی میماند.
مطالعه درست از دیدگاه فریل انیس
لیندا فریل انیس در مورد روش پاورپوینت کامل مطالعه صحیح ۳۳ اسلاید در PowerPoint و ثمربخش به نکات زیر اشاره نموده است:
در نظر گرفتن وقت کافی
میزان یادگیری با مدتی که صرف آن میشود، رابطه نزدیک دارد؛ بنابراین توصیه میشود که برای مطالعه وقت کافی در نظر بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 