پاورپوینت کامل مسیحیت و عقاید باطل آن ۵۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مسیحیت و عقاید باطل آن ۵۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مسیحیت و عقاید باطل آن ۵۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مسیحیت و عقاید باطل آن ۵۶ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل مسیحیت و عقاید باطل آن ۵۶ اسلاید در PowerPoint
کلیدواژه: مسیحیت ، حضرت عیسی ، اعتقادات
پرسش: چرا یک مسیحی نیستیم؟ چه اعتقادات باطل و خرافی در مسیحیت وجود دارد؟
پاسخ: پیش از اینکه به نقد دین مسیحیت امروزی بپردازیم، لازم است به نکاتی توجه نماییم:
فهرست مندرجات
۱ – ایمان مسلمانان به رسالت حضرت عیسی
۲ – آمیختگی مسیحیت امروزی با خرافات
۳ – معنای نقد مسیحیت
۴ – نقد برخی اعتقادات مسیحیت
۴.۱ – اثر گناه نخستین در نسل بشر
۴.۱.۱ – حقیقیت گناه نخستین
۴.۱.۲ – تاریکی رابطه خدا و انسان
۴.۱.۳ – ارثی بودن گناه نخستین
۴.۱.۴ – نقد
۴.۲ – نجات و رستگاری انسان
۴.۲.۱ – پرداخت فدیه
۴.۲.۲ – اعتقاد به قربانی شدن حضرت مسیح
۴.۳ – تثلیث
۴.۳.۱ – اختلافی بودن نظریه تثلیث
۴.۳.۲ – برگزاری شورای نیقیه
۴.۴ – نقش صلیب
۴.۵ – اناجیل مسیحیت
۴.۶ – فرار از شریعت
۴.۶.۱ – پایان شریعت در نظر پولس
۴.۶.۲ – پذیرش نظر پولس در جامعه مسیحیت
۴.۶.۳ – نقد
۴.۷ – عشای ربانی
۴.۷.۱ – منشإ عشای ربانی
۴.۷.۲ – باور مسیحیان در مراسم عشای ربانی
۵ – پانویس
ایمان مسلمانان به رسالت حضرت عیسی
در اسلام ، عیسای مسیح علیهالسلام، به عنوان پیامبری الهی و اولوا العزم شناخته شده و قرآن در مورد او میفرماید: «مسیح عیسی بن مریم ؛ فقط فرستاد خدا و کلمه(و مخلوق) اوست، که او را به مریم القا نمود؛ و روحی (شایسته) از طرف او بود. بنابر این، به خدا و پیامبران او، ایمان بیاورید!».
ما مسلمانان به پیامبری حضرت عیسی، عصمت عیسی و استاد اخلاق بودن او، ایمان داریم و تمام آنچه را او گفت میپذیریم؛ از جمله گفتههای او، ایمان و اعتقاد به پیامبر اسلام صلواتاللهعلیه است. بنابر این، ما مسلمانان، خود را مسیحی واقعی دانسته و تمام دستورات عیسی علیهالسلام را انجام دادهایم و به پیامبری ایمان آوردیم که عیسی علیهالسلام به او بشارت داده بود: «هنگامی که عیسی پسر مریم گفت:ای بنی اسرائیل ! من که فرستاده خدا به سوی شما هستم توراتی را که نزد من است تصدیق میکنم و نیز بشارت دهنده رسولی هستم که بعد از من میآید، و نامش احمد است»..
آمیختگی مسیحیت امروزی با خرافات
آنچه ما بدان معتقد نیستیم، اعتقاداتی است که امروزه بدان، دین مسیحیت میگویند و در آن حق و باطل، خرافات و حقیقیات و… وجود دارد. ما معتقدیم آنچه مسیحیان امروزی، دین مسیحی مینامند، انتسابی نادرست به عیسای مسیح بوده و او هرگز بر این راه و اعتقاد، دستور نفرموده است. دلیل بر این اعتقاد؛ وجود دروغها ، خرافات، اسطورهسازیها و… است که در این مختصر، تعدادی از این اعتقادات مخالف صریح عقل ، خرافات و باور نکردنیهای دین مسیح را بیان داشته و معتقدیم عیسایی که در قرآن از او نام برده شده، بسیار باورپذیرتر و اخلاقیتر از عیسایی است که در مسیحیت امروز از آن یاد میشود.
معنای نقد مسیحیت
. نقد بر مسیحیت، به معنای رد و انکار تمام اعتقادات و باورهای آنها نیست؛ زیرا آنها نیز با پیامبری الهی مأنوس بوده و کتاب آسمانی داشتهاند، انسانهای بزرگی در پیروی از دین مسیح به کتابت و موعظه پرداختهاند، مجموع اینها و بسیاری از عوامل دیگر، سبب وجود برخی دستورات اخلاقی و محبتآمیز شده و به همین جهت مسیحیت را دین محبت و اخلاقی میدانند، مسلکی که دین اسلام نیز آنرا تأیید میکند. بنابراین، آنچه در مسیحت مورد انتقاد است، اعتقاداتی است که نه اخلاقی و نه عقلانی است و مسلمانان نیز بر همانها انتقاد دارند، مواردی که سبب شده مسیحت امروز، از آموزههای عیسی علیهالسلام دور گشته و به او نه به عنوان پیامبر الهی و استاد اخلاق، بلکه فرزند خدا که تنها با اعتقاد به او میتوان به کامیابی رسید، نگاه شود.
نقد برخی اعتقادات مسیحیت
اما در این مختصر، تعدادی از خرافات و اعتقادات توجیهناپذیر مسیحیت بیان میشود که در میان مردم کمتر به اصل آن پرداخته شده است:
اثر گناه نخستین در نسل بشر
داستان نافرمانی حضرت آدم علیهالسلام و خوردن میوه ممنوعه، داستانی است که در تمام ادیان آسمانی، وجود دارد. آنچه مورد نظر ما در این بحث است، نگرش اعتقادی به این داستان بوده که در نظام الهیاتی مسیحی، بسیار اثرگذار است و اعتقادات مختلفی چون تثلیث و فدا شدن عیسی علیهالسلام برای پاک کردن گناه تمام انسانها و… از این اعتقاد سرچشمه گرفته است.
حقیقیت گناه نخستین
در اعتقاد مسیحیان، آدم به صورت پاک و تقدّس یافته آفریده شد، ولی هنگامی که از درخت ممنوعه خورد این نافرمانی سبب شد، تقدس یافتگی اولیه¬اش را از دست بدهد که در نتیجه این گناه، طبیعت آدمی، فاسد و گناهکار گردید. در الهیات مسیحی به نافرمانی آدم و حوا که منجر به سقوط انسان شد، گناه نخستین میگویند. اثر این گناه، تنها در شخص آدم نبود، بلکه در رابطه میان تمام نسل آدم و خداوند اثر داشت.
تاریکی رابطه خدا و انسان
در نتیجه این گناه، تمام ابنای بشر، گناهکار شدند و تمام نسلها از رحمت الهی دور گشتند. بعد از این گناه، رابطه میان انسان و خداوند، به حدی بد بوده که پولس قدیس در کتاب مقدس مسیحی، از آن به دشمنی تعبیر میکند. این اعتقاد، نقش بسیار کلیدی در زندگی مسیحی دارد؛ زیرا آنان بر اساس این اعتقاد، میگویند خداوند برای از بین بردن این رابطه، فرزند خود را فرستاد تا قربانی شود و ما (مسیحیان)، با ایمان آوردن به مسیح و اینکه او برای پاک شدن ما قربانی شده، نجات خواهیم یافت.
ارثی بودن گناه نخستین
آگوستین، یکی از بزرگترین الهی دانان مسیحی در اینباره میگوید: «تمام ابنای بشر به علت سقوط آدم، به گناه آلوده شدند. گناه، ذهن انسان را تیره و تار ساخت و سبب شد، فرد گناهکار نتواند به درستی بیندیشد و در واقع گناهکار بودن ما کاملاً از کنترل ما خارج است؛ وضعیتی که زندگی ما را از بدو تولد آلوده میسازد و پس از آن نیز بر ما مسلط میشود. گناه، جزء طبیعت بشر شده است و گناه اولیه آدمف یک بیماری ارثی را برای بشر حاصل کرد که به صورت ارثی از نسلی به نسل دیگر منتقل میشود و بشر را در اسارتی فرو برده که خود به خود قادر نیست از چنگال آن رهایی یابد و در حقیقت از نظر یک مفهوم حقوقی، تقصیری را از نسلی به نسل دیگر منتقل میکند و گناه پدری بر تمام فرزندانش بار میشود».
این اعتقاد در کتاب مقدس نیز با صراحت بیان شده است و پولس در نامههای خود آغاز کننده این اعتقاد است.
نقد
حال بر این اعتقاد که نقش کلیدی در ادبیات اعتقادی مسیحی است، میتوان پرسید که چگونه گناه یک شخص بر تمام ابنای بشر و در تمام دورانها باقی بوده است؟ چگونه میتوان پذیرفت، شخصی را به جهت گناه یکی از اجداد او در هزاران سال پیش، مؤاخذه کنند و ذات او را گناهکار بدانند و رستگاری را از او بگیرند؟ این اعتقاد چگونه با رحمانیت خداوند سازگار است، که به جهت یک گناه با تمامی ابنای بشر قهر کرده و با آنها دشمن باشد و بعد برای جبران، پسر خود را بفرستد تا با قربانی شدن خود، این گناه را از نسل بشر پاک گرداند. آیا این همان محبتی است که مبلغان مسیحی تلاش میکنند آنرا به گوش همگان برسانند. شباهت این اعتقاد به اسطورههای ادیان ابتدایی بیشتر میماند تا دینی که یک پیامبر آسمانی، مبلّغ آن بوده باشد.
نجات و رستگاری انسان
در ادامه گناه نخستین، این بحث پیش میآید که چگونه این بشرِ سقوط کرده، میتواند خداوند را از خود خشنود سازد.
پرداخت فدیه
براساس اعتقاد مسیحی، برای جبران این گناه موجود در ذات ما، توبه کافی نیست بلکه برای جبران، نیاز اساسی به پرداخت کفاره و فدیهای پاک و خالص بود. این قربانی باید سالم و بیعیب و نقص میبود تا بتواند غضب خدا را از بشر سقوط کرده، فرو نشاند. بشر، توانایی دادن قربانی را نداشت؛ زیرا تمام بشریت از نسل آدم بودند و میراث گناه بر تمام آنها حاکم بود، در نتیجه موجودی ناقص و معیوب بود. در مقابل، کسی که میبایست جایگزین انسان شود و جریمه و مجازات گناه بشر را متحمل گردد خود باید یک انسان باشد. در نهایت، به جهت نجات انسان از این وضعیت، ایثار کرده و پسرش را که هم ذات وی بود، به صورت یک انسان فرستاد و وی را در عوض گناهان بشر فدیه کرد و مرگ مسیح بر صلیب در حقیقت فدیه و تاوانی بود که پرداخت شد تا بشریت از وضعیت گناه نخستین رهایی یابد. در این نجات، قربانی شدن عیسی علیهالسلام نیز نقش کلیدی دارد: «او برای گناهان ما قربانی داد. این قربانی را از کجا آورد، قربانی پاک و بیعیبی که بتواند تقدیم خدا کند؟ او خود را به عنوان قربانی تقدیم کرد؛ زیرا قربانی دیگری نیافت».
اعتقاد به قربانی شدن حضرت مسیح
حال هر شخصی که بخو
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 