پاورپوینت کامل مدل تعالی انسان ۴۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مدل تعالی انسان ۴۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مدل تعالی انسان ۴۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مدل تعالی انسان ۴۶ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل مدل تعالی انسان ۴۶ اسلاید در PowerPoint
کلیدواژه: مدینه فاضله ، مدینه فاسده ، انسان ، فارابی، افلاطون، سعادت ، کمال .
پرسش: پاورپوینت کامل مدل تعالی انسان ۴۶ اسلاید در PowerPoint در نظام پویای رحمانی چیست؟
پاسخ:
فهرست مندرجات
۱ – مقدمه بحث
۱.۱ – مدینه فاضله
۱.۲ – مدینه فاضله افلاطون
۱.۳ – جامعه ایدهآلی افلاطون
۱.۴ – پیدایش مجدد مدینه فاضله در قرون وسطا
۱.۵ – مدینه فاضله در عالم اسلام
۱.۶ – جایگاه رهبر در مدینه فاضله افلاطون و فارابی
۱.۷ – مدینه فاضله از دیدگاه فارابی
۱.۸ – جامعههای مقابل مدینه فاضله
۱.۹ – ایدئولوژیهای جهان امروز
۲ – مدل تعالی اسلامی از دیدگاه فارابی
۳ – أ. آرمان شهر
۳.۱ – مهمترین اندیشمندان مسلمان
۳.۲ – شاگردان فارابی
۳.۳ – کتاب فارابی
۳.۴ – اصطلاحات فلسفه سیاسی
۳.۵ – جامعه کامل
۳.۶ – مدینه فاضله فارابی
۳.۷ – نظام طبقاتی مدینه فاضله
۳.۸ – دستگاه فلسفی فارابی
۳.۹ – خیر افضل در شهر آرمانی
۳.۱۰ – ساختار جامعه مدنی
۳.۱۱ – پایگاه فرد در اجتماع و پیدایش مدینه فاضله
۳.۱۲ – نظامهای سیاسی از دیدگاه فارابی
۳.۱۳ – نظام سیاسی فاضله
۳.۱۳.۱ – دیدگاه فارابی درباره رهبری و سیاست فاضله
۳.۱۳.۲ – تحول درونی در مدینه فاضله
۳.۱۳.۳ – فلسفه وجودی و هدف غایی ریاست
۳.۱۳.۴ – سعادت از دیدگاه فارابی
۳.۱۳.۵ – سعادت، یکی از اصول مبانی فلسفی سیاسی
۳.۱۴ – نظام سیاسی غیر فاضله (مدینه فاسده)
۳.۱۴.۱ – اول. مدینه جاهله
۳.۱۴.۲ – دوم. مدینه فاسقه
۳.۱۴.۳ – سوم. مدینه متبدله
۳.۱۴.۴ – چهارم. مدینه ضالّه
۴ – ب. انسانشناسی
۴.۱ – پیوند سیاست با حکمت
۴.۲ – شرط دستیابی به سعادت
۵ – پانویس
۶ – منبع
مقدمه بحث
مدینه فاضله
این سؤال بیان دیگری از مسئله مدینه فاضله یا ایدئولوژی رهاییبخش است. مدینه فاضله، آرمانشهر یا اتوپیا یکی از مهمترین موضوعات قلمرو حکمت قدیم تا به امروز بوده است.
مدینه فاضله افلاطون
مدینه فاضله افلاطون قدیمیترین و مشهورترین پاورپوینت کامل مدل تعالی انسان ۴۶ اسلاید در PowerPoint است که در کتاب « جمهوری » تصویر شده است.
جامعه ایدهآلی افلاطون
جامعه ایدهآلی افلاطون جامعهای دهقانی ـ بردهداری است و این مدینه فاضله اساساً تحکیم نظام اشرافی فئودالها و بردهداران است که بایستی با رعایا مهربان باشند. البته در رأس این حکومت هم بایستی فلاسفه قرار داشته باشند. امروزه این نوع جمهوری را هیچ گروهی از بشر مطلقاً نمیپذیرد و اصلاً شرایط آن هم وجود ندارد.
پیدایش مجدد مدینه فاضله در قرون وسطا
مسئله مدینه فاضله که بعد از دوران شکوهمند فلسفه یونانی به فراموشی سپرده شده بود، یکبار دیگر در قرون وسطا مورد توجه قرار گرفت و متفکری چون آگوست کنت در کتابی به نام «شهر خدا» مدلی معنوی از شهر برگزیده خدا ارائه نمود.
مدینه فاضله در عالم اسلام
مقارن با این مسئله، در عالم اسلام فیلسوفی چون فارابی در کتاب «آرای اهل مدینه فاضله» درباره آرمانشهر اسلامی و ریاست آن به بحث پرداخت. فارابی بهعنوان یکی از بزرگترین فلاسفه جهان اسلام که فلاسفه به او لقب معلم ثانی را دادهاند ـ معلم اول ارسطو است ـ مدینه فاضله افلاطون را در قالب اسلامی ارائه داد؛ لذا مدینه فاضله او به واقعیت نزدیکتر بوده و عادلانهتر است.
جایگاه رهبر در مدینه فاضله افلاطون و فارابی
در هر دو مدینه فاضله افلاطون و فارابی، رهبر حکیم، اسوه کمال جامعه تلقی میشود که بایستی جامعه را تربیت کرده، همچون خود سازد؛ لذا رهبر بایستی اسوه کامل انسانیت باشد.
مدینه فاضله از دیدگاه فارابی
فارابی در بیانی استعاری مدینه فاضله را به بدن انسان تشبیه کرده و مینویسد:”این بدن قلبی دارد که همه اعضای سالم بدن از آن متابعت میکنند. رئیس مدینه به منزله قلب اجتماع است”.
جامعههای مقابل مدینه فاضله
فارابی، همچنین به شرح جامعههایی که مقابل مدینه فاضلهاند، پرداخته و آنها را به نامهایی؛ چون مدینه جاهله، مدینه فاسقه، مدینه ضاله و مدینه متبدله شناخته است.
ایدئولوژیهای جهان امروز
در جهان امروز دو ایدئولوژی آرمانشهری مدون در جامعه فعالیت میکند و ادعای نجات دارد: لیبرال دموکراسی ( سرمایهداری و امپریالیزم ) و سوسیالیست (با دو گرایش دموکراتیک و کمونیستی). ایدئولوژی سومی که با انقلاب اسلامی ایران مطرح شده، ایدئولوژی اسلامی است که تلاشها در تدوین هرچه بهتر این ایدئولوژی ادامه دارد. در این مقال با توجه به پیشگام بودن فارابی در ترسیم مدل تعالی اسلامی پاسخ را با اساس قرار دادن دیدگاههای فلسفی ایشان، در دو بخش آرمانشهر و انسانشناسی پی خواهیم گرفت.
مدل تعالی اسلامی از دیدگاه فارابی
أ. آرمان شهر
مهمترین اندیشمندان مسلمان
مهمترین اندیشمندان مسلمان که به تفکر در باب پاورپوینت کامل مدل تعالی انسان ۴۶ اسلاید در PowerPoint یا همان مدینه فاضله پرداختهاند، ابونصر فارابی، ابن سینا ، ابن رشد و ابن خلدون میباشند که در میان ایشان فارابی جایگاه یک مؤسس را دارد.
شاگردان فارابی
فارابی کسی بود که برای نخستینبار فلسفه سیاسی را بهصورت مدون در فرهنگ اسلامی وارد ساخت و متفکرانی؛ مانند ابن سینا، ابن باجه، ابن طفیل و ابن رشد از او متأثر شدند.
کتاب فارابی
در اوج درخشش فرهنگ اسلامی، ابونصر فارابی، حکیمی فرزانه از خاور ایران، اندیشه شهر آرمانی را در کتاب خود به نام «آراء اهل مدینه فاضله » مطرح ساخت و جامعهای آرمانی بر پایه اندیشه فلسفی و در قالب مفاهیم شریعت اسلامی پی افکند.
اصطلاحات فلسفه سیاسی
اصطلاحات فلسفه سیاسی فارابی، عموماً از قرآن برداشته شدهاند. صفت «فاضله» گویای آرمان حکیم در جستوجوی کمال مطلوب برای جامعه است. چنین نگرشی، افزون بر اینکه از مفهوم اسلامی “دار الاسلام” سرچشمه میگیرد، بسی فراتر از محدوده جغرافیایی ملتهاست.
جامعه کامل
دریافت فارابی از جامعه کامل، جامعهای بزرگ است که ملتهای بسیار را در برگرفته و چنانچه رهبری آرمانی، زمام را به دست گیرد، «مدینه فاضله» در محدوده آن تحقق خواهد یافت.
مدینه فاضله فارابی
مدینه فاضله فارابی، جامعهای است کاملاً روحانی که تصور جزئیات آن بسی دشوار است. با اینکه بحث وی گسترده و مفصل است، اما همه جا بهکلی گویی بسنده میکند و به روابط ملموس سیاسی و اجتماعی نمیپردازد.
نظام طبقاتی مدینه فاضله
برای درک نظام طبقاتی مدینه فاضله، آگاهی اجمالی به دستگاه فلسفی فارابی ضرورت دارد؛ زیرا ساختار شهر آرمانی وی برداشت عقلانی او از نظام کائنات است.
دستگاه فلسفی فارابی
در دستگاه فلسفی فارابی، همه کائنات از فیضات وجود نخست یا ذات پروردگار پدید آمده است و موجودات عالم در نظامی متنازل قرار گرفتهاند. بدین ترتیب که پس از موجود نخست که مبدأ المبادی است، سلسله مراتب موجودات عالم به ترتیب قاعده «الأنقص فالأنقص» از کمال به نقصان سیر میکند تا به مرحلهای میرسند که گامی فروتر از آن، نیستی محض است.
خیر افضل در شهر آرمانی
ازاینرو در شهر آرمانی فارابی، خیر افضل ( سعادت آدمی و نیکی برین) تنها در اجتماع مدنی به دست میآید، نه در اجتماعی که ا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 