پاورپوینت کامل مالکیت یهود ۳۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مالکیت یهود ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مالکیت یهود ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مالکیت یهود ۳۳ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل مالکیت یهود ۳۳ اسلاید در PowerPoint
کلیدواژه: مالکیت، اسرائیل، فلسطین، یهود، اشغال فلسطین.
پرسش: یهودیان از کتاب مقدس و حتی قرآن بر مالکیت فلسطین استدلال کردهاند. چهگونه این استدلال بر کتاب مقدس و قرآن را پاسخ میگویید؟ ۲. سالهاست که سرزمین فلسطین در اختیار یهودیان قرار گرفته و دیگر معنا ندارد ما این سرزمین را برای فلسطینیان بدانیم؛ مانند بسیاری از کشورها که از چند دهه پیش حکومت آن تغییر کرده و دیگر امروزه کسی مالکیت آنها را نامشروع نمیداند؟
پاسخ: بر مسئله پاورپوینت کامل مالکیت یهود ۳۳ اسلاید در PowerPointیان بر شامات، به دو لحاظ اعتقادی و سیاسی استدلال شده که در ذیل این دو رویکرد مورد بررسی قرار گرفته است.
فهرست مندرجات
۱ – مالکیت اسرائیل بر شامات
۲ – از لحاظ اعتقادی
۲.۱ – استدلال بر آیه ۲۱ سوره مائده
۲.۲ – رد استدلال به آیه فوق
۲.۲.۱ – دلیل اول
۲.۲.۲ – دلیل دوم
۲.۲.۳ – دلیل سوم
۲.۲.۴ – دلیل چهارم
۳ – کتاب مقدس
۳.۱ – استدلال بر برخی آیات در کتاب مقدس
۳.۱.۱ – رد استدلال به آیات فوق
۳.۱.۲ – دلیل اول
۳.۱.۳ – دلیل دوم
۳.۱.۴ – دلیل سوم
۳.۱.۵ – دلیل چهارم
۴ – از لحاظ سیاسی
۴.۱ – عمل نکردن به قطعنامه ۲۴۲
۵ – پانویس
۶ – منبع
مالکیت اسرائیل بر شامات
مسئله مالکیت اسرائیل بر شامات که بزرگتر از فلسطین اشغالی و بنا بر برخی نقلها از نیل تا فرات است، به دو لحاظ قابل بررسی است؛ ۱. اعتقادی؛ ۲. سیاسی.
از لحاظ اعتقادی
یهودیان به لحاظ اعتقادی، برای اثبات مالکیتشان، بیشتر به کتاب مقدس خود (مجموعه کتابهای عهد عتیق) استناد کردهاند که برخی آیات آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد. علاوه بر اینها، عدهای قرآن را نیز شاهد آورده و گفتهاند قرآن نیز بر تعلق شامات به یهودیان دلالت دارد. از آنجا که قرآن اهمیت بیشتری برای ما دارد، بحث خود را پیرامون آیهای که مورد استدلال قرار گرفته، آغاز میکنیم.
استدلال بر آیه ۲۱ سوره مائده
مهمترین آیهای که اشاره به این مبنا دارد، کلام حضرت موسی به قوم خود است:
«یاقوم ادخلوا الارض المقدسه التی کتب الله لکم و لا ترتدوا علی ادبارکم فتنقلبوا خسرین»؛ «ای قوم من! به سرزمین مقدسی که خدا برایتان مقرر فرموده در آیید و (به گناه، عصیان، سرپیچی از فرمانها و احکام حق) باز نگردید که زیان کار میشوید».
در این آیه موسی (علیهالسلام) به قوم خود میگوید که وارد سرزمین مقدس شوید که خداوند آنجا را برای شما قرار داده است.
رد استدلال به آیه فوق
اما استدلال به این آیه، به دلایل ذیل قابل قبول نیست:
دلیل اول
مهمترین بخش این آیه که مورد استناد قرار گرفته: «التی کتب الله لکم» است. این عبارت همیشه بر ابدی بودن امری دلالت ندارد؛ بلکه در موارد موقت و اشاره به برخی گروهها نیز استفاده شده است؛ مانند:
«و لو لا ان کتب الله علیهم الجلاء لعذبهم فی الدنیا و لهم فی الآخره عذاب النار»؛ «اگر خدا فرمان ترک وطن را بر آنان لازم و مقرر نکرده بود، قطعاً در همین دنیا عذابشان میکرد و برای آنان در آخرت عذاب آتش است».
این آیه در مورد یهودیان مدینه است که به آنان دستور کوچ داده شد؛ اما این کوچ به این معنا نیست که برای همیشه باید کوچ کنند؛ بلکه برای یک بار کوچ کردن از مدینه دستور داده شده و از این امر تعبیر به «کتب الله» شده که منظور یک بار کوچ کردن است.
آیات دیگری نیز وجود دارد که به بنیاسرائیل خطاب شده و شکی در موقت بودن آنها نیست: «قال عسی ربکم ان یهلک عدوکم و یستخلفکم فی الارض فینظر کیف تعملون»؛ «گفت: امید است که پروردگارتان دشمنانتان را نابود کند، و شما را در این سرزمین، جانشین (آنان) گرداند، پس بنگرد که شما (پس از فرعونیان) چه گونه عمل میکنید؟».
دلیل دوم
از خود آیات قرآن نیز به دست میآید که این حکم عمومیت نداشته و استثناپذیر است. براساس آیات قرآن عمومیت این حکم در مورد یهودیانی که مخاطب کلام موسی بودند نیز صادق نبوده و بسیاری از آنها از رفتن به سرزمین مقدس منع شده و در صحرای سینا آواره گشتند که علت آن نیز گناهی بود که انجام داده بودند:
«قال فانها محرمه علیهم اربعین سنه یتیهون فی الارض فلا تاس علی القوم الفاسقین».
دلیل سوم
این مطلب خلاف سیره الهی است. خداوند تمام خوبیها و امتیازات خود را منوط و محدود به اهل ایمان و تقوا کرده است و حتی درخواست یکی از بزرگترین پیامبران خود را رد کرده و به صراحت میگوید که وعده الهی تنها به متقین خواهد رسید:
«و اذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن قال انی جاعلک للناس اماما قال و من ذریتی قال لا ینال عهدی الظالمین.
حال چهگونه خداوند سرزمینی را بدون قیدوشرط به گروهی ببخشد و این را وعده ابدی قرار دهد و امتیازی برای نسلهای بعدی بنیاسرائیل بگذارد که به بیان خود قرآن، گناههای بسیاری کردهاند و حتی پیامبران خود را نیز کشتند:
«فبما نقضهم میثاقهم و کفرهم بآیات الله و قتلهم الانبیاء بغیر حق و قولهم قلوبنا غلف بل طبع الله علیها بکفرهم فلا یؤمنون الا قلیلا»؛ «پس به کیفر پیمانشکنی آنان و کفرشان به آیات خدا، و به ناحق کشتن پیامبران، و گفتار (بیپایه و باطل)شان که: دلهای ما در پوشش و حجاب است (ازاینرو سخن
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 