پاورپوینت کامل لواط از دیدگاه مذاهب اهل‌ سنت ۷۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل لواط از دیدگاه مذاهب اهل‌ سنت ۷۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۷۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل لواط از دیدگاه مذاهب اهل‌ سنت ۷۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل لواط از دیدگاه مذاهب اهل‌ سنت ۷۰ اسلاید در PowerPoint :

لواط (دیدگاه مذاهب اهل‌ سنت)

کلیدواژه: لواط، اهل سنت، فتوا، حلال.

پرسش: آیا در هیچ‌یک از مذاهب و فرقه‌های اهل سنت فتوایی بر حلال بودن لواط داده شده است؟

پاسخ: نظر بیشتر علمای اهل‌ سنت در رابطه با حکم لواط آن است که مرتکب این عمل شنیع باید حد بخورد؛ ولی عده‌ای از علمای اهل‌ سنت در این رابطه حکم به تعزیر داده‌اند، که باعث سوء‌استفاده از فتوای سهل‌انگارانه ایشان در این مورد شده است و در مواردی افرادی مرتکب این عمل پلید شده و دین را بازیچه خویش قرار داده‌اند؛ و نباید این‌ کار را به همه ایشان سرایت داد.

فهرست مندرجات

۱ – اجماع امت بر حرمت لواط
۲ – تعزیز لواط کننده
۲.۱ – دیدگاه حنفیه
۲.۲ – دیدگاه شافعی
۲.۳ – دیدگاه حنابله
۳ – چیستی تعزیر در نظر علمای اهل سنت
۴ – حداکثر تعزیر
۵ – علمای اهل‌سنت متهم به لواط
۵.۱ – یحیی بن اکثم
۵.۱.۱ – بیان ثعالبی
۵.۱.۲ – ترس مامون از یحیی
۵.۱.۳ – توصیف کارهای یحیی از زبان خودش
۵.۱.۴ – کنایه نوه ابوحنیفه به یحیی
۵.۱.۵ – کنایه‌های شعرا به یحیی
۵.۱.۶ – بند آمدن زبان با دیدن جوانان خوش‌سیما
۵.۲ – عبدالله بن مبارک
۵.۳ – خطیب بغدادی
۵.۴ – ابن الانماطی
۵.۵ – یکی از امامان جماعت معاصر اهل‌ سنت
۶ – لواط حاکمان اهل‌سنت
۶.۱ – ولید بن عبد الملک اموی
۶.۲ – مامون و خاندان عباسی
۶.۳ – ابوالجیش
۷ – پانویس
۸ – منبع

اجماع امت بر حرمت لواط

هیچ‌یک از بزرگان مذاهب اربعه اهل‌ سنت این کار را جایز نمی‌داند؛ زیرا جایز دانستن این عمل مخالفت صریح با نص آیات قرآن است.

تعزیز لواط کننده

فتوای برخی علمای اهل‌ سنت این است که انجام‌دهنده این‌ کار را حد نمی‌زنند؛ بلکه تعزیر می‌کنند:

دیدگاه حنفیه

حنفیه انجام‌دهنده این‌ کار را حد نمی‌زنند؛ بلکه تعزیر می‌کنند؛ اما در بین ایشان علمای مذهب حنفیه به تبعیت از ابوحنیفه برای انجام این‌ کار، شخص را حد نمی‌زنند؛ بلکه او را طبق نظر حاکم تعزیر می‌نمایند: مطلب فی حکم اللواطه … فعند ابی حنیفه یعزر بامثال هذه الامور. در مورد حکم لواط کردن، در نزد ابوحنیفه برای مثل این‌کار شخص تعزیر می‌شود.

سغدی نیز از علمای حنفیه می‌گوید:
حکم اللواطه بالرجال: واما اللواط بالرجال فانه لیس فی التحریم کالجماع ولا یحرم شیئا وحده کحد الزنا فی قول النخعی وابی یوسف ومحمد وابی عبدالله وفی قول ابی حنیفه لیس فیه حد وفیه التعزیر. حکم لواط با مردان؛ اما لواط با مردان در حرمت مانند حرمت جماع (زنا) نیست؛ و سبب حرام شدن کسی بر کسی نمی‌شود؛ و حد آن در نظر نخعی و ابویوسف و محمد و ابوعبدالله مانند حد زنا است؛ اما به‌ نظر ابوحنیفه در این‌ کار حد جاری نمی‌شود؛ ولی تعزیر می‌شود.

دیدگاه شافعی

عده‌ای از علمای شافعی نیز در بعضی موارد در این‌ کار تعزیر می‌کنند و نه حد: در این زمینه از ابن سهل ابی‌وردی که از مشهور‌ترین علمای شافعی است چنین نقل شده است که:
التلوط بالغلام المملوک: ذکر القاضی الحسین فی التعلیقه انه حکی عن الشیخ ابن سهل وهو الابیوردی کما هو مصرح به فی بعض نسخ التعلیقه وصرح به ابن الرفعه فی الکفایه ان الحد لا یلزم من یلوط بغلام مملوک له بخلاف مملوک الغیر؛ قال القاضی وربما قاسه علی وطء امته المجوسیه اواخته من الرضاع وفیه قولان انتهی.
وهذا الوجه محکی فی البحر والذخائر وغیرهما من کتب الاصحاب لکن غیر مضاف الی قائل معین وعلله صاحب البحر بان ملکه فیه یصیر شبهه فی سقوط الحد؛ والذی جزم به الرافعی تبعا لاکثر الاصحاب انه لا فرق بین مملوکه وغیره، نعم فی اللواط من اصله قول ان موجبه التعزیز. قال الرافعی: انه مخرج منالقول بنظیره فی اتیان البهیمه، قال: ومنهم من لم یثبته.
قاضی حسین در تعلیقه خویش آورده است که از شیخ ابن سهل ابی‌وردی نقل شده است که اگر کسی با غلام زرخرید خویش لواط کند، حد نمی‌خورد؛ اما اگر این غلام برای دیگری باشد، حد خواهد خورد. قاضی گفته است که شاید این‌ مطلب را به‌ خاطر قیاس با نزدیکی با کنیز مجوسی یا خواهر رضاعی گفته باشد؛ زیرا در این موارد دو قول موجود است (یک قول حد و قول دیگر تعزیر).
و این احتمال در بحر و ذخائر و غیر آن نیز از کتب شافعیان نقل شده است اما گوینده معینی برای آن مشخص نشده است؛ صاحب بحر علت این فتوا را آن می‌داند که ملکیت در این موارد سبب وجود شبهه شده و حد را ساقط می‌کند!!! اما آنچه که رافعی و غیر او مانند بیشتر شافعیان بدان یقین پیدا کرده‌اند آن است که فرقی بین بنده زرخرید و غیر او وجود ندارد. بله در اصل لواط عده‌ای نظر دارند که موجب تعزیر است و نه حد. رافعی گفته است که این کار مانند نزدیکی با حیوانات است و عده‌ای در آن حد جاری نمی‌کنند!!!

دیدگاه حنابله

عده‌ای از علمای حنبلی نیز در بعضی موارد تعزیر جاری می‌کنند و نه حد:
ابن قیم جوزیه، معروف‌ترین شاگرد ابن تیمیه و یکی از رهبران فکری عقیده سلفیه و از بزرگان حنابله می‌گوید:
وقال ابن عقیل فی فصوله فان کان الوطء فی الدبر فی حق اجنبیه وجب الحد الذی اوجبناه فی اللوط وعلی هذا فحده القتل بکل حال وان کان فی مملوکه فذهب بعض اصحابنا انه یعتق علیه واجراه مجری المثله الظاهره وهو قول بعض السلف؛ ابن عقیل در کتاب فصول خویش می‌گوید: اگر در پشت زن اجنبیه نزدیکی نماید، حد لواط را خواهد خورد و کشته خواهد شد؛ اما اگر در پشت بنده خویش چنین نماید، عده‌ای از حنابله فتوا داده‌اند که بنده خود به خود آزاد خواهد شد (و حد نمی‌خورد)؛ و این‌ کار را در حکم قطع کردن عضو بنده به حساب آورده‌اند و این نظر عده‌ای از علمای سلف است.

چیستی تعزیر در نظر علمای اهل سنت

اما اینکه تعزیر در نظر علمای اهل‌سنت چیست: تعزیر آن است که حاکم اگر بخواهد تنها بر او خشم بگیرد و سپس او را ببخشد و اگر بخواهد او را از یک تا هفتاد و نه ضربه شلاق می‌زند؛ زیلعی حنفی در این باب می‌گوید:
فصل فی التعزیر… واجتمعت الامه علی وجوبه فی کبیره لا توجب الحد او جنایه لا توجب الحد ثمّ هو قد یکون بالحبس وقدیکون بالصفع وبتعریک الآذان وقد یکون بالکلام العنیف او بالضرب وقد یکون بنظر القاضی الیه بوجه عبوس ولیس فیه شیء مقدر وانما هو مفوض الی رای الامام علی ما تقتضی جنایتهم… وکذا ینظر فی احوالهم فان من الناس من ینزجر بالیسیر ومنهم من لا ینزجر الا بالکثیر وذکر فی النهایه التعزیر علی مراتب تعزیر اشراف الاشراف وهم العلماء والعلویه بالاعلام وهو ان یقول له القاضی بلغنی انک تفعل کذا وتعزیر الاشراف وهم الامراء والدهاقین بالاعلام والجر الی باب القاضی والخصومه فی ذلک وتعزیر الاوساط وهم السوقیه بالاعلام والجر والحبس وتعزیر الاخسه بهذا کله والضرب.
فصلی در باب تعزیر: … و امت اجماع دارند که تعزیر در گناهان کبیره‌ای است که موجب حد نمی‌گردد؛ تعزیر می‌تواند با حبس باشد و یا اینکه به آرامی با کف دست بر پشت او بزند و یا اینکه گوش او را به درد آورد و گاهی نیز با کلام تند است یا با زدن و گاهی نیز با تندی نگاه کردن قاضی به شخص است؛ و مقدار معینی ندارد؛ و به نظر امام (حاکم شرع) محول می‌گردد که به حسب کاری که انجام داده‌اند ایشان را تنبیه کند … و همچنین حاکم وضعیت مجرم نگاه می‌کند، زیرا بعضی از مردم با تنبیهی کوچک، ادب شده و بعضی به جز با تنبیه سخت ادب نمی‌گردند؛ و در نهایت گفته است که تعزیر به حسب مراتب حالات مردم است؛ تعزیر بزرگترین بزرگان که علما و سادات هستند و تعزیر ایشان به خبر دادن است! ! ! به این صورت که قاضی به او بگوید به من خبر رسیده است که تو چنین کرده‌ای!!! و تعزیر بزرگان که امرا و دهداران هستند به خبر دادن و کشاندن وی به سبب این جرم به در خانه قاضی و دادگاه است؛ و تعزیر مردمان حد وسط که بازاریان هستند با اعلام و کشاندن به دادگاه و حبس است و تعزیر مردمان پایین دست با همه اینها و زدن.

حداکثر تعزیر

حداکثر تعزیر ده شلاق! ! ! همچنین ایشان در صحاح خویش روایت دارند که حداکثر تعزیر ده شلاق است: بخاری در صحیح خویش در کتاب المحاربین می‌گوید:
حدثنا عبدالله بن یوسف حدثنا اللیث حدثنی یزید بن ابی حبیب عن بکیر بن عبدالله عن سلیمان بن یسار عن عبد الرحمن بن جابر بن عبدالله عن ابی برده رضی الله عنه قال کان النبی صلی الله علیه وسلم یقول لا یجلد فوق عشر جلدات الا فی حد من حدود الله حدثنا عمرو بن علی حدثنا فضیل بن سلیمان حدثنا مسلم بن ابی مریم حدثنی عبد الرحمن بن جابر عمن سمع النبی صلی الله علیه وسلم قال لا عقوبه فوق عشر ضربات الا فی حد من حدود الله حدثنا یحیی بن سلیمان حدثنی بن وهب اخبرنی عمرو ان بکیرا حدثه قال بینما انا جالس عند سلیمان بن یسار اذ جاء عبد الرحمن بن جابر فحدث سلیمان بن یسار ثم اقبل علینا سلیمان بن یسار فقال حدثنی عبد الرحمن بن جابر ان اباه حدثه انه سمع ابا برده الانصاری قال سمعت النبی صلی الله علیه وسلم یقول لا تجلدوا فوق عشره اسواط الا فی حد من حدود الله.
رسول خدا می‌فرمودند: کسی نباید در غیر از حدی از حدود الهی بیش از ده ضربه شلاق بزند.
مسلم نیز در صحیح خویش در کتاب الحدود شبیه همین روایت را می‌آورد:
متأسفانه همین ساده‌انگاری در مورد حکم لواط سبب شده است که عده‌ای از عالم‌نمایان ایشان (که متأسفانه بعد از گذشتن چند سال از زندگی‌شان به عنوان علمای معروفی مطرح شدند) و نیز خلفایشان این‌ کار را انجام داده و یا آن را جایز بدانند!!!

علمای اهل‌سنت متهم به لواط

برخی از علمای اهل‌ سنت متهم به لواط هستند که در ادامه چند نمونه بیان می‌شود:

یحیی بن اکثم

وی که از دشمنان ائمه بوده و مناظره او با امام جواد (علیه‌السّلام) مشهور است، در نظر بزرگان اهل‌ سنت از امامان و علما بلندرتبه به‌ شمار می‌رود؛ ابن کثیر در مورد او می‌گوید: کان یحیی بن اکثم من ائمّه السنّه، وعلماء الناس و من المعظمین للفقه.
یحیی بن اکثم از امامان اهل‌ سنت و از علمای مردم و از بزرگان فقه بود.
او از معروف‌ترین قاضیان اهل‌ سنت و از علمای به‌ نام ایشان بود؛ در مورد وی شیعه و سنی مطالب بسیار نقل کرده‌اند که تنها در این زمینه به کلمات علمای اهل‌ سنت در مورد وی می‌پردازیم:

بیان ثعالبی

یحیی بن اکثم و بنی العباس لواط کارترین افراد عرب!!!
ثعالبی از علمای به‌نام اهل‌سنت و متوفای ۴۲۰ کتابی درباره القاب مشهور دارد؛ وی در این کتاب مشهورترین شخص در لواط را یحیی بن اکثم معرفی می‌کند و می‌گوید:
لواط یحیی بن اکثم!!! اصله من مرو فاتصل بالمامون ایام مقامه بها فاختص به واستولی علی قلبه وصحبه الی بغداد ومحله منه محل الاقارب او اقرب. وکان متقدما فی الفقه وآداب القضاه حسن العشره عذب اللسان وافر الحظ من الجد والهزل ولاه المامون قاضی القضاه وامر بالا یحجب عنه لیلا ولا نهارا وافضی الیه باسراره وشاوره فی مهماته وکان یحیی الوط من ثفر ومن قوم لوط وکان اذا رای غلاما یفسده وقعت علیه الرعده وسال لعابه وبرق بصره وکان لا یستخدم فی داره الا المرد الملاح ویقول قد اکرم ال

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.