پاورپوینت کامل کفر عمر ۱۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل کفر عمر ۱۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل کفر عمر ۱۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل کفر عمر ۱۶ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل کفر عمر ۱۶ اسلاید در PowerPoint

کلیدواژه: کفر، عمر، شیعه، کفر شیطان، سند، دلالت، اعتبار.

پرسش: آیا شیعه بر این باور است که پاورپوینت کامل کفر عمر ۱۶ اسلاید در PowerPoint بن خطاب مساوی با کفر ابلیس است؟ (به زعم شیعه، پاورپوینت کامل کفر عمر ۱۶ اسلاید در PowerPoint بن خطاب مساوی با کفر ابلیس، بلکه شدیدتر است. شیعه می‌گوید: ابلیس از شدت عذاب که عمر به آن دچار می‌شود، تعجب می‌کند و گفت: کیست که خداوند بر او عذاب مضاعف می‌کند؛ در حالی که من همه مخلوقات را منحرف کردم.

پاسخ: آیه روایت ذکرشده، اولاً: از جهت سندی و متنی ضعیف است و جزو مرسلاتی است که حجت نیست؛ زیرا سند و واسطه بین عیاشی تا ابوبصیر معلوم نیست و اگر هم گفته شود برخی مرسلات مورد قبول است، عیاشی از افرادی نیست که بدون سند، مرسلاتش حجت باشد؛ ثانیاً: در روایت، تصریحی به پاورپوینت کامل کفر عمر ۱۶ اسلاید در PowerPoint بن خطاب نشده است.
اما معتبر نبودن این روایت، دلیل بر این نیست که شیعیان همه کارهای خلیفه دوم را قبول دارند،؛ بلکه او در موارد زیادی به دلایل قطعی از کتب شیعه و حتی اهل سنت، دچار خطا و اشتباه شده و عمل‌کرد او با سفارشاتی که پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) در موارد مختلف، درباره حضرت علی (علیه‌السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) فرمودند، منافات داشته است.
در ضمن لازم به ذکر است صرف دیدن روایاتی در کتاب‌های حدیثی مذهبی، دلیل بر اعتقاد و باور آن مذهب بر محتوای آن روایت نیست.

فهرست مندرجات

۱ – بیان روایت
۲ – بررسی روایت
۲.۱ – سند روایت
۲.۲ – متن روایت
۲.۲.۱ – اعتماد به حدیث
۲.۲.۲ – کافر بودن عمر
۲.۳ – اعتبار روایت
۲.۳.۱ – بیان یک نکته
۳ – پانویس
۴ – منبع

بیان روایت

این روایت، به صورتی که در سؤال گفته شده، (غیر از تصریح به نام) نقل شده است: «اِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَهِ یُؤْتَی بِاِبْلِیسَ فِی سَبْعِینَ غُلًّا وَ سَبْعِینَ کَبْلًا، فَیَنْظُرُ الْاَوَّلُ اِلَی زُفَرَ فِی عِشْرِینَ وَ مِائَهِ کَبْلٍ وَ عِشْرِینَ وَ مِائَهِ غُلٍّ، فَیَنْظُرُ اِبْلِیسُ فَیَقُولُ: مَنْ هَذَا الَّذِی اَضْعَفَهُ اللَّهُ الْعَذَابَ وَ اَنَا اَغْوَیْتُ هَذَا الْخَلْقَ جَمِیعاً.فَیُقَالُ: هَذَا زُفَرُ.فَیَقُولُ: بِمَا جُدِرَ لَهُ هَذَا الْعَذَابُ؟!. فَیُقَالُ: بِبَغْیِهِ عَلَی عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلَامُ…».

بررسی روایت

اما روایتی که در تفسیر عیاشی، در این باره آورده شده، باید از جهات سند، متن و دلالت بررسی شود تا روشن شود که آیا چنین چیزی جزو اعتقادات مسلّم و قطعی مذهب شیعه است یا خیر؟

سند روایت

عیاشی، بدون هیچ واسطه‌ای این روایت را از «ابوبصیر» نقل کرده است و راویان بین ابوبصیر و عیاشی معل

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.