پاورپوینت کامل فلسفه وجودی موجودات غیبی ۳۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل فلسفه وجودی موجودات غیبی ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فلسفه وجودی موجودات غیبی ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل فلسفه وجودی موجودات غیبی ۳۱ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل فلسفه وجودی موجودات غیبی ۳۱ اسلاید در PowerPoint

کلیدواژه:عالم غیب، موجودات غیبی، فلسفه وجودی.
پرسش:درباره فلسفه وجودیه موجودات غیب توضیح دهید. یا سایتی یا کتابی معرفی نمایید.
پاسخ:برای فهم این سؤال نیاز است که به چند نکته اشاره کنیم:

فهرست مندرجات

۱ – تعریف غیب
۲ – مراتب غیب
۲.۱ – غیب مکانیّ
۲.۲ – غیب از حواسّ ظاهری
۲.۳ – غیب از فکر و علم
۲.۴ – غیب از مقام معرفت و بصیرت
۲.۵ – غیب از غیر علم الاهی
۲.۶ – نتیجه
۳ – استدلال عقلی بر ضرورت عالم غیب
۳.۱ – نکته اول
۳.۲ – نکته دوم
۳.۳ – نکته سوم
۴ – عالم مجردات علت ایجادی و واسطه فیض الاهی این عالم اند
۵ – دلیل زیبا شناختی بر غیب بودن موجودات عالم غیب
۶ – جمع بندی
۷ – پانویس
۸ – منبع

تعریف غیب

در تعریف غیب گاهی گفته می شود:
۱. غیب عبارت است از چیزى که در تحت حس و درک آدمى قرار ندارد؛ مانند خداى سبحان، آیات کبراى او، وحى و … که همه از حواس ما غایبند.
۲. غیب یعنی نهان، نهفته و هر آنچه از دیده یا از علم ما مخفی مانده است.
۳. بعضی از فلاسفه گفته اند: “… و غیب، آن است که محسوس و مشار الیه نیست …”.
۴. در بعضی از تعاریف آمده است: عالم غیب عبارت است از عالم جواهر عقلی از مجردات.
در یک جمع بندی می توان گفت که عالم غیب در مقابل عالم شهادت است و از آن رو که شهادت و حضور نیز دارای مراتبی همانند: ۱-حضور مکانىّ ؛ ۲- حضور نزد حواسّ ظاهری؛ ۳- حضور در فکر و علم؛ ۴- حضور در مقام معرفت و بصیرت، است در قبال هر یک از این مراتب، نیز مرتبه ای از غیب قرار دارد.

مراتب غیب

غیب مکانىّ

مانند آنچه قرآن در داستان حضرت یوسف بیان فرموده است: “لا تَقْتُلُوا یُوسُفَ وَ أَلْقُوهُ فِی غَیابَتِ الْجُبِّ ؛ یعنی ” او را نکشید بلکه در نقطه ى غایبی از چاه بیندازید”.

غیب از حواسّ ظاهری

قرآن در داستان حضرت سلیمان می فرماید: “فَقالَ ما لِیَ لا أَرَى الْهُدْهُدَ أَمْ کانَ مِنَ الْغائِبِینَ “؛ یعنی “و گفت: چرا هدهد را نمى‌ بینم، یا این که او از غایبان است؟! ” منظور غیبت هدهد در این آیه، غیبت از چشم و حواس دیگر است.

غیب از فکر و علم

قرآن در رابطه با این مرتبه از غیب می فرماید : “وَ یَقُولُونَ خَمْسَهٌ سادِسُهُمْ کَلْبُهُمْ رَجْماً بِالْغَیْبِ …. قُلِ الله أَعْلَمُ بِما لَبِثُوا لَهُ غَیْبُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ” ؛ یعنی ” گروهى خواهند گفت: آنها سه نفر بودند، که چهارمین آنها سگشان بود! و گروهى مى‌ گویند: «پنچ نفر بودند، که ششمین آنها سگشان بود.»- همه اینها سخنانى بى‌ دلیل است- و گروهى مى‌ گویند: «آنها هفت نفر بودند، و هشتمین آنها سگشان بود.» بگو: «پروردگار من از تعدادشان آگاه تر است!» جز گروه کمى، تعداد آنها را نمى‌ دانند. پس درباره آنان جز با دلیل سخن مگو و از هیچ کس درباره آنها سؤال مکن!

غیب از مقام معرفت و بصیرت

قرآن در رابطه با این مرتبه از غیب می فرماید :”عالِمُ الْغَیْبِ فَلا یُظْهِرُ عَلى‌ غَیْبِهِ أَحَداً”

غیب از غیر علم الاهی

خداوند به خاطر علم نامحدودش، غیبی برای او وجود ندارد و چیزهایی را می داند که غیر او نمی دانند. قرآن در باره این مرتبه از غیب می فرماید:”وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلا هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ إِلَّا یَعْلَمُها” ؛ یعنی کلیدهای غیب، تنها نزد اوست و جز او، کسى آنها را نمى‌ داند. او آنچه را در خشکى و دریاست مى‌ داند هیچ برگى (از درختى) نمى‌ افتد، مگر این که از آن آگاه است.

نتیجه

بنا بر این می توان گفت که عالم غیب دارای مراتبی است و ممکن است یک چیز نسبت به شخصی غیب باشد و نسبت به شخص دیگر حضور . علت نسبی بودن غیب اختلاف مراتب هر انسان است که چقدر توانایی حضور دارد؛ ممکن است کسی توانایی حضور در عالم ملکوت را دارا باشد و عالم ملکوت نزدش حاضر باشد که در این صورت، عالم ملکوت برای این شخص، غیب نیست. اما همین عالم ملکوت برای کسی که به این حد نرسیده است ،غیب است. اما با این حال ما معنای غیب را با توجه به احوال خواص تعریف نمی کنیم و حال عموم افراد را در نظر می گیریم.
به هر حال اگر مراد شما از موجودات عالم غیب، همان جواهر عقلیه از مجردات باشد در باره چنین موجوداتی باید بگوئیم که دلایل زیادی ضرورت وجود چنین موجوداتی را تبیین می کنند.

استدلال عقلی بر ضرورت عالم غیب

خداوند متعال واجد تمام کمالات است و اظهار موجود صاحب کمال (موجودات غیبی و عالم غیب) نیز یکی از کمالات است از این رو خلق چنین عالمی از ناحیه خدا ضروری است.
توجه به نکاتی در فهم این استدلال راهگشا است:

نکته اول

در جای خود اثبات گشته است ک

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.