پاورپوینت کامل عالم خلقت ۲۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل عالم خلقت ۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل عالم خلقت ۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل عالم خلقت ۲۰ اسلاید در PowerPoint :
قدیم زمانی
کلیدواژه: خداوند، صفات خدا، قدیم.
پرسش: خداوند قبل از این که زمان رو بیافرینه چه میکرد؟
فهرست مندرجات
۱ – معنی قدیم زمانی پاورپوینت کامل عالم خلقت ۲۰ اسلاید در PowerPoint
۲ – مراتب وجودی پاورپوینت کامل عالم خلقت ۲۰ اسلاید در PowerPoint
۲.۱ – نظر برخی متکلمین
۳ – منبع برای مطالعه بیشتر
۴ – پانویس
۵ – منبع
معنی قدیم زمانی پاورپوینت کامل عالم خلقت ۲۰ اسلاید در PowerPoint
اکثریّت عرفا و فلاسفه اسلامی بر این اعتقادند که پاورپوینت کامل عالم خلقت ۲۰ اسلاید در PowerPoint قدیم زمانی است. یعنی زمانی نبوده که عالم نبوده باشد. چون از وجود علت تامه، وجود معلول آن نیز لازم می آید. یعنی محال است علت تامه موجود باشد ولی معلول آن موجود نباشد؛ و الّا لازم می آید که علّت تامّه در همان حال که علت تامه است، علت تامه نباشد؛ و این اجتماع نقیضین است؛ و اجتماع نقیضین ذاتاً محال است. بنابراین، اگر خدا علت تامه عالم است؛ و خدا همواره بوده و خواهد بود؛ پس عالم نیز همواره بوده و خواهد بود. لکن همواره معلول خدا و قائم به او بوده و خواهد بود.
مراتب وجودی پاورپوینت کامل عالم خلقت ۲۰ اسلاید در PowerPoint
به نظر فلاسفه و عرفای اسلامی، پاورپوینت کامل عالم خلقت ۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای سه مرتبه وجودی است که عبارتند از عالم ماده، که بارزترین خصوصیّت آن حرکت و زمان است. و عالم مثال که عالمی است غیر مادّی ولی دارای شکل و رنگ و مقدار. این عالم که منزّه از حرکت و تغییر و زمان است، علت عالم ماده بوده و احاطه وجودی بر آن دارد. و مافوق آن، عالم غیر مادّی دیگری است به نام عالم عقل، که منزّه از تمام آثار عالم مادّه بوده و علت عالم مثال و عالم ماده است. عالم عقل و عالم مثال، از آن جهت که عوالمی مجرد (غیر زمانی) هستند، آغاز زمانی برای آنها معنی ندارد. لذا این دو عالم فقط آغاز علی دارند. یعنی از حیث وجودی بعد از علت خود قرار دارند؛ ولی این بعدیت، بعدیت رتبی است نه بعدیت زمانی. یعنی رتبه وجودی این دو عالم، بعد از رتبه وجودی خداوند متعال است.
نظر برخی متکلمین
در بین متکلمین نیز کسانی که وجود عالم عقل و عالم مثال را پذیرفتهاند، آن دو را قدیم زمانی دانستهاند؛ ولی متکلمینی که وجود عوالم مجرد را نپذیرفتهاند، عالم را منحصر در عالم مادّه دانسته و آن را حادث زمانی شمردهاند. یعنی معتقد شدهاند که عالم دارای آغاز زمانی است. امّا اکثر فلاسفه و عرفای اسلامی، عالم ماده را هم، قدیم زمانی دانستهاند. از نظر این گروه از اندیشمندان اسلامی، قیامت به معنی به هم ریختن صورت عالم مادّه است نه به معنی عدم شدن آن؛ لذا بعد از قیامت نیز دوباره عالمی نو به پا میشود. بعد از آن عالم نیز عالمی دیگر و این سلسله تا بینهایت ادامه خواهد یافت. همچنین، قبل از این عالم نیز عالمی دیگر بوده است؛ و قبل از آن نیز عالمی دیگر تا بینهایت. و همه این عوالم فقط در صورت با هم متفاوتند، ولی مادّه همه آنها یکی بوده و یکی خواهد بود.
بنابراین، از دیدگاه اکثر فلاسفه و عرفای اسلامی، تک تک موجودات زمانی، آغاز زمانی دارند؛ همچنین عالم موجود ما آغاز زمانی دارد؛ ولی اصل عالم ماده همواره بوده و خواهد بود. این مطلب در روایات معصومین (علیهالسلام) نیز مورد اشاره واقع شده است. «عَنْ أَبِی حَمْزَهَ الثُّمَالِیِّ قَالَ سَمِعْتُ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ (علیهالسلا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 