پاورپوینت کامل سکولاریسم ۳۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل سکولاریسم ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل سکولاریسم ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل سکولاریسم ۳۰ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل سکولاریسم ۳۰ اسلاید در PowerPoint

پرسش:دلیل اندیشمندان سکولار بر پاورپوینت کامل سکولاریسم ۳۰ اسلاید در PowerPoint چیست؟

فهرست مندرجات

۱ – پاسخ اجمالی:
۲ – پاسخ تفصیلی:
۳ – تقسیم ادله‌ی اندیشمندان سکولار
۴ – تبیین‌ ادله‌ی اندیشمندان سکولار
۴.۱ – تفاوت ذات سیاست و دین
۴.۲ – گزاره‌های دینی، قضایای اقتضایی
۴.۳ – دین ثابت و دنیای متغیّر
۴.۴ – عدم کارآیی مدیریت فقهی
۵ – علت پیدایش پاورپوینت کامل سکولاریسم ۳۰ اسلاید در PowerPoint دربین مسلمانان
۶ – منابع مطالعه بیشتر:
۷ – پانویس
۸ – منبع

پاسخ اجمالی:

ادله‌ی آنها بر نفی سیاست دینی به دو دسته قابل تقسیم است:
أ. دلیل هایی که هر سکولاری می تواند به آن تمسک کند، چه خود را مسلمان شمارد، چه مسیحی و چه ملحد.
ب. ادله‌ای که سکولارهای مسلمان، و به طور خاص، ایرانی برای پاورپوینت کامل سکولاریسم ۳۰ اسلاید در PowerPoint بیان کرده اند.
در گروه اول چند دلیل مهم وجود دارد: ۱. تفاوت ذات سیاست و دین. ۲. گزاره های دینی، قضایای اقتضایی. ۳. دین ثابت و دنیای متغیر. درگروه دوم نیز به یک دلیل می توان اشاره کرد: عدم کارآیی مدیریت فقهی.

پاسخ تفصیلی:

تقسیم ادله‌ی اندیشمندان سکولار

هر چند زمینه های خاص فرهنگی – تاریخی بستر پاورپوینت کامل سکولاریسم ۳۰ اسلاید در PowerPoint را مهیّا کرد، ولی اندیشمندان سکولار برای ادعای خود دلیل های فلسفی – کلامی نیز اقامه کردند. ادله‌ی آنها بر نفی سیاست دینی به دو دسته قابل تقسیم است:
أ. دلیل هایی که هر سکولاری می تواند به آن تمسک کند، چه خود را مسلمان شمارد، چه مسیحی و چه ملحد.
ب. ادله‌ای که سکولارهای مسلمان، و به طور خاص، ایرانی برای پاورپوینت کامل سکولاریسم ۳۰ اسلاید در PowerPoint بیان کرده اند.
در گروه اول چند دلیل مهم وجود دارد: ۱. تفاوت ذات سیاست و دین. ۲. گزاره های دینی، قضایای اقتضایی. ۳. دین ثابت و دنیای متغیّر.
درگروه دوم نیز به یک دلیل می توان اشاره کرد: عدم کارآیی مدیریت فقهی.

تبیین‌ ادله‌ی اندیشمندان سکولار

ما در اینجا به اختصار این دلیل ها را تبیین و ارزیابی خواهیم کرد

تفاوت ذات سیاست و دین

گروهی از سکولارها با تأکید بر ذات گرایی. گفته اند: هر چیز ذات و ماهیت مخصوص به خود دارد و ذات دین متفاوت با ذات سیاست است. از این‌رو «سیاست دینی» مانند «چوب آهنی» امری محال و یافت نشدنی است.
در جواب باید گفت: ماهیت سیاست، اداره ی امور جامعه است و ماهیت دین، راهنمایی انسان از سوی خداوند متعال به سوی سعادت واقعی می باشد. با این وصف، «سیاست دینی» یعنی اداره‌ی جامعه بر اساس معیارها و ارزش های دینی تا تأمین کننده‌ی سعادت واقعی بشر باشد. پس هیچ مانع عقلی در تحقق «سیاست دینی» وجود ندارد.

گزاره‌های دینی، قضایای اقتضایی

برخی گفته اند: گزاره های دینی از قبیل قضایای اقتضایی است که نمی توان از آن رهنمود مشخصی در هر حادثه ی خاص به دست آورد، در حالی که سیاست و اداره ی جامعه به چنین رهنمودهای معینی نیاز دارد، پس دین نمی تواند در سیاست به عنوان مرجع یا راهنما مطرح شود.
برای توضیح این ادعا باید مراد از قضایای اقتضایی را روشن ساخت. احکام و قضایا را در هر حوزه، از جمله دین، به سه دسته قابل تقسیم هستند:
۱. احکام سببی: احکامی است که در تمام شرایط به یک شکل باقی می ماند، مانند ظلم حرام است یا عدل واجب است که در هیچ شرایطی این احکام تغییر نمی کند.
۲. احکام اقتضایی: احکامی است که در صورت عدم برخورد با مانع به شکل خاصی می باشد، مانند راستگویی واجب است، که اگر با مانعی مواجه شود و مثلاً راستگویی موجب از بین رفتن جان کسی باشد، واجب نخواهد بود.
۳. احکام تابع شرایط : احکامی است که در هر شرایطی به شکل خاصی تحقق می یابد، به عنوان مثال تنبیه بدنی بدون دلیل امری نادرست است، ولی در مقام جلوگیری از انحراف اخلاقی می تواند امری درست باشد.
هر چند، همه ی این اشکال سه‌گانه در دین قابل تصور، و بلکه موجود است، اما بیشتر احکام شرعی از قبیل قضایای اقتضایی هستند که در صورت عدم برخورد با مانع به شکل خاصی می‌باشند.
ولی باید توجه دانست که این امر اختصاص به دین، یا احکام دین در حوزه ی سیاست ندارد، بلکه هر مجموعه‌ی قانونی به همین صورت است، یعنی اکثریت قضایای آن اقتضایی است. و به طور کلی نمی توان قانونی وضع کرد که در آن وظیفه ی افراد در هر مسأله ی جزیی به صورت خاص مشخص شده باشد. قانون همواره به صورت کلی وضع می شود و این کلیات ممکن است در مواجهه با موانعی تغییر و تبدیل شود. موانع متصور متنوع است، ولی شاید مهم ترین و شایع ترین آن موردی است که اجرای یک حکم مانع از اجرای حکم دیگر شود. دراین مورد که از آن در فقه اسلامی به «تزاحم احکام» یاد می شود، معیاری برای ترجیح یکی از دو حکم بر دیگری وجود دارد و آن این که حکم مهم تر را بر حکم کم اهمیت‌ تر باید رجحان داد و آن را برگز

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.