پاورپوینت کامل دین گریزی ۲۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل دین گریزی ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل دین گریزی ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل دین گریزی ۲۹ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل دین گریزی ۲۹ اسلاید در PowerPoint

کلیدواژه: فطرت، دین، اسلام.

پرسش: چه راه‌هایی برای جلوگیری از دین‌گریزی جوانان پیشنهاد می‌کنید؟

پاسخ: میل فطری به دین در تمام انسانها وجود دارد و جوانان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و جای خوشحالی دارد که طبق آمار نوجوانان تهران در کل، ارزش دینی را به عنوان اولین ارزش در میان شش مقوله ارزش انتخاب کرده‌اند و رتبه دوم تا ششم به ترتیب مختص ارزشهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، زیبائی و نظری است.

فهرست مندرجات

۱ – علل دین‌گریزی جوانان
۲ – راه‌های مقابله با دین‌گریزی جوانان
۲.۱ – راه‌حل‌های آموزشی
۲.۲ – راه‌حل‌های خانوادگی
۲.۳ – راه حل‌هایی برای تربیت دینی در مدارس
۲.۴ – راه‌حل‌هایی چند برای مبلغان دینی
۲.۵ – راه‌حل‌هایی مربوط به دولت‌مردان
۲.۶ – راه حل‌های اجتماعی
۳ – معرفی منابع
۴ – پانویس
۵ – منبع

علل دین‌گریزی جوانان

قبل از ورود به بحث باید ابتدا علل دین‌گریزی جوانان را بشناسیم.
دین‌گریزی می‌تواند از نقص در آموزش دینی، کمبودهای خانواده و مدرسه، ناکار آمدی مبلغان دینی سوء استفاده دولتمردان دولت اسلامی و فساد اجتماعی ناشی شود. لذا راه حل‌هایی در مقابل این مشکلات ارائه می‌شود.

راه‌های مقابله با دین‌گریزی جوانان

راه‌هایی برای مقابله با دین‌گریزی جوانان وجود دارد:

راه‌حل‌های آموزشی

۱. ارائه مفاهیم دینی باید در قالب نو و جذاب مطرح شوند.
اگر کودکان را دائماً در معرض آموزش‌ها و توصیه‌های تکراری و یک‌نواخت مفاهیم دینی قرار دهیم و پیوسته آنها را از این‌گونه تعالیم اشباع سازیم تا حدی که همه مفاهیم دینی برای آنها یک‌نواخت و عادی جلوه‌گر شود دیگر انگیزه و تحرک و شوق درونی برای دریافت بینش و احساس دینی در خود نخواهند داشت. بنابراین باید ذهن کودک را همواره در هاله‌ای از نیاز، سؤال و تشنگی نگاه داشت، تا آنها به میل درونی و به تبع اصل «تعادل‌جویی» مشخصاً با حرص و ولع و شوق و اشتیاق به دنبال آن بگردند.
۲. ارائه مفاهیم دینی باید غیر مستقیم باشند.
در ارائه پیامها و طرح‌ها و مفاهیم و ارزش‌های تربیتی باید به گونه‌ای رفتار شود که کودک با شوق و اشتیاق، با کنجکاوی و تجسس، با میل و اراده و با نیاز و عشق به آن گرایش یابد. هرگز نباید پیام را هر چند که ارزش مطلق و گوهری ناب باشد به طور مستقیم در اختیار متربّی قرار داد باید اجازه داد تا او کشف کند، تصاحب کند، اختراع کند، بیافریند و این مهم موقعی حادث می‌شود که ما همان مفاهیم آشنا و عادی را به صورتی نو و تازه در موقعیتی مبهم و تحریک کننده قرار دهیم.
۳. روابط آموزش مذهبی باید براساس انس و الفت، دوستی و محبت اطلاع و آگاهی و استدلال منطقی صورت گیرد.
۴. مسائل مذهبی باید متناسب با دوره جوانی مطرح شود در عین حال باید آن را با زندگی تطبیق داد.
۵. فلسفه اصول عبادی برای جوان مطرح شود.
۶. عبور دادن منطقی جوانان از احساسات خام مذهبی به بینش مذهبی تثبیت شده که با تعقل و تفکر همراه باشد. دکتر غلام عباس توسلی شیوه‌های به کار گرفته شده بعد از انقلاب را احساسی و روش‌های عرضه مبانی اسلام در قبل از انقلاب را منطقی و منطبق با شیوه‌های جوان پسند ارزیابی می‌کند.
۷. ارائه کردن دین در قالب‌های تنگ و نارسای فکر بشری و تفسیرهای غیرواقعی موجب آسیب اساسی به دین و دینداری می‌شود.
۸. اگر فهم و ارائه دین در مقام انکار نیازهای طبیعی و ضروری زندگی بشر برآید این فهم آسیب زاست.
۹. مطالب دینی باید به تدریج و متناسب قدرت فهم مخاطب ارائه شود تا موجب دلزدگی نشود.
۱۰. لزوم تسهیل و تیسیر در هدایت و تربیت.
۱۱. عقاید خرافی، غلو آمیز، بی‌معنا و سست که به دین بسته شده باید حذف شوند.
۱۲. ارائه مفاهیم دینی بر پایه منطق و استدلال بدون تحکم و زور، بسیاری هستند در موقعی که می‌خواهند مثلاً عقاید اسلامی را برای جوانان مطرح کنند می‌خواهند به جای آنان انتخاب کنند در حالی که این اشتباه است من باید مسائل را منطقی مطرح کنم جوان باید خودش انتخاب‌گر باشد.
۱۳. آموزش‌ها باید در حدی باشد که جوان را در مقابل شبهات واکسینه کند و او توانایی دفاع از عقاید خود را داشته باشد زیرا ضعف دفاع از دین و شکست در بحث ناچار جوان را تسلیم رأی مخالف می‌کند.
۱۴. دور نگه‌داشتن جوان از شبهات یا اگر درگیر شبهات می‌شود باید جواب آن هم ارائه شود.
۱۵. باید از سخت‌گرفتن و احتیاط‌ها و حرام کردن‌های بی‌مورد پرهیز کرد. ما اگر مدام مسائل مختلف را به خاطر لوازمی که ممکن است داشته باشد احتیاطاً بگوئیم حرام است روش درستی نیست. زیرا در این جا واقعا احتیاط د

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.