پاورپوینت کامل خصوصی یا عمومی بودن روابط جنسی ۳۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل خصوصی یا عمومی بودن روابط جنسی ۳۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل خصوصی یا عمومی بودن روابط جنسی ۳۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل خصوصی یا عمومی بودن روابط جنسی ۳۸ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل خصوصی یا عمومی بودن روابط جنسی ۳۸ اسلاید در PowerPoint
کلیدواژه: روابط جنسی، خصوصی بودن، عمومی بودن، اخلاق جنسی.
پرسش: چرا ما روابط جنسی را خصوصی نمیدانیم؟
پاسخ: خصوصی و عمومی بودن روابط جنسی را میتوان به این طریق تفکیک کرد که روابط جنسی تا زمانی که آشکار نباشد، از امور خصوصی است؛ اما وقتی آشکار شد، باید ضوابط قانونی نظام اسلامی را دارا باشد. هر چند که از نظر شرعی در همه حال روابط انسانی باید در چهارچوب ضوابط شرعی باشد. حکومت نیز بنا را بر صحت اعمال و روابط میگذارد، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. همه این ضوابط و مقررات به خاطر این است که اگر روابط جنسی از چهارچوبها خارج شود، عواقب خطرناکی برای جامعه دارد و اجتماع انسانی را دگرگون خواهد کرد که حکومت باید به این امر حساس باشد. ما در حال حاضر شاهد گرفتاریهای غرب میباشیم که چه بدبختیهایی دارند و معلوم نیست عاقبت آنها چه خواهد شد.
فهرست مندرجات
۱ – اخلاق جنسی
۱.۱ – دیدگاه ویل دورانت
۲ – دیدگاههای طرفداران اخلاق جنسی نوین
۲.۱ – حفظ آزادی افراد
۲.۲ – ارضای همه غرایز به طور مساوی
۲.۳ – آزادی از هر قید
۳ – کامیابی آزادانه زنان و مردان در مسائل جنسی
۴ – رد دیدگاه فوق
۵ – خصوصی یا عمومی بودن ازدواج
۶ – نقش عواطف در زندگی خانوادگی
۷ – توجه به اصل لزوم پرورش استعدادها
۷.۱ – کلام خداوند متعال
۷.۲ – رابطه اشباع غریزه با تقوا
۷.۳ – اشباعناپذیری تمنای کاذب
۸ – نتیجه بحث
۹ – معرفی منابع
۱۰ – پانویس
۱۱ – منبع
اخلاق جنسی
اخلاق جنسی قسمتی از اخلاق به معنای عام است، شامل آن عده از عادات و ملکات و روشهای بشری است که با غریزه جنسی بستگی دارد. حیای زن از مرد، غیرت ناموسی مرد، عفاف و وفاداری زن نسبت به شوهر، ستر عورت، ستر بدن زن از غیر محارم، منع زنا، منع نزدیکی با زن در ایام عادت، منع نشر صور قبیحه، تقدس یا پلیدی تجرد و … جزء اخلاق و عادات جنسی به شمار میروند.
اخلاق جنسی به حکم قوت و قدرت فوقالعاده غریزه همواره از مهمترین بخشهای اخلاق به شمار میرفته است.
دیدگاه ویل دورانت
ویل دورانت میگوید: سروسامان بخشیدن به روابط جنسی همیشه مهمترین وظیفه اخلاق به شمار میرفته است؛ زیرا غریزه تولید مثل نهتنها حین ازدواج، بلکه قبل و بعد از آن نیز مشکلاتی فراهم میآورد و در نتیجه شدت و حدت همین غریزه و نافرمان بودن آن نسبت به قانون و انحرافاتی که از جاده طبیعی پیدا میکند، بینظمی و اغتشاش در سازمانهای اجتماعی تولید میشود.
دیدگاههای طرفداران اخلاق جنسی نوین
طرفداران اخلاق جنسی نوین، نظرات خود را بر سه اصل مبتنی کردهاند:
حفظ آزادی افراد
۱. آزادی هر کسی تا آنجا که مخل آزادی دیگران نباشد، باید محفوظ بماند.
ارضای همه غرایز به طور مساوی
۲. سعادت بشر در گرو پرورش تمام استعدادهایی است که در وجود وی نهاده شده است. خودپرستی و بیماریهای ناشی از آن مربوط به آشفتگی غرایز است. آشفتگی غرایز از آنجا ناشی میشود که میان غرایز تبعیض شود، بعضی ارضا و اشباع و بعضی دیگر ارضانشده باقی بمانند. بنابراین برای اینکه انسان به سعادت زندگی نائل آید، باید تمام استعدادهای او را به طور مساوی پرورش و توسعه داد.
آزادی از هر قید
۳. رغبت بشر به یک چیز، در اثر اقناع و اشباع کاهش مییابد و در اثر امساک و منع فزونی میگیرد. برای اینکه بشر را از توجه دائم به امور جنسی و عوارض ناشی از آن منصرف کنیم، یگانه راه صحیح آن است که هرگونه قید و ممنوعیتی را از جلوی پایش برداریم و به او آزادی بدهیم. شرارتها و کینهها و انتقامها، همه ناشی از اخلاق خشن جنسی است.
کامیابی آزادانه زنان و مردان در مسائل جنسی
موضوع مورد توجه، کامیابی آزادانه زنان و مردان از معاشرتهای لذتبخش جنسی است و میگویند زن و مرد نهتنها قبل از ازدواج باید از معاشرتهای لذتبخش آزادانه جنسی بهرهمند باشند، بلکه ازدواج نیز نباید مانعی در این راه به شمار آید. طرفداران این سیستم اخلاقی از آن جهت به این اصل ـ که تکیهگاه و اساس اصلی حقوق فردی به شمار رفته ـ تکیه کردهاند که به گمان آنها این سلسله مسائل فاقد جنبه اجتماعی است؛ زیرا به عقیده آنها، آزادی جنسی یک فرد به حقوق دیگران ضربه نمیزند؛ فقط آنجا که پای فرزند و اطمینان پدری و فرزندی به میان میآید، حق شوهر پیدا میشود و لازم میشود که زن از باردار شدن از غیر شوهر قانونی خود خودداری کند و تا زمانی که وسایل ضد آبستنی در کار نبود، لازم بود برای صیانت این حقِ مرد، زن، عفاف و تقوا را رعایت کند تا نسبت به شوهر خود وفادار بماند، فعلاً با وسایل موجود چنین ضرورتی در کار نیست.
رد دیدگاه فوق
برای رد چنین دیدگاهی و امثال آن، باید به دو مطلب، پاسخ گفت:
۱. یکی اینکه آزادی را جز آزادی دیگران و لزوم رعایت آنها نمیتواند محدود کند.
۲. دیگر اینکه روابط جنسی ـ به جز از ناحیه اطمینان پدر و فرزندی ـ با اجتماع و زندگی عمومی و حقوق اجتماعی ارتباط ندارد.
در مورد مطلب اول، بسیار اشتباه است، اگر خیال کنیم معنی اینکه «انسان آزاد آفریده شده» این است که به او میل و خواست و اراده داده شده است و این میل باید محترم شناخته شود، مگر آنجا که با میلها و خواستهای دیگران مواجه و معارض شود و آزادی میلهای دیگران را به خطراندازد؛ بلکه گذشته از آزادیها و حقوق دیگران، مصالح عالیه خود فرد نیز میتواند آزادی او را محدود کند. منشأ این مسائل، تفسیر غلطی است که از آزادی شده است.
خصوصی یا عمومی بودن ازدواج
اما در مورد مطلب دوم که ازدواج و تشکیل اجتماع خانوادگی تا چه حد جنبه فردی و خصوصی دارد و تا چه حد جنبه اجتماعی و عمومی؟
بدون شک در ازدواج، تمتع شخصی و فردی وجود دارد. انگیزه افراد در انتخاب همسر، بهرهمند شدن از مسرت و لذت بیشتر زندگی است. اکنون باید دید آیا از آن نظر که دو فرد به نام زن و شوهر میخواهند ز
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 