پاورپوینت کامل خدن ۴۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل خدن ۴۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل خدن ۴۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل خدن ۴۲ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل خدن ۴۲ اسلاید در PowerPoint

کلیدواژه: ازدواج، کنیز، فحشا، پاورپوینت کامل خدن ۴۲ اسلاید در PowerPoint، اخدان، متخذات، عفیف، رابطه پنهانی، تفسیر آیه ۲۵ نساء.

پرسش: منظور از رابطه «پاورپوینت کامل خدن ۴۲ اسلاید در PowerPoint» و «احصان» کنیزان که در آیه ۲۵ سوره نساء و برخی فرازهای قرآنی دیگر آمده، چیست؟

پاسخ: پروردگار با توجه به موقعیت زمانی جامعه صدر اسلام، گاه احکامی مختص به آن‌ زمان وضع نموده است؛ به عنوان نمونه برای کسانی که توانایی مالی برای ازدواج با زنان آزاد را نداشتند، ازدواج با کنیزان را تشریع نموده بود.
«اخدان» جمع «پاورپوینت کامل خدن ۴۲ اسلاید در PowerPoint» به معنای رفیق است و بیشتر در فردی استعمال می‌شود که از روی شهوت رفیق می‌شود. قرآن به افراد بی‌بضاعت و تهی‌دست سفارش می‌کند، اگر می‌خواهند با کنیزان ازدواج کنند، دقت داشته باشند که آنها پاک و عفیف باشند؛ اهل فحشا نباشند و پنهانی با مردان اجنبی رابطه نداشته باشند.
در صدر اسلام هر مسلمانی که به دلیل نداشتن توان مالی در پرداخت مهریه و نفقه و یا هر دلیل دیگری، توانایی ازدواج با زنان مؤمنه و آزاد را نداشت؛ می‌توانست با کنیزان مؤمنه‌ای که در دست سایر مسلمانان بود – البته با اجازه صاحب کنیز – ازدواج کند. و مجبور نبود آن‌قدر خود را در فشار تجرد نگه‌ دارد که – خدای ناکرده – در معرض خطر فحشا و در نتیجه در معرض شقاوت و بدبختی قرار گیرد.
برای احصان کنیزان نیز چند احتمال از سوی مفسران نقل شده است که در پاسخ تفصیلی بدان خواهیم پرداخت.

فهرست مندرجات

۱ – ازدواج با کنیزان
۲ – توضیح
۲.۱ – سفارش خداوند
۲.۲ – شرایط
۲.۳ – ازدواج با کنیزان باعفت
۳ – مراد از اخدان
۴ – طرح یک پرسش
۵ – پاسخ
۶ – نتیجه
۷ – علت تشریع ازدواج با کنیزان
۸ – چرا ازدواج دائم نه موقت
۹ – پاسخ
۱۰ – مجازات بی‌عفتی کنیزان محسنه
۱۱ – مراد از فَإِذا أُحْصِنَّ
۱۲ – مراد از احصان
۱۲.۱ – اول
۱۲.۲ – دیدگاه دوم
۱۳ – فلسفه تشریع حکم
۱۴ – مراد از وَ أَنْ تَصْبِرُوا…
۱۵ – پانویس
۱۶ – منبع

ازدواج با کنیزان

خدای متعال با توجه به موقعیت زمانی جامعه صدر اسلام بعضی از احکام مختص به آن‌ زمان را وضع نموده است؛ به عنوان نمونه برای کسانی که توانایی مالی برای ازدواج با زنان هم‌نوع خود را نداشتند، ازدواج با کنیزان را تشریع نموده بود. آنچه در آیه سوره ۲۵ نساء بدان می‌پردازد، یکی از شرایط این ازدواج است. قرآن کریم در این راستا چنین می‌فرماید:

«وَ مَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ مِنْکُمْ طَوْلاً أَنْ یَنْکِحَ الْمُحْصَناتِ الْمُؤْمِناتِ فَمِنْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ مِنْ فَتَیاتِکُمُ الْمُؤْمِناتِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإیمانِکُمْ بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْکِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَ آتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَناتٍ غَیْرَ مُسافِحاتٍ وَ لا مُتَّخِذاتِ أَخْدانٍ فَإِذا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَیْنَ بِفاحِشَهٍ فَعَلَیْهِنَّ نِصْفُ ما عَلَی الْمُحْصَناتِ مِنَ الْعَذابِ ذلِکَ لِمَنْ خَشِیَ الْعَنَتَ مِنْکُمْ وَ أَنْ تَصْبِرُوا خَیْرٌ لَکُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ»؛ و آنها که توانایی ازدواج با زنان (آزاد) پاک‌دامن باایمان را ندارند، می‌توانند با زنان پاک‌دامن از بردگان باایمانی که در اختیار دارند ازدواج کنند، خدا به ایمان شما آگاه‌تر است و همگی اعضای یک پیکرید. آنها را با اجازه صاحبان آنان تزویج نمایید، و مهرشان را به خودشان بدهید، به شرط آن‌که پاک‌دامن باشند، نه به‌طور آشکار مرتکب زنا شوند، و نه دوست پنهانی بگیرند. و در صورتی که «محصنه» باشند و مرتکب عمل منافی عفت شوند، نصف مجازات زنان آزاد را خواهند داشت. این (اجازه ازدواج با کنیزان) برای کسانی از شماست که بترسند (از نظر غریزه جنسی) به زحمت بیفتند و (با این حال نیز) خودداری (از ازدواج با آنان) برای شما بهتر است. و خداوند، آمرزنده و مهربان است.

توضیح

سفارش خداوند

در جامعه آن‌ روز که برده‌داری رسم بود، ازدواج یک مرد آزاد با یک زن برده نوعی کسرشأن و توهین به آن مرد به حساب می‌آمد. قرآن کریم در این‌جا تذکر می‌دهد که ازدواج با زنان برده را کسر شأن خود ندانید؛ زیرا همه شما از یکدیگر هستید و همه، فرزندان آدم و از نوع بشر می‌باشید. همچنین در اصل ایمان مساوی هستید، هر چند که ایمان مراتبی دارد، ولی آن مربوط به پاداش‌های اخروی است؛ اما از نظر جریان احکام اسلام، همه مسلمانان یکسان‌اند و حقوق مساوی دارند.

شرایط

ازدواج با کنیزان، اولاً: باید با اجازه مالکان آنها باشد. ثانیاً: باید مانند زنان آزاد برای آنها هم مهریه داده شود، و دادن مهریه باید با خوش‌رفتاری باشد.

ازدواج با کنیزان باعفت

قرآن کریم، پس از بیان این حکم هشدار می‌دهد که با کنیزان با عفت که زناکار نیستند، و روابط نامشروع پنهانی با کسان دیگری ندارند، ازدواج کنید؛ چراکه زنان برده در آن زمان بیشتر در معرض فساد اخلاقی بودند، حتی بعضی از افراد، زنان برده خود را وادار به فحشا می‌کردند تا از این طریق، مالی به دست آورند که قرآن از این کار منع کرده است.
حال افرادی که می‌خواهند با زنان برده ازدواج کنند، دقت داشته باشند آنها پاک و باعفت باشند؛ اهل فحشا نباشند و پنهانی با مردان اجنبی رابطه نداشته باشند.

مراد از اخدان

«اخدان» جمع «پاورپوینت کامل خدن ۴۲ اسلاید در PowerPoint»، به معنای رفیق است و بیشتر در فردی استعمال می‌شود که از روی شهوت رفیق می‌شود. بنابراین «اخدان» در اصل به معنای دوست‌ها و رفیقان است؛ اما معمولاً به افرادی گفته می‌شود که با جنس مخالف خود، ارتباط نامشروع و پنهانی برقرار می‌سازند. این واژه به «مذکر» و «مؤنث» هر دو اطلاق می‌شود؛ یعنی هم به دوست مرد «پاورپوینت کامل خدن ۴۲ اسلاید در PowerPoint» گفته می‌شود، و هم به دوست زن؛ هم به جماعت دوستان پاورپوینت کامل خدن ۴۲ اسلاید در PowerPoint گفته می‌شود و هم به یک فرد. اگر در آیه مورد بحث به صیغه جمع آمده، برای این بود که در دلالت بر کثرت و زیادی، تصریح داشته باشد، و بفهماند وقتی کسی به منظور فحشا و زنا کردن دوستی می‌گیرد، به او و مثل او قناعت نمی‌کند؛ زیرا نفس آدمی حریص است، اگر قرار باشد خواسته نفس را بر آورد، و از او اطاعت کند، حتماً دوستان زیادی برای فحشا می‌گیرد.

طرح یک پرسش

ممکن است این سؤال پیش آید که با نهی از زنا با تعبیر «غَیْرَ مُسافِحاتٍ»، نیازی به نهی از گرفتن دوست پنهانی (اخدان) نبود.

پاسخ

در پاسخ باید گفت که فلسفه تصریح به «اخدان» این است که در عصر جاهلی زناکاری و فحشای آشکار را بد می‌دانستند، ولی اگر کسی در خفا و پنهانی با کسی رابطه جنسی و دوستی آن‌چنانی می‌داشت، آن‌ را کار خلاف نمی‌دانستند. لذا در این آیه هر دو صورت فحشا را نفی می‌کند، چه فحشای آ

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.