پاورپوینت کامل حیات الهی ۳۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل حیات الهی ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل حیات الهی ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل حیات الهی ۳۰ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل حیات الهی ۳۰ اسلاید در PowerPoint

کلیدواژه: حیات، خداوند، حی، مرگ، کمال، ازلیت، قدم.
پرسش: معنای پاورپوینت کامل حیات الهی ۳۰ اسلاید در PowerPoint چیست؟
پاسخ: حقیقت حیات در خداوند عبارت است از صفتی که علم، قدرت و اراده از لوازم و آثار آن به شمار می‌رود.

فهرست مندرجات

۱ – پاورپوینت کامل حیات الهی ۳۰ اسلاید در PowerPoint درقرآن
۲ – کاربردهای حیات
۲.۱ – به معنی وجود وهستی
۲.۲ – مترتب شدن آثار مطلوب هر چیز بر آن
۲.۳ – خصوصیتی که منشأ کارهای آگاهانه است
۲.۳.۱ – ویژگی‌هایی این حیات
۲.۴ – تعریف حیات از نظر فلاسفه
۲.۵ – حقیقت حیات در خداوند
۲.۶ – برهان پاورپوینت کامل حیات الهی ۳۰ اسلاید در PowerPoint
۳ – تفاسیر مختلف ازلیت و ابدیت خداوند
۳.۱ – تفسیر متکلمان معروف
۳.۲ – اشکال این تفسیر
۳.۳ – تفسیر حکمای الهی
۴ – پانویس
۵ – منبع

پاورپوینت کامل حیات الهی ۳۰ اسلاید در PowerPoint درقرآن

یکی از صفات کمال خداوند صفت حیات است، چنان که اسم حی از اسماء جمال الهی است. اسم حی در آیاتی از قرآن کریم بر خداوند اطلاق شده است و غالباً با اسم یا صفت قیوم همراه گردیده است.
چنان که می‌فرماید:«اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ» در یک آیه خداوند به عنوان زنده‌ای که مرگ در او راه ندارد وصف شده است «وَ تَوَکَّلْ عَلَی الْحَیِّ الَّذِی لا یَمُوتُ» در آیه‌ای که پیش از این ذکر شد، کلمه تهلیل «لا إِلهَ إِلاَّ اللَّه» قبل از اسم حی آمده است، ولی در جای دیگر اسم حی بر کلمه تهلیل مقدم شده است:
«هُوَ الْحَیُّ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ فَادْعُوهُ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ».
این آیه بر اختصاص حیات به خداوند دلالت دارد، و بیانگر این است که جز او کسی «حی» نیست، همان گونه که الوهیت مخصوص خداوند است. بنابراین مقصود از حی در آیه «هو الحی» و مانند آن، حی بالذات است، یعنی حی بالذات جز خداوند نیست، و دیگر موجودات زنده حیات خود را از خداوند دریافت کرده‌اند، ‌بنابراین خداوند حی بالذات و مبدأ حیات موجودات دیگر است، و این معنی قیومیت خداوند است. قیوم یعنی خداوند قائم بالذات و قوام بخش موجودات است. و از آن جا که حیات او بالذات است، موت و فنا در او راه ندارد.

کاربردهای حیات

حیات، کاربردهای مختلفی دارد:

به معنی وجود وهستی

حیات به معنی وجود و هستی، با توجه به این معنی حیات است که وجود مطلق را «حیات ساریه» نامیده‌اند در قرآن کریم، «احیاء» بر ایجاد و آفریدن اطلاق شده است، چنان که می‌فرماید:
«هُوَ الَّذِی أَحْیاکُمْ ثُمَّ یُمِیتُکُمْ ثُمَّ یُحْیِیکُمْ» کلمه احیاکم معادل با کلمه «خلقکم» در آیه «الَّذِی خَلَقَکُمْ ثُمَّ رَزَقَکُمْ ثُمَّ یُمِیتُکُمْ ثُمَّ یُحْیِیکُمْ» می‌باشد نقطه مقابل حیات در این کاربرد، عدم و نیستی است.

مترتب شدن آثار مطلوب هر چیز بر آن

حیات به معنی مترتب شدن آثار مطلوب هر چیز بر آن، و نقطه مقابل حیات در این کاربرد مترتب نشدن آثار مطلوب یک چیز بر آن است مثلاً حیات زمین عبارت است از روییدن گیاه در آن و سبزو خرم بودن آن، و مرگ زمین برخلاف آن است. حیات انسان به این است که در مسیر هدایت فطری گام بردارد و در نتیجه، فردی عاقل و دیندار باشد. به همین دلیل قرآن کریم دین را حیات انسان دانسته است، زیرا دین حق که همان اسلام است مقتضای فطرت الهی است.

خصوصیتی که منشأ کارهای آگاهانه است

حیات عبارت است از خصوصیتی در موجود که منشأ انجام کارهای آگاهانه است. این گونه حیات در انواع مختلف حیوانات یافت می‌شود و با کاوش‌های علمی روشن شده است که در گیاهان نیز (لااقل برخی از گیاهان) وجود دارد.

ویژگی‌هایی این حیات

این گونه حیات ویژگی‌هایی دارد که عبارتند از: صیانت ذات، انطباق با محیط، خوی و عادت، تغذیه، رشد و نمو، تولید مثل یا ادامه حیات از طریق بقای نتایج، هدفداری و انتخابگری، آگاهی و توانایی. دو ویژگی اخیر (آگاهی و توانایی) از مهمترین آنها است و در انسان نمود و بروز بیشتری دارد. به همین جهت فلاسفه حیات را با این دو ویژگی تعریف کرده‌اند.

تعریف حیات از نظر فلاسفه

«الحیاه هی کون الشیء بحیث یصدر عنه الافعال الصادره عن الاحیاء من آثار العلم و القدره؛ حیات عبارت است از بودن شیءِ به گونه‌ای که افعالی که از موجودات زنده صادر می‌شود، یعنی افعال آگاهانه و از روی قدرت و اختیار، از او صادر شود.»
توضیح این که: بشر در مطالعه موجودات، آنها را دو گونه یافته است: گونه‌ای از آنها موجوداتی هستند که تا هنگامی که وجود دارند، ازنظر مشاهده حسی یک حالت بیش ندارند، مانند سنگ و دیگر جمادات، گونه دوم موجوداتی‌اند که با این که وجود دارند چه بسا قوا و افعال آنها از کار می‌افتد، اگر چه از نظر مشاهده حسی هیچ گونه خللی در آنها دیده نمی‌شود، مانند انسان و دیگر انواع حیوان، و گیاهان، که در مواردی با این که اندام‌ها و قوای مادی آنها سالم است، از حرکت و جنب و جوش باز می

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.