پاورپوینت کامل حلال بودن متعه ۲۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل حلال بودن متعه ۲۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل حلال بودن متعه ۲۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل حلال بودن متعه ۲۵ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل حلال بودن متعه ۲۵ اسلاید در PowerPoint

کلیدواژه: متعه، ازدواج موقت، حلیت، کنیز، ازدواج دائم، ارث بردن.

پرسش: در قرآن کریم دلیلی بر حلیت و جواز متعه وجود ندارد و خداوند متعال ارتباط مشروع زن و مرد را محصور به دو طریق نموده است: أ. ازدواج دائم؛ ب. ارتباط بین مرد و کنیزش و غیر از این دو نوع ارتباط، طبق آیات قرآن حرام می‌باشد.

پاسخ: متعه (ازدواج موقت)، عقد و ازدواجی است که تفاوت آن با عقد دائم در چند چیز است: أ. وقت معینی دارد و با رسیدن آن وقت این عقد تمام می‌شود. ب. مهریه حتما باید معین شود. ج. زن باید بعد از این عقد (اگر یائسه نباشد و دخول هم صورت گرفته باشد) ۴۵ روز عده نگه دارد. د. بعضی از حقوق زوجه بر زوج در این عقد وجود ندارد و بالعکس.

فهرست مندرجات

۱ – منکران متعه در قرآن
۲ – اثبات پاورپوینت کامل حلال بودن متعه ۲۵ اسلاید در PowerPoint
۲.۱ – ساختار ادبی
۲.۱.۱ – مراد از فما استمتعتم
۲.۱.۲ – مراد از استمتاع
۲.۲ – شواهد عقلی، منطقی و اصولی
۲.۲.۱ – شاهد اول
۲.۲.۲ – شاهد دوم
۲.۲.۳ – شاهد سوم
۲.۳ – اجماع
۲.۳.۱ – نسخ آیه متعه
۲.۳.۲ – تلازم بین زوجیت و ارث بردن
۳ – منابع
۴ – پانویس
۵ – منبع

منکران متعه در قرآن

منکران وجود آیه در قرآن در مورد متعه معتقدند که در قرآن آیه‌ای برای حلیت متعه نیامده است و با تمسک به اصالت العدم یا انکار به وجود حکم متعه در اسلام، آیه ۲۴ سوره نساء که در آن خداوند فرموده است: «… فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَهً …» را راجع به متعه نمی‌دانند و با تردید به این آیه می‌نگرند و می‌گویند، این آیه راجع به نکاح دائم است که از پرچم‌داران این فرقه، می‌توان از ابی‌نحاس مراد مصری، ابوالحسن قاضی القضات بصره، موسی جارله و دکتر امین، صاحب کتاب فجر الاسلام را نام برد.

اثبات پاورپوینت کامل حلال بودن متعه ۲۵ اسلاید در PowerPoint

اما باید گفت: به چند دلیل، آیه مذکور دلالت بر پاورپوینت کامل حلال بودن متعه ۲۵ اسلاید در PowerPoint دارد:

ساختار ادبی

دلیل اول، ساختار ادبی است.
با توجه به آیه شریفه: «… فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَهً …».
ضمیر (به) گویا به مدول «… وَأُحِلَّ لَکُم مَّا وَرَاء ذَلِکُمْ …» یعنی رسیدن به مطلوب، یا مانند آن برگردد و بنابراین «ما» برای بیان وقت بوده و (منهن) متعلق به کلمه «استمتعتم» می‌شود؛ یعنی هر موقع از وصل آن زنان برخوردار شدید، واجب است، اجرتشان را بپردازید و ممکن است (ما) موصول باشد و (استمتعتم) صله آن و ضمیر به موصول برگردد و کلمه (منهن) بیان برای موصول باشد، و معنا این‌طوری می‌شود: «و از هر کس از زنان برخوردار شدید …».

مراد از فما استمتعتم

جمله «فما استمتعتم» به دلیل عاطفه بودن، فاء نتیجه‌ای برای کلام قبل است؛ زیرا این قسمت یا جزئی از مطالب گذشته است، یا مصداقی برای آن؛ چون آیه «ان تتبغوا ما موالکم محصنین غیر مسافحین»، شامل نکاح و خرید کنیز هر دو می‌شود؛ پس تفریع «… فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ …» به آن آیه، یا تفریع جزء و کل است و یا جزئی و کلی. این قبیل تفریع در قرآن مجید بسیار است؛ مانند «ایاماً معدودات فمن کان منکم مریضاً او علی سفر» و «فاذا انتم فمن تمتع باعمره الی الحج» و «لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن بالله» و…

مراد از استمتاع

و بدون شک مقصود از استمتاع (برخورداری) در آیه مبارکه هم، ازدواج موقت و متعه می‌باشد؛ زیرا این آیه در سوره نساء و در مدینه نازل شده و آن‌طوری که بیش‌تر آیات آن نشان می‌دهد، در نیمه اول دوران پس از هجرت حضرت رسول (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌باشد؛ در نتیجه این‌گونه نکاح (یعنی متعه) در آن وقت تا مدتی بین مسلمین رواج داشته ـ و اخبار در این معنا متفق هستند. چه بگوییم اسلام آن را آورده یا آن‌که قبلاً وجود داشته است. به هر حال این عمل در مقابل دیدگان پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و به اطلاع وی بوده و همین نام، نامیده می‌شده است. پس مانعی ندارد که «ما استمتعتم» هم حمل بر ا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.