فایل کامل و عالی پاورپوینت درمورد شرکت اپل ارزشمندترین شرکت جهانی درمدیریت استعداد منابع انسانی
توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۵۲
توضیحی درباره فایل:
اپل یک شرکت کامپیوتری بود ولی در دهه گذشته با ارائه (۱)و (۲)در محصولات موزیک پیشتاز شد. پیوند جدید بعدی در دامنه محصولات شرکت اپل گوشی های هوشمند بودند که صنعت پی سی (۳)را به چالش کشیدندمقدار زیادی از چابکی شرکت اپل به خاطر فرهنگ سازمانی و جهت چشم انداز رهبران ارشد آن باشعار تقویت حس نیاز برای گرفتن آمادگی برای چیز بزرگ بعدی است. این توانایی برای تغییر موفقیت آمیز از یک صنعت به صنعت دیگر در مدت زمان کوتاهی چابکی نام دارد.
استیو جابز؛ کسی است که هنر و شخصیتش به تعریف نسل جدیدی از تکنولوژی و دگرگونی جهان کمک کرده است. این شخص صاحب شرکت افسانهای است که همه ما میشناسیم؛ شرکت اپل و این شرکت کامپیوترهای شخصی، سخت افزار و نرم افزارهای خودش را خود به تنهایی تولید میکند.
این مرد با انرژی نامحدود و شخصیت کاریزماتیک و گیرای خود یک مدیر جذاب و منحصر به فرد به شمار میآید. حتی هنگامی که سعی میکند خیلی معمولی و عادی صحبت کند، سخنانش بسیار زیرکانه است و در سخنوری استعداد خاصی دارد. اغراق نیست که بگوییم استیو جابز برترین مدیر آیتی سالهای اخیر بوده است. حتی لباس پوشیدن او منحصر به فرد و در نوع خود بسیار جالب است.
مدل کسب و کار اپل
اپل بهترین مدل کسب و کار را از نظر میزان پولسازی در دنیا دارد. آمارها نشان می دهد که موفقیت مالی اپل، حتی در ماه های کم فروش سال نیز از بقیه شرکت ها بیشتر بوده است. همه مدل های کسب و کار مبتنی بر پولسازی هستند و مدل کسب و کار شرکت اپل نیز از این امر مستثنی نمی باشد. خاص بودن و منحصر به فرد بودن از ویژگی های مدل کسب و کار اپل است.
مشخصه اصلی مدل کسب و کار اپل چیست؟
مدل کسب و کار اپل به صورتی طراحی شده است که همواره بر روی مشتریانی تمرکز دارد که به دنبال برند و خاص بودن محصولات هستند. این شرکت همواره محصولات خود را فقط به دلیل برند بودن و خاص بودن آن ها، با قیمت زیاد به بازار عرضه می کند و قیمت محصولات این شرکت نسبت به محصولات مشابه همواره بالاتر است. بنابراین می توان گفت منحصر به فرد بدون، مشخصه اصلی مدل کسب و کار این شرکت بزرگ است.مدل کسب و کار اپل ایجاب می کند که این شرکت سیستم عامل منحصر به فرد برای محصولات خود داشته باشد و حتی از لوازم جانبی منحصر به فردی (مانند شارژر، هدفون و غیره) به گونه ای استفاده کند که محصولات و برندهای دیگر قادر به استفاده از آن ها نباشند. به طور کلی، اصل مدل کسب و کار اپل این است که حس خاص بودن و متفاوت بودن را در مشتریان ایجاد کند.
مدل کسب و کار اپل بر اساس آمار و ارقام
طبق آمارهای اعلام شده (منبع)، مدل کسب و کار اپل به گونه ای طراحی شده است که بیشتر میزان پول را نسبت به شرکت های دیگر، برای این شرکت تولید کرده است. این آمار نشان می دهد که اپل از نظر پولسازی، بهترین مدل کسب و کار در دنیا را دارد. این شرکت در ضعیف ترین سه ماهه سال، در حدود ۶ میلیارد دلار درآمد داشته است و این روند رو به رشد برای این کمپانی هنوز پا برجاست.
میزان سود اپل از فروش محصولات
طبق آمارهای اعلام شده از سوی اپل، این کمپانی بزرگ در ۱۲ ماه گذشته در حدود ۵۱ میلیارد دلار گردش مالی داشته است و این ارقام خارق العاده نشان دهنده یک مدل کسب و کار عالی هستند که اپل از آن استفاده می کند. اپل از جمله شرکت هایی است که تغییراتی را در مدل کسب و کار خود ایجاد کرده است، و این تغییرات منجر به ایجاد یک مدل کسب و کار بهینه در طی سال متوالی شده است.
بررسی روند رو به رشد اپل در سال های اخیر
نتیجه این بهینه سازی مدل کسب و کار را می توان در ارقام سود حاصل از فروش این شرکت مشاهده کرد. مدل کسب و کار اپل عمدتاً مبتنی بر تولید محصولات و فروش است. مشتری مداری، تولید با کیفیت، خلاقیت و نوآوری در طراحی محصولات، پشتیبانی قدرتمند و توجه به ارزش پیشنهادی و بازخورد مشتریان همگی از عواملی هستند که اپل را به اصطلاح تبدیل به یک ماشین پولسازی کرده اند. هیچ شرکتی در دنیا وجود ندارد که بدون در دست داشتن یک مدل کسب و کار مناسب، به موفقیت برسد و اپل هم از این قاعده مستثنا نمی باشد.مدل کسب و کار اپل یک مدل تولید-محور است. تمرکز اصلی این کمپانی بزرگ بر روی تولید با کیفیت است و کیفیت در این مدل کسب و کار نسبت به سودآوری در اولویت قرار دارد. اگرچه مدل کسب و کار اپل از نظر سودآوری در صدر کمپانی های بزرگ جهان قرار گرفته است، اما سیاست این شرکت در طراحی این مدل کسب و کار تنها سودآوری نبوده و نیست، زیرا فروش روز افزون محصولات این کمپانی نشان از تولید محصولات با کیفیت و پشتیبانی قوی اپل می باشد.
بوم مدل کسبوکار شرکت اپل
منبع:http://strategypm.ir/
بوم مدل کسبوکار بهطور سیستماتیک بر روی مدل کسبوکار منعکس خواهد شد، بنابراین میتوان بهصورت بخش به بخش بر مدل کسبوکار متمرکز شد. بوم مدل کسب و کار شرکت اپل (Apple) در ۹ بخش متمکز، به صورت زیر آمده است.
بوم مدل کسب وکار اپل
تحلیل SWOT شرکت اپل
SWOT یک ابزار تحلیلی است برای ارزیابی قوتها و ضعفهای یک کسبوکار، تحلیل فرصتهای موجود و همچنین تهدیدهایی که در معرض آن قرار دارد. جدول زیر تحلیل SWOT شرکت اپل را نشان میدهد:
تحلیل SWOT شرکت اپل
قوتها:
۱ رهبر بازار در محدوده محصولات و خدمات خود
۲ تصویر قوی برند و ارزش ۱۷۰ میلیارد دلاری برند
۳ سود نهایی بالا
۴ وضعیت مالی قوی و با ثبات کسب و کار
۵ زیرساختهای پیچیده زنجیره تامین
ضعفها:
۱ قیمت بالاتر نسبت به رقبا
۲ وابستگی بیش از حد به فروش آیفون
۳ عدم تطابق خدمات و محصولات اپل با خدمات و محصولات دیگر برای کاربران
۴ تنوع کم محصولات
۵ عدم شایستگی کافی در بخش خدمات
فرصتها:
۱ افزایش تمرکز در بخش خدمات کسب وکار
۲ سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه
۳ تنوع محصول
۴ شکلگیری مشارکتهای استراتژیک
۵ افزایش تطابق محصولات
تهدیدها:
۱ مشکلات کیفیتی یا تاثیر منفی بر فروش و تصویر برند
۲ تشدید رقابت با هند و چین
۳ تخلف در حقوق مالکیت معنوی
۴ آسیب شهرت ناشی از رسوایی مالیاتی
۵ افزایش هزینههای تولید
۱- ipod 2-itunes 3-pc
۱-استعداد
۲-مولفه های استعداد
۳-مفهوم مدیریت استعداد
۴-مدیریت استعداد
۵-ابعادمدیریت استعداد
۶-فرآیندمدیریت استعداد
۷-جهانی شدن و مدیریت استعداد
۸-محرک های اصلی مدیریت استعداد جهانی
۹-سیاست ها و خط مشی های مدیریت استعدادجهانی
۱۰-شش اصل کلیدی مدیریت استعدادجهانی
۱۱-مراحل موثر در مدیریت استعداد
۱۲-چابکی منابع انسانی
۱۳-۶ گام برای ساختن فرهنگ سازمانی قوی
۱۴-۵ راهکار برای ایجاد فرهنگ نوآوری در سازمانها
۱۵-فرهنگ سازمانی دراپل
۱۶-استخدام درشرکت اپل
۱۷-ارزیابی عملکرد درشرکت اپل
۱۸-فرهنگ عملکرد شرکت اپل
۱۹-راز های موفقیت شرکت اپل
۲۰-راز موفقیت شرکت اپل بر پایه ۶دلیل تخصصی
۲۱-رازرشد فروش مراکز تجاری اپل در سراسر دنیا
۲۲-روش های به شدت محافظه کارانه اپل
۲۳- تاکید بر بالا بردن میزان رضایت مشتریان باعلامت اختصاری APPLE
۲۴-اهرم های کلیدی مشتری مداری اپل
۲۵-چرا کارمندان اپل و گوگل بازدهی بیشتری دارند
۲۶-گروهبندی کارمندان دراپل
۲۷-مانند یک کودک ایده خلق کنید مانند یک تیم نوآوری کنید
۲۸-۷ راز طراحی به شیوه اپل
۲۹-اپل در مسیر تحقق رویاهایش است و سعی می کند آنرا به بهترین نحو انجام دهد.
۳۰-آنچه گوگل و اپل نمی دانند؛ نگاهی به راه و رسم نوآوری در آمازون
۳۱-بیشتر شرکت های تکنولوژیک از کنج راحتی شان خارج نمی شوند
۳۲-در اپل طراحان به مهندسان و مدیران پروژه حکم رانی می کنند
۳۳-استراتژی های بازاریابی و برندینگ اپل چیست؟
۳۴-اپل چطور این کار را انجام داده است؟
۳۵-توجیه کردن قیمت گذاری
۳۶-برقراری ارتباط با زبان خود مخاطب
۳۷-توسعهی تجربه
۳۸-“نامی” باشید که سر زبانها بیافتد
۳۹-رهبران الهامبخش
۴۰-چه چیزی بازدهی کارمندان گوگل و اپل را بالا برده است؟
۴۱-ژنرالها و استراتژیستهای شرکت «اپل»
۴۲-اپل و گوگل، یکه تازهای آماده سقوط
۴۲-رهبری استیو جابز
۴۳-نشانه های هشداردهنده برای اپل و گوگل
۴۴-نشانه های هشداردهنده برای اپل و گوگل-چالش اصلی
۴۵-مسیرهای پیش رو
۴۶-ترفندهای فروش در شرکت اپل
۴۷-جذابترین شرکتهای جهان برای نخبگان تکنولوژی
۴۹-علت موفقیت برند های محبوب جهان چیست؟
۵۰-رعایت اصولی که برای شرکت های تازه تأسیس بسیار مهم است
۵۱-دلیل محبوبیت شرکت اپل
۵۲-مدیران موفق جهان چه کتابهایی را برای مطالعه پیشنهاد میکنند؟
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 